Vauvan nukkuminen vaunuissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön..

Vieras
Heips.

Elikkäs.. Meidän vaavilla oli koliikkia, jonka aikana häntä nukutettiin vaunuissa, yötkin.. Nyt sit mahavaivat on takana, mut nukahtaa edelleen vain vaunuihin kun niitä heijaa.. On aika herkkäuninen.. Ja nukkuu siis vieläkin ainoastaan vaunuissa. Onko jollain ollu sama "ongelma" ja kuinka opettaa tuo pieni omaan sänkyyn? Kovasti mietityttää, et voiko siitä olla jotain haittaakin, jos nukkuu aina vaunuissa, ku onhan se alustakin aika kova ja koppa ahdas.. Ja vauva on kohta 5kk..

meillä itkuinen esikoinen nukahti aikoinaan vain vaunuihin - ja vain jos niitä heilutteli tarpeeksi. sänkyyn ei sitten millään nukahtanut, mutta kantoliinaan kyllä, josta siirrettiin sitten nukkuvana petiin. aika pian tottui siihen että sänkykin on nukahtamispaikka.

Pari kertaa oon tehny niin, et oon nostanu nukkuvana sänkyyn, mut heräilee toisinaan eikä sitte nukahda uudestaan kun vasta vaunuissa.. Mut ilmeisesti kärsivällisyyttä vaan ja tarttee alkaa opettaan tuohon sänkyyn.. Kait hän ajan kans oppii..

Mä nostin kopan lattialle, kun vauva oli nukahtanu, jos en viittiny siirtlä vauvaa. Tosin meillä muksut ei heränny siirtoihin, mutta silti joskus nostin vaan kopan lattialle jos tultiin jostain niin että vauva nukkui.

Voin muistaa väärin mutta ihan kuin pinnasängyn jalkojen alle ois myytävänä jotain keinutusjuttuja, joiden avulla pinnistä saa ketkutettua. Jos toimis jonkinlaisena välivaiheena sänkyyn opettelussa tollaset..

Meillä oli sisällä myös vaunut joissa nukkui niin kauan kun mahtui, vaihdoimme sänkyyn. Hiukan taisi pelätä avaraa tunnetta vaunuissa kun on niin tiivistä :whistle: Täälläkin palstalla joku on esitellyt sellaista unipesää jota meilläkin olisi kaivattu se on semmoinen tavallaan "pienentäjä" sängyt nykyään muutenkin hirmu leveitä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Voin muistaa väärin mutta ihan kuin pinnasängyn jalkojen alle ois myytävänä jotain keinutusjuttuja, joiden avulla pinnistä saa ketkutettua. Jos toimis jonkinlaisena välivaiheena sänkyyn opettelussa tollaset..

Joo löytyihän sellaiset keinutassut. Laitoin heti tilaukseen,josko ne toimis.. :)

Yhteistyössä