Vauvan nukkumisesta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anne

Vieras
Meillä on 6kk ikäinen poika,nyt alkanut yöt nukkumaan todella huonosti. Herää puolenyön jälkeen ja on 2-4 tuntia hereillä. Viime yönä herän klo.01.00 ja valvoi 05.00. Ei siis kitise,pirteänä on. Onko sillä menny rytmit ihan sekasi? Oon nyt aamuisin herättäny sen viim. klo.9. 11-12 aikaan menee päikkäreille,oon herättänyt 2 tunnin jälkeen..ennen saattoi nukkua 4 tuntia ulkona..luulin et nukkuu yön paremmin jos ei nuku paäikkäreitä noin kauan. toiset päikkärit nukkuu 15-17 välissä. ja nukkumaan menee 20-22. Mikä siis avuksi? ollaan miehen kans ihan puhki ku yöt valvottaa. Hyviä neuvoja otetaan vastaan :)

En osaa sulle nyt kyllä apuja antaa, meidänkin sälli nukkuu niin huonosti..
Rasittavaa se kyllä pitemmän päälle on :hug:
Ovatko päivät säännöllisiä, mites ruokailu?

Mee aamupäivällä valoisan aikaan vaunukävelylle niin valohormoni järjestää hyvät yöunet. Yöllä itse otan kainaloon nukkumaan ja en sytytä valoja, en juttele, sanon ainoastaan et nukutaan kulta. ja ootttele unea rennosti, niin että oppii että yöllä voi rauhassa rennosti nukkua, eli yritä olla hermostumatta, jolloin lapsi ei osaa nukahtaa ennen kuin "äipällä on kaikki hyvin".

vanhat ja viisaat sanoo, että mitä paremmin vauva nukkuu päivällä, sen paremmin se nukkuu yöllä.. meillä 7kk poika joka teki tuota samaa josku 5kk ikäsenä että nukku eka pikku pätkän ja sitten heräs ja oli pirtee monta tuntii.. Kai se vaan pitää yrittää nukuttaa uudestaan heti kun herää, eikä saa alkaa serustella ym..

Omasta mielestä päivämme on aika säännöllisiä, tuntuu ettei kylässäkään enää voi käydä jos se vaikuttaa yöuniin :(
Niin ja ruokailuista: Aamulla puuroa,lounas pottuja ja maitoa, välipala hedelmä tai marja sosetta ja maitoa, päivällinen pottuja ja maitoa, iltapalaksi puuroa ja vielä ennen nukkumaan menoa vähän maitoa.
Huomenna on onneksi neuvola nii voi kysyä neuvoja. Mut jos teillä on jotain hyviä vinkkejä et nukkuis yöt paremmin niin kertokaa ihmeessä. Kiitosta! :)

Yhteistyössä