Vauvan painoarvio rv 30-31? huoli vauvasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taikatuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Taikatuuli

Jäsen
04.12.2007
321
0
16
Millaisia painoarvioita teidän vauvoille on tehty rv 30-31? Mulla on diabetes ja sen vuoksi oon erityisseurannassa naistenklinikalla. Noh, 3 viikkoa sitten vauvan painoarvio oli 1,2 kg (keskikäyrällä ) ja eilen (rv 30+0) jo 1,9 kg!! :(
Verensokerit mulla on ollu todella huonot koko raskausajan, syitä on monia esim. jatkuvat tulehdukset joten koholla olevat verensokerit vaikuttaa totta kai vauvan kasvuun.
Seuraava kontrolli naikkarilla on jo vajaan kahden viikon päästä, kauhulla ootan mitä selviää... :(

^ meidän vauvan paino menee kuulemma yläkäyrien yläpuolella, onhan toisaalta 700 gramman nousu 3:ssa viikossa paljon... Mies alkoi jo maalailemaan piruja seinille, että vauva joutuu tehohoitoon synnyttyään ja mulla on ajatukset niin sekaisin :ashamed: :'(
Onko sullakin hekla, diabetes?

Alkuperäinen kirjoittaja Taikatuuli:
^ meidän vauvan paino menee kuulemma yläkäyrien yläpuolella, onhan toisaalta 700 gramman nousu 3:ssa viikossa paljon... Mies alkoi jo maalailemaan piruja seinille, että vauva joutuu tehohoitoon synnyttyään ja mulla on ajatukset niin sekaisin :ashamed: :'(
Onko sullakin hekla, diabetes?

ei mulla ole diapetestä

rv 30+ 1,8kg. Tällä viikolla kävin maanantaina rv 36+2 ja 3,2kg oli arvio. Ei oo diabetestä mulla. Vähän jännäilen et minkä kokonen on sit syntyessään, jotenkin uskomatonta et on niin iso jo nyt, kun kolme edellistä olleet syntyessään 2,8-3,4kg painosia ja syntyneet rv:lla 40+3-40+6..

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Meillä arvio oli rv 30+6 2,0kg. Mulla ei diabetestä, mutta yläkäyrillä mentiin. Syntyi rv 41+6 ja painoi 3790g

Miten vauvan isoon painoarvioon suhtauduttiin sun kohdalla? onko tietoa, mistä suurikokoisuus johtui?
Mulla on ollu jo vuosia diabetes, esikoinen syntyi 3 vuotta sitten ja silloin mulla oli erinomaiset sokeriarvot (eri insuliinitkin oli silloin käytössä )
Esikoinen syntyi rv 37+3, 3355 g ja 51 cm. Silloin sanottiin että yli 4 kiloinen vauva tulossa. Ja olisihan se varmasti kasvanutkin isoksi, jos olisi annettu raskauden mennä loppuun asti.
Mua vaan tympii niin pahasti nyt, kaikkensa yrittää tehdä ja mettään menee |O

Ei ollut muuta painoarviota kuin kätilö ennen synnytystä arvioi että 2,6kg ja oli sitten 3,2kg.

Lienee muutenkin vähän alakanttiin. Ja ehtiihän tuossa vielä kasvaa. Mulla meni melkein kaksi viikkoa yliaikaa ja silti jäi noin pieneksi - mutta oikein terve tyttö tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Taikatuuli:
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Meillä arvio oli rv 30+6 2,0kg. Mulla ei diabetestä, mutta yläkäyrillä mentiin. Syntyi rv 41+6 ja painoi 3790g

Miten vauvan isoon painoarvioon suhtauduttiin sun kohdalla? onko tietoa, mistä suurikokoisuus johtui?
Mulla on ollu jo vuosia diabetes, esikoinen syntyi 3 vuotta sitten ja silloin mulla oli erinomaiset sokeriarvot (eri insuliinitkin oli silloin käytössä )
Esikoinen syntyi rv 37+3, 3355 g ja 51 cm. Silloin sanottiin että yli 4 kiloinen vauva tulossa. Ja olisihan se varmasti kasvanutkin isoksi, jos olisi annettu raskauden mennä loppuun asti.
Mua vaan tympii niin pahasti nyt, kaikkensa yrittää tehdä ja mettään menee |O

Mä itse panikoin sitä, mutta ä-polilla ja synnärillä ei pidetty mitenkään epänormaalina. Rv 37+1 oli arvio 3400g, rv 40+3 4100g. Meillä nuo yli menneet arviot johtui pojan pitkästä reisiluusta. Se siis meillä hämäsi. :)
Älä murehdi liikoja. :) Kaverilla oli tosin raskausajan diabetes ja häntäkin peloteltiin isosta vauvasta. Rv 40+2 syntyi ja painoi 3300g. Mullakin tuli mieleen tuosta jonkun aiemman kommentista, että josko sua turhaan pelottelevat.

Älä pelkää! Itselläni heitti painoarvio niin reilusti, että aivan turhaan pelkäsin jättiläisvauvaa. Ne ovat vain arvioita eivätkä todellakaan faktaa. Ekaksi povattiin lähes nelikiloista, päivää ennen synnytystä kolmikiloista ja lopputulos oli jokseenkin 3,5kg :)

Yhteistyössä