vauvan painoarviosta ja syntymäpainosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moi

Vieras
mitä luulette että olis vauvan syntymäpaino jos syntyy laskettuna päivänä, kun tänään rv37+2 oli painoarvio 2,5kg...
miten teillä muilla on ollu arviot ja sitte syntymäpainot..

Meillä on arvioitu 36-37viikoilla tytöistä että 3.5kg, oli 4050g ja seuraavasti arvioitiin vielä isompaa, 4.2kg minimissään (ihan siksi että kun tuo edellinen oli jo noin iso) ja tyttö oli 3.6kg.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
ei niihin painoarvioihin tartte luottaa!!

Ne ei koskaan kerro totuutta, vauvan asentokin vaikuttaa, ja ultrakin on vaan kone :) Jos sulla ois jo lapsia niin sitten osais ehkä vähän suhteuttaa, meillä molemmat olleet pieniä ja pieniksi veikattukin. Mutta ekan lapsen painon perusteella osasin vähän arvaillakin jo toisen noin painoa kun selvis vielä että ovat samaa sukupuolta. Ja usein myös äidin synt.paino vaikuttaa.

Meillä taas on arviot osuneet aika hyvin kohdalleen. Tytöstä painoarvio rv 37+5 oli 3,4kg ja syntyessään rv 38+5 typy painoi 3540g. Poijasta arvio rv 38+0 oli 3,2kg ja syntyessään rv 38+2 painoi 3140g :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
ei niihin painoarvioihin tartte luottaa!!

Ne ei koskaan kerro totuutta, vauvan asentokin vaikuttaa, ja ultrakin on vaan kone :) Jos sulla ois jo lapsia niin sitten osais ehkä vähän suhteuttaa, meillä molemmat olleet pieniä ja pieniksi veikattukin. Mutta ekan lapsen painon perusteella osasin vähän arvaillakin jo toisen noin painoa kun selvis vielä että ovat samaa sukupuolta. Ja usein myös äidin synt.paino vaikuttaa.

Meillä on yksi joka on "ihan eri paria" kuin muut. 3 lapsista on enemmän tuon isännyyden syntymäkoon mukaisia (3.3-3.6kg) kun yksi lapsista on kuin minä syntyessäni (yli 4kg).

no siis on mulla yks lapsi jo ennestään tyttö oli syntyessään RV 41+5 3445g
mutta silloin en saanut etukäteen mitään painoarvioita...
nyt tässä toisessa raskaudessa olen tuollaisen saanut ja jäin vaan miettimään...

Meillä tänään viikkoja 37+0 ja täti ultralla arveli kooksi 2800 g. Arveli, että laskettuna aikana olis hiukka alle 3,5 kg.. Esikoinen synty viikolla 39+0 ja painoa oli 3170g, eli uskoisin, että tää veikkaus aika hyvin kutinsa pitää..

Veikkaisin n.3,2kg.

Mulla viimeksi piti paikkansa ultralla ja käsikopelolla tehty painoarvio rv 36 kun arvioitiin että silloin olisi ollut 3,5kg ja kun syntyi 38+2 painoi 3780g joskus pitää arviotkin paikkansa ;) toisinaan taas ei.

Uusimmat

Yhteistyössä