Vauvan PAUKKUJEN HAJUISTA...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vauva 2 kk vanha ja korviketta saa. Nyt menossa apteekin korvike, aiemmin NAN1. Paukut haisevat aikas pahalle, aluksi luultiin sen johtuvan Nannista ja täten olevan maitoallergiaa, mutta nyttemmin paukut haisevat lähes yhtä pahalle (mädäntyneelle kananmunalle) tällä apteekin korvikkeellakin. Kakka tulee 3-4 päivän välein ja on nyt apteekin korvikkeella (Almiron Pepti) ihan normaalia.

Nyt järkevä kysymys siis, haiseeko teidän vauvojen paukut pahalle? Voisiko paukkujen haju johtua siis maitoallergiasta tai voiko Disflatyl-tipat tehdä pahaa hajua paukkuihin, koska se siis käytössä.

Kyllä voi...meillä ainakin toisella vauvoista oli just tota pahaa hajua joka nyttemmin on kyllä jäänyt ku kiinteitä syö.Mä epäilin kans maitoallergiaa,mutta ei oo sitä.Siinä tulis muitaki "oireita".Nan2 menee meillä nyt..Luulen että teilläki aika auttaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauva 2 kk vanha ja korviketta saa. Nyt menossa apteekin korvike, aiemmin NAN1. Paukut haisevat aikas pahalle, aluksi luultiin sen johtuvan Nannista ja täten olevan maitoallergiaa, mutta nyttemmin paukut haisevat lähes yhtä pahalle (mädäntyneelle kananmunalle) tällä apteekin korvikkeellakin. Kakka tulee 3-4 päivän välein ja on nyt apteekin korvikkeella (Almiron Pepti) ihan normaalia.

Nyt järkevä kysymys siis, haiseeko teidän vauvojen paukut pahalle? Voisiko paukkujen haju johtua siis maitoallergiasta tai voiko Disflatyl-tipat tehdä pahaa hajua paukkuihin, koska se siis käytössä.

Meidän pojan (1,5kk) paukut haisee kans aikas pahalle. Rintamaidolla on eikä mitään sen kummempia vaivoja ole. Rela-tippoja oon välillä antanu, ja d-vitskuista käytössä on Jekovit. Kai tuo haju on yksilöllistä, luulisin. =)

Meillä oli samaa vaivaa, ja aloin antaa gefilus-maidottomia maitohappobakteereita (avasin kapselin ja annoin sitten jauheen soseen mukana, miksei maitotilkassakin) ja meillä se auttoi niin hyvin, että hajut loppuivat kokonaan. Voisi ainakin neuvolasta kysyä, josko voisi temppua kokeilla.