vauvan pesemisestä kaipaan neuvoja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumpelo

Vieras
Elikkäs kylvetyksen lisäksi kun vauvalta päivittäin pestään kasvot,kaula,kädet ja peppu nyt ainakin, niin miten te sen teette? Siis millä otteella? Kun tuntuu tosi hankalalta pestä altaan päällä käsiä ja kasvoja niin, että pidän vauvaa pepunpesemisotteella, elikkäs toisesta käsi/olkavarresta kiinni... vai olenko vaan tumpelo.... vauva siis nyt 3 kk.

Tuntuu että sen pää kolahtaa hanaan kun pesen käsiä...

Minä otin aina vauvan selka minua vasten, toinen käsi menee vauvan rinnan päältä toiseen kainaloon jolloin vauva on kasvot altaaseen päin. Näin minusta oli helppo pestä kasvot ja kaula. Sitten peppu niin että vauva on melkein polvillaan altaassa.

En minäkään joka päivä pessyt muutakuin pepun. Jos piti pestä käsiä tai kaulaa, niin ihan kastellulla froteepesulapulla pyyhin. Kylvetin ehkä noin 3 kertaa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä otin aina vauvan selka minua vasten, toinen käsi menee vauvan rinnan päältä toiseen kainaloon jolloin vauva on kasvot altaaseen päin. Näin minusta oli helppo pestä kasvot ja kaula. Sitten peppu niin että vauva on melkein polvillaan altaassa.

Näin. :)

Noin minäkin olen pessyt ja yrittänyt tuossa asennossa vielä pestä kädetkin, mutta se onkin vähän ollut vaikeampaa, mutta puhtaaksi on tullut. Noita pesulappujahan voisi kyllä käyttää käsien pesuun sitten lisäksi. Kiitos vastauksistanne =)