vauvan pukeminen ja kuumuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Äidit jotka ovat pukeneet ja kaikella ylimääräisillä vilteillä peitelleet vauvansa saavat ihmettelyä ja halvennusta osakseen. Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että kaikki eivät ole esim. ensimmäisen lapsensa kanssa superäitejä jotka jo valmiiksi tietävät kaiken? Ilmeisesti heitä on todella paljon, mutta ikävä kyllä minä en ainakaan kuulunut tähän joukkoon.

Myönnän että olen pukenut vauvani aikoinaan liian lämpimästi sekä kesällä että talvella. Suurin pelkoni vain oli ettei pieni palellu. Tulee vaan niin helposti miellettyä että niin pieni hentonen ihminen tuntee kylmyyden vähäisestäkin määrästä luissa ja ytimissä. Varsinkin jos äiti itse on kova vilukissa.

Äidit varmasti haluavat lapsilleen parasta mutta eivät aina tiedä miten on parasta toimia.
Opastakaa hyvät äidit toisia tietämättömiä ja selittäkää heille miten vauvan sopivan lämpötilan tietää. Niin.. Niskasta kokeilemalla.. Ystäväni kertoi tämän minulle kun olin muutaman kerran hänen nähtensä "paahduttanut" vauvaani. Ja kiitän häntä tiedosta.

Mulla ei vielä ole kun 1 lapsi, en todellakaan ole seppä syntyessäni ollu. Mut sen verta maalaisjärkeäni osaan käyttää, etten vauvaa lämpöön tuskastuta. Enkä kylmään palelluta.

Aika vaikea on ainakaan ventovieraalle mennä sanomaan suoraan, vaikka ystävällisestikin asiasta. Kun ei tiedä, miten herkästi äiti asiaan suhtautuu. Vauvaa vaan käy sääliksi, mutta usein sitten jää sanomatta...

Yhteistyössä