Vauvan pulauttelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Minkälainen pulauttelu katsotaan normaaliksi pulautteluksi. Meillä lähes 2kk vanha vauva on alkanut pulauttelemaan koko ajan enemmän. Vaatteet saa vaihtaa monta kertaa päivässä, ne on aivan märkinä, tänään laskin syötön jälkeen, että vauva pulautteli sen jälkeen ainakin 10kertaa. Pulauttelee heti syötyään tai vaikka olis aikaa menny 3tuntiakin syönnistä. Tän lisäksi vauva ähkii unissaa kokoajan, siis todella kova äänisesti. Vauva syö rintaa sekä korviketta...

kannattaa seurata tarkkaan ettei vauva mene huonoon kuntoon. meidän pojalla oli vajaa 2kk ikäisenä mahaportin ahtauma joka leikattiin. siinä suurin osa pulautuksista lensi kaaressa ja lopulta ei enää mikään pysynyt sisällä.

mun lapsen lapsi pulautteli ihan hirveesti. ja joskus sitä tuli nenästäkin. mutta oli ihan normaalia koska paino nousi ja muuten oli terveen oloinen ja terhakka. mutta neuvolasta saat varmaan parhaat ohjeet tähän aisiaan, ja siihen, että täytyykö tutkia tarkemmin vauvaa että onko normaalia

Pulautukset haisee järkyttäville, ei mun mielestä kuitenkaan oksennukselle...Kakka on koko ajan ollut ongelma, siis sitä tulee todella harvoin, viime viikolla se oli kerran aivan vihreetä, mut nyt taas ihan normaalia sinapinväristä...maidon sopivuutta olen itsekin miettinyt, mutta ilman korviketta ei saa tarpeeksi ravintoa. Ja pulauttelee vaikka saisi pelkkää rintaravintoa...

ellie mitä muita oireita teillä oli?

Hei kuulostaa ihan meidän vauvalta (2kk)...eli juuri samaa täällä, tätä on vaan ollut heti osastolta asti. Aluksi lensi kaarella ja nyt vieläkin toisinaan lentää kaaressa lattialle asti. Pulauttaa syötyään, pulauttaa hetken päästä ja pulauttaa taas ja pulauttaa kun olet juuri peitelly sänkyyn...pulauttaa ja pulauttaa...vaihda vaatteet, vaihda vaatteet uudestaan ja vaihda vaatteet myös itselle ...niin tympeetä. Minulla neljäs lapsi ja tää on kyllä ollu pahin pulauttelija. Ja tää neiti on ottanut tavaksi kakata vain kerran viikossa, eli vaikka pulauttelis mutta tämä myös kipristelee,pieree pahan hajuisia pieruja ja raukka pieni ku tuntuu että sillä kokoajan joku huonosti. Tänään saanu kokopäivän kantaa ja sylissäpitää, hetken nukkuu ja taas se ralli alkaa. Pulautta tämä myös välillä kirkasta välillä puuromaista, puuromaista yleensä kun oon korviketta antanut. Eli oon välillä antanut korviketta niin sillon puklut haisee pahalle. Rintamaidolla menty viikkoniin eipäpuklut haise. Paino noussu todella hyvin,kasvun kans ei siis ongelmaa.niin eipä siihen sit neuvolas puututa.

Yhteistyössä