Vauvan rytmi ei sovi muun perheen rytmiin, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja d
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

d

Vieras
Lapset 2, 3 ja vauva 6kk. Kaikki herää 7-8, mikä ihan ok. Isompien kanssa pitäis päästä puistoon/ulos aamupäivällä, eli suunnilleen 9.30-11.30 ulkoillaan. Sitten syömään ja päikkäreille. Mutta toi vauvahan ei viihdy vaunuissa hereillä sitten ollenkaan. Ja se käy päikkäreille vasta klo 11. Mitä ihmettä mä teen? Pakkohan meidän on ulos päästä, mutta ei sitten viittis paria tuntia heijata kiljuvaa vauvaa. Enkä mä voi sitä koko aikaa sylissäkään pitää, kun isompia pitää keinuttaa, auttaa kiipeemisessä, tehdä hiekkakakkuja...

No me ulkoillaan vauvan tahdin mukaan...ei se kestä kun pari kk, kun vauva on isompi ja viihtyy paremmin...johan tuon 6kk ikäisen voi laittaa viltille, jos ei osaa vielä kontata/istua...miksi hänen pitää olla rattaissa?

Meidän 4kk ikäinen on ulkona sitterissä köllöttelemässä, kun ei vaunuissa viihdy.

Vauva liinaan tai reppuun niin viihtyy tai sitten viltille makaamaan. Mun mielestä perheen ei tarvi mukautua vauvan rytmeihin, varsinkin kun on lisäksi kaksi taaperoa jotka tarvivat säännöllisyyttä ja vauvan rytmit muuttuu koko ajan. Sen sijaan taaperot kyllä voisi olla omatoimisempia leikeissään niin ettei äidin tarvi olla leipomassa hiekkakakkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja 10kk:n ikäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Ja perhe menee vauvan rytmissä.

Totta... Perhe mukautuu vauvan rytmiin, ei päinvastoin. :D Ei sitä vauva-aikaa kuitenkaan kovin pitkään kestä.

On kyllä liikaa vaadittu 2- ja 3-vuotiailta pönöttää sisällä koko aamupäivä.

oisit jättänyt 3 tekemättä. Ja perhe menee vauvan rytmissä.

Mistä mä sen rytmit etukäteen tiesin? Toka vauva kun nukkui päiväunensa ihan kätevästi esikoisen ulkoilun aikaan. Tilasin samalla lailla nukkuvan kolmosenkin, mutta tais mennä tilauskaavakkeessa joku sit pieleen...

Ja siis en todellakaan vaadi isompia näillä keleillä olemaan sisällä jokainen aamupäivä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oisit jättänyt 3 tekemättä. Ja perhe menee vauvan rytmissä.

Mistä mä sen rytmit etukäteen tiesin? Toka vauva kun nukkui päiväunensa ihan kätevästi esikoisen ulkoilun aikaan. Tilasin samalla lailla nukkuvan kolmosenkin, mutta tais mennä tilauskaavakkeessa joku sit pieleen...

Ja siis en todellakaan vaadi isompia näillä keleillä olemaan sisällä jokainen aamupäivä!

Ihana toi tilasin. Joo mutta älä pidä vauvaa siellä rattaissa vaan ota viltti minkä päälle laitat.

Eihän puolivuotias vaunuissa viihdykään hereillä! Viltille lelujen kanssa, sitteriin, auton turvakaukaloon (ei siis autoon, vaan siihen pihalle :D ) tai jos osaa istua jo, niin siihen hiekkikselle myös. Tai vauvakeinuun.

Yhteistyössä