vauvan saaminen on välineurheilua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuh

Vieras
mua niin huvittaa täällä taas kun lueskelen kakkosta odotellessani kuinka noi kaiken maailman välineet tuntuu olevan aika olennainen osa vauvan saamista. Ihmetyttää kovasti mistä moinen? ikäänkuin kaikenmaailman sejase turvakaukalo ois jotenkin turvallisempi. M osti esikoista oottaessani turvakaukalon kirppikseltä, varmaan joku 90luvun malli, jossa kova muovikaukalo ja semmonen samanmuotonen styröx ja sitten kangas päällä, makso 5e ja ihan on teknisesti saman mallinen vöineen kun nämä huippukalliit ainoa ero pehmusteiden määrä. Mutta siis pointtina kuitenkin tämä hillitön tavaran ja välineistön "tarve" kun vauva tulee taloon, tsiisus sanon minä. Kovasti näyttää ihmisten maalaisjärki katoavan ihan luonnolisen tapahtuman johdosta. Mistä moinen sitä ihmettelen?

Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:
mua niin huvittaa täällä taas kun lueskelen kakkosta odotellessani kuinka noi kaiken maailman välineet tuntuu olevan aika olennainen osa vauvan saamista. Ihmetyttää kovasti mistä moinen? ikäänkuin kaikenmaailman sejase turvakaukalo ois jotenkin turvallisempi. M osti esikoista oottaessani turvakaukalon kirppikseltä, varmaan joku 90luvun malli, jossa kova muovikaukalo ja semmonen samanmuotonen styröx ja sitten kangas päällä, makso 5e ja ihan on teknisesti saman mallinen vöineen kun nämä huippukalliit ainoa ero pehmusteiden määrä. Mutta siis pointtina kuitenkin tämä hillitön tavaran ja välineistön "tarve" kun vauva tulee taloon, tsiisus sanon minä. Kovasti näyttää ihmisten maalaisjärki katoavan ihan luonnolisen tapahtuman johdosta. Mistä moinen sitä ihmettelen?

No onhan se joissain esim. vaunuissa ja muissa, että tulee myös katsottua sitä merkkiä vaikka sellaisen ei niin hienon merkin tuotteen saisi halvemmalla.

MUTTA turvakaukalon ostossa ei voi säästellä, ei kai kukaan ole niin tyhmä, että laittaa lapsen käytettyyn vanhaan turvakaukaloon, jos on ollut omalla lapsella käytössä ja tulee toinen perään niin se kaukalo menee vielä, mutta että käytettynä ostaa ikivanhan kaukalon.
Mitä jos se vaikka on ollut kolariautossa joskus.
Onko sitten kivaa kun lapsi makaa hengettömänä kadulla auton vieressä mukava muistella sitä satasta jonka sattui silloin säästämään tai no saahan sillä satkulla arkun joten kai se sitten tasoihin jää

Mä meinasin kanssa ihan ahdistua, kun aloin lueskella erilaisista vaunuista. Kaikki hehkuttaa, kuinka se ja tämä tutones tai emmaljunga tai mitälie on ainoa hyä, kun siinä pitää olla se heittoaisa ja ilmakenno ja turvatyyny ja heittoistuin... Ei helvetti, mä haluan vaan vaunut, joilla kuljettaa lasta!

no oletteks te jotka ootte mieltä et esim turvakaukalo pitää ostaa uttena koskaan verranneet vanhaa mallia ja uutta mallia toisiinsa, ainakaan mun maalaisjärjenmukaan tossa ei oo mitään mikä vois jotenkin vanhentua turvallisuuden nimissä, kun tosiaan kaukalo on kaukalo ja silleen

Meil myös kestävyys on TÄRKEÄ pointi, turvallisuuden ja hinnan ohella.. nyt on kolmas lapsi syntymässä, ni kun esikoiselle hankimme (esim. sitä kaukaloa ja rattaita) ostimme tarkoituksella uudet, koska ajatuksena oli et kestävätpähän sit useammalla. Toki vanhatkin kestää, mut niis on aina oma riskinsä.
Vaatteita jne ostan kirppiksiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no oletteks te jotka ootte mieltä et esim turvakaukalo pitää ostaa uttena koskaan verranneet vanhaa mallia ja uutta mallia toisiinsa, ainakaan mun maalaisjärjenmukaan tossa ei oo mitään mikä vois jotenkin vanhentua turvallisuuden nimissä, kun tosiaan kaukalo on kaukalo ja silleen

Mä en jaksa uskoa et ne aikarajat niissä turhan takia on..

ei se niiden rakenteiden haurastuminen ulospäin näykkään.. mistä sä tiedät miten se edellinen omistaja on sitä säilyttäny??

Sun maalaisjärkes ei juokse nyt ihan täysillä. Mitä väliä sillä MALLILLA on?? Muovi vanhenee ja hapertuu vuosien mittaan.. :saint:

Kaikessa muussa voi säästää ja vaikka jättää välistä mutta asianmukainen turvaistuin ei kuulu noihin säästökohteisiin.

Ja tästä todellakin on tutkimustietoa.

5 vuotta oli muistaakseni aikaraja, jossa turvakaukalon ja -istuinten muoviosat haurastuu, kun ne on autossa alttiina auringon kuumalle porotukselle ja kylmälle pakkaselle. Sitä vanhempia ei kannattaisi käyttää vaikka tietäisi, ettei ne ole kolaroitujakaan.

Tiedätkö ap tosiaan että se ei ole kolarissa ollut mukana? Kaukalo meinaa menee käyttökelvottomaksi kolarin jälkeen. Ei läpäise enään turvakriteereitä. Ja styroksistuimet on vihon viimeisiä kaukaloita päällä maan. Niistä oli tutkimuskin jossain,että lapsen on turvallisempi olla autossa ilman mitän istuinta kuin siinä styroksistuimessa. En löytänyt tähän hätään tuota tutkimusta. Et voi nähdä istuimen turvallisuutta silmäilemällä istuinta vaan jotain faktaa pitää olla turvatesteistä ennen kuin voit sanoa että on turvallinen.

[quote="Äly hoi älä jätä
No onhan se joissain esim. vaunuissa ja muissa, että tulee myös katsottua sitä merkkiä vaikka sellaisen ei niin hienon merkin tuotteen saisi halvemmalla.

MUTTA turvakaukalon ostossa ei voi säästellä, ei kai kukaan ole niin tyhmä, että laittaa lapsen käytettyyn vanhaan turvakaukaloon, jos on ollut omalla lapsella käytössä ja tulee toinen perään niin se kaukalo menee vielä, mutta että käytettynä ostaa ikivanhan kaukalon.
Mitä jos se vaikka on ollut kolariautossa joskus.
Onko sitten kivaa kun lapsi makaa hengettömänä kadulla auton vieressä mukava muistella sitä satasta jonka sattui silloin säästämään tai no saahan sillä satkulla arkun joten kai se sitten tasoihin jää[/quote]

no eihän se kaokalo mikään kypärää vastaava tuote ole jossa taas pintajännitys on oleellinen osa turvallisuutta ja jonka kerran mentyä kypärä ei enää aja asiaansa. On taikauskoa että se jotenkin kaukalon teknisiin ominaisuuksiin on vaikuttanut jos on ollut joskus kolariaoutoss jos ei sitten ole saanut ihan fyysistä kolhua. Eihän se etu liite turva tarvi järkee viiä. Turvakaukalon tekninen tarkoitus on pitää vauva oikessa asennossa autossa matkustaessa yleensäkkin ja jos tällainen onnettomuus käy niin siinä on kyllä niinllä vöillä se oleellinen merkitys turva-asiassa, ettei vauva sekä häntä tukeva kaukalo lähde törmäyksessä liikkelle.

Ei tosissaan ollu tarkotus provota mut vaan päivitellä tätä materialismia vauvan ympärillä. Mut kyllä tässä jo itekkin provosoituu :/

ap ei tosiaan taida tajuta pointtia. Voin turvakaukalosta ostaa edellisen vuoden mallin, mutta en mitään vuoden -95 mallia, koska siinä todennäkösesti on jo muovit hapertunu. Toisekseen, en ostas sitä viime vuodenkaan mallia tuntemattomalta, koska sitä ei voi ikinä tietää, onko kaukalo ollut törmäyksessä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
5 vuotta oli muistaakseni aikaraja, jossa turvakaukalon ja -istuinten muoviosat haurastuu, kun ne on autossa alttiina auringon kuumalle porotukselle ja kylmälle pakkaselle. Sitä vanhempia ei kannattaisi käyttää vaikka tietäisi, ettei ne ole kolaroitujakaan.

no tässä nyt on järkeä kyllä

Yhteistyössä