Vauvan säpsähtelevät liikkeet kohdussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoli

Vieras
Nyt raskausviikkoja 35. Vauva on ollut aina hyvin rauhallinen, toki pari kertaa päivässä vetää kunnon zumbat. Liikkeet ovat välillä kovin outoja. En muista tällaista kahden edellisen odotuksesta. Vauva saattaa säpsähdellä nopeassa tahdissa muutaman kerran. Joko niin että koko vauva tuntuu heiluvan tai sitten niin että esim. tunnen todella nopearytmistä käden liikettä tuolla alhaalla. Kyse ei ole tärinästä, värinästä tai vapisemisesta vaan ikään kuin säpsähtelystä tai "väpättämisestä". Näitä tulee joka päivä jonkin verran. Kysyn kyllä lääkäriltä tällä viikolla neuvolassa tuosta, mutta ajattelin jos jollakin olisi omakohtaista kokemusta. Välillä pelottaa, että pienellä on joku kohtaus meneillään.

Minä kans viikko sitten ihmettelin yöllä herätessäni kun maha nytkähteli muutaman sekunnin välein.. vähän aikaa meni ennen kuin tajusin vauvan nikottelevan. Hikkaa kesti sitten puolisen tuntia ja tuon ekan kerran jälkeen olen huomannut hikkaa päivittäin (kesto 30 min / tunti).
Joskun vauva ilmeisesti myös venyttelee koko mahan laajuudelta ja sitten tärisyttää käsiään ja jalkojaan jonkin aikaa..

Ihan normaalia siis.. tällä hetkellä mulla menossa rv 36+4.

Hikasta ei ole kyse. Se tuntuu parin sekunnin välein tasaisena naputteluna. Ehkä tämä väpätys on sitten vain jotain venyttelyn jälkeistä tahatonta liikettä. Kaikkea sitä mielessään kehittelee. Edellisestä raskaudesta jo 10 vuotta ja silloin ei puhuttu (ainakaan minulle) edes mistään liikelaskennasta.

ap

Kyllä täällä vauva säpsyy ja värisee ja potkii ym...Nyt rv 41 ja liikkeet muuttunut täällä lopussa kovinkin erilaisiksi. Ultrassa näkyi kun rapsutti itseään-minusta silloin tuntui että naputtaa mahanpintaa:DJa täällä ainakin kovinkin äkkinäisiä liikkeitä jos on sokeria tullut juuri napsittua :D

mun kaikki kolme lasta on tehneet kohdussa samaa. epäilen sen olevan keskushermoston kypsymättömyydestä johtuvaa tärinää. esikoinen täristeli raajojaan satunnaisesti vielä pari viikkoa syntymän jälkeenkin. se on ihan vaaratonta ja menee itsestään ohi, yleensä ensimmäisten viikkojen aikana.

Uusimmat

Yhteistyössä