vauvan suhtautuminen isään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsumbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsumbe

Vieras
Miten teidän vauva suhtautuu sinuun vs. isäänsä? Mua välillä harmittaa mieheni puolesta kun vauva on niin mun perään.. paljon enemmän hymyilee mulle ja muutenkin katsoo mua enemmän. Vauva on 4kk. Mieheni viettää ihan mukavasti aikaa vauvan kanssa, mutta toki mä enemmän.. Tottakai vauva hymyilee ja nauraa isällekkin, mutta mä olen selvästi se ykkönen..

Varmaan tääkin muuttuu joskus niin, että mä oon ihan mälsä ja isä ykkönen. :)

että yleensä se äiti on ykkönen ja ensisijainen kiintymyksen kohde, koska äitihän se siellä kotona on ja imetykset yms.... Ja niin se pitää ollakin! (siis koska se on luonnollista, että vauva kiintyy eniten siihen kenen kanssa eniten on). Vauva tuntee äidin äänen ja tuoksun ja rytmin jo kohdussa, eipä sitä vauvaa turhanpäiten laiteta äidin rinnoille heti kohdusta tultuaan. Äiti on se tutuin ja turvallisin heti syntymästä lähtien (ja jo ennen). Tästä miehen ei kannata olla mustasukkainen , kyllä se isä sitten jossain vaiheessa saa sitä huomiota, sekin aika koittaa :)

Minulla nyt vuoden ikäinen poika ja edelleen ollaan kovasti äidin sylikissaa ja mielelläni annan huomioni hänelle ja sylini on avoin aina. Meillä suukotellaan ja halaillaan paljon, myös isä osoittaa paljon hellyyttä lapselle. Ja kun itku ja hätä tulee, niin kyllä se äidin syli on turvallisin, sinne lapsi hakeutuu. Vaikka ei isinkään sylissä vikaa ole ja ihan yhtälailla ne itkut sielläkin laantuu. Ainakin poikalapsilla se isä tulee olemaan jossain vaiheessa suuri idoli. Joskus kun oikein väsyttää ja tuntuu että lapsi roikkuu lahkeessa ja pitäisi vaan kantaa ja pitää sylissä, niin ajattelen, että vielä tulee aika kun toivon, että poika roikkuisi lahkeessa, kun menee menoissaan ja harrastuksissaan ja isä-poika -jutuissa, eikä siihen varmasti kovin pitkä aika ole!

Eli älä huoli, tuo on maailman luonnollisin asia, ja vielä jonkin aikaa olet vielä vauvasi kiintopiste. Se ei silti tarkoita ettei isä ole vauvalle tärkeä. Ihan varmasti on!

Miten teidän vauva suhtautuu sinuun vs. isäänsä? Mua välillä harmittaa mieheni puolesta kun vauva on niin mun perään.. paljon enemmän hymyilee mulle ja muutenkin katsoo mua enemmän. Vauva on 4kk. Mieheni viettää ihan mukavasti aikaa vauvan kanssa, mutta toki mä enemmän.. Tottakai vauva hymyilee ja nauraa isällekkin, mutta mä olen selvästi se ykkönen..

Varmaan tääkin muuttuu joskus niin, että mä oon ihan mälsä ja isä ykkönen. :)

meilllä se kattoo yleensä sitä toista kenen sylissä se ei just sillä hetkellä ole. kikattelee molemmille, joskus jopa isälleen enemmän. sängyssä kun pötkötellään niin läpsii molempia. lohdutusta vaativia tilanteita ei juuri ole edes tullut, joten en osaa siitä sanoa, minä tietysti tisseineni nukutan, joskus isä pumppumaidolla.. niin, tyttö 6kk

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä