vauvan syömättömyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Osaisiko joku viisaampi mua valistaa... Meillä 2 kk vanhalla vauvalla ollut tukkoisuutta jo jonkun aikaa ja yöllä on tosi levoton. Nukkuu silloin kyllä mutta mahaa vääntää kovasti ja aamuisin on itkenytkin kipeää mahaansa. Tänä aamuna ei sitten ole syönyt ollenkaan. Miten pitkään voi odotella ns. rauhassa sitä, että baby alkaa syömään vai voiko noista jo päätellä, että kipeänä on? Luin jostain, että juuri noita oireita voi olla esim. korvatulehduksessa... Yleensä syö päivällä 2-3 tunnin välein, öisin sitten vähän pidempiä taukoja.

Noin pienen kohdalla on tuskin kyse esim. hampaiden tulosta. Itse en kyllä kauaa odottelisi jos noin pieni vauva on syömättä. Korvatulehdukset noin pienellä ja varsinkin rintalapsella on harvinaista.

Mun vauvalla (tosin vanhemmalla, 9kk) eka korvatulehduksen merkki oli just syömättömyys. Muita oli kuume ja korvan raapiminen. Mut toki syömättömyys voi olla jotain ihan muutakin ja tukkosuuskin voi aiheuttaa ettei tee mieli ruokaa tai syö vähemmän. Kantsii soittaa neuvolaan tai terveyskeskukseen! (tosin me ollaan aina saatu sieltä vastaukseksi et tarkkailkaa pari päivää...)