Vauvan/taaperon vai vanhempien ehdolla kauppaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mietteliäs"

Vieras
Vauvoilla ja taaperoilla on omat päikkäriaikansa. Käyttekö hoitamassa asioita/kaupassa ennen tai jälkeen päikkäreiden vai lähdettekö milloin vain ja lapset sitten nukkuvat mukana rattaissa jos nukkuvat? Itse en oikein tiedä mikä vaihtoehto kannattaisi. Jos lähtee milloin vain kaupungille, niin tällöin lasten päikkärit ovat mitä sattuu ja se sitten näkyy kotiin saapumisen jälkeen. Jos taas menee lasten aikataulun mukaan, niin sitten kotoa lähteminen saattaa jäädä minimiin, koska aina pitää miettiä ehditäänkö kotiin ennen päikkäreitä ym. Pidättekö välipalaa/ruokaa mukana, ja sitten lapset ruokailevat missä nyt sitten satutaan olemaan menossa?

Kertokaas miten teillä toimitaan tässä asiassa?

Jos lapset nukkuvat mukana rattaissa tai unet viivästyvät vähän, niin ei mua haittaisi (meillä vain ei ole sitä tilannetta, että rattailla vois mennä kauppaan), mutta jos olisi tiedossa kitinää, niin välttäisin sitä aika paljon. Vauvan kanssa tuota kitinää tosin on nyt paljon, kun vauva nukkuu päiväunia tosi huonosti ja on sitten väsynyt jatkuvasti.

Pidän eväitä tai ostan niitä tarvittaessa, jos ei olla ruoka-aikaan kotona.

Itse arvostan rauhallista päikkäriaikaa kun saan itse levähtää hetken. En lähtis päikkäriaikaan kauppaan(paitsi viikonloppuna kun lapsen voi jättää kotiin nukkumaan isän kanssa)
Arvostan myös rauhallista kaupassakäymistä, joten käyn kaupassa yksin, lähden esim klo20 illalla kun oon saanu pienimmän yöunille, kaupassakin on mukavan hilajista siihen aikaan ja saa nopsaan ostokset hoidettua.

Luin nyt vielä ajatuksella tuota sinun tekstiäsi ja siis silloin kun meillä oli vauva ja taapero yhtäaikaa talossa niin mentiin sen taaperon rytmin mukaan ja vauva jousti sitten, kun vauva nukkui missä vain milloin vain. Vauva sai reissussa tarvittaessa tissimaitoa ja sitten lähempänä vuoden ikää tietysti tarvittaessa välipaloja. Taapero tarvittaessa rusinapaketin tms. Koitan myöskin ennakoida vähän näitä juttuja esim jos tiedän että lounas saattaa viivästyä niin annan aamupalalla normaalin aamupalan lisäksi esim keitetyn kananmunan tai vastaavasti välipalalla voi saada leivänpäälle paistetun kananmunan/lohta tms jos tiedän että päivällinen myöhästyy. Joskus syödään päivällistä vasta 1830 ja iltapalaksi ei välttämättä mitään tai esim pelkkä hedelmä.

Yhteistyössä