vauvan tarvikkeet :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kloko2012
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kloko2012

Jäsen
20.12.2011
36
0
6
Olen niin innoissani tulevasta vauvasta etten saa öisin edes unta ! :D Katselin johonki yhteen asti vauvan tarvikkeita ja listasin mitä tarvitsee ja paljonko tulee maksamaan.
Vaunut, sitteri, turvakaukalo, hoitopöytä ja pinnasänky maksaisivat yhteensä 1155e. Olen ihan hulluna ruskean eri sävyihin joten tavarat ovat beigen, valkoisen, mustan värisiä. Mistähän saisin käytettynä/halvemmalla ? Katselin sivuilta lastentarvike.net ja vauvatalojohanna.fi

Olisiko sulla mahdollisuutta tilata ulkomailta? Esim. Saksasta voisit saada halvemmalla. Lastentarvikeliikkeistäkin kannattaa kysyä pakettialennusta. Huono tietysti neuvoa kun ei tiedä mitä merkkejä etsit. :)

Ite ostin pakettina kaikki lastentarvikkeesta sain vähän alennusta kun tingein ostin kaiken esikoiselle uutena. Menee sitten myös tälle seuraavalle vauvalle:) Kysele hintoja suoraa liikkeistä ja pyydä tarjouksia. Joulun jälkee alkaa alekin ja säästöä siinäkin.

Itse ostin esim. Brion pähkinänruskean uudenveroisen pinnasängyn huuto.netistä 50 €. Huuto.netin vahti on hyvä, varsinkin jos on aikaa katsella noita vielä. Sitteriä en menisi ennen vauvan syntymää ostamaan, meillä ei tarvittu ainakaan ollenkaan. Turvakaukaloa en ostaisi käytettynä (ainoastaan tutuilta voisin ostaa).

Ajattelin myös että itse tekisin pinnasängyn. Yläasteella oli tekninen puu ja metallikäsityö valinnaisena ja 10 tuli :) Onneksi tuttu on ompelija joten hän voisi verhoilla tavarat uusiksi niinkuin joku ehdotti :)

Jep, turvakaukalo ehdottomasti uutena ellet saa tutulta. Samoin pinnasängyn patja kannattaa ostaa uutena. Muuten voi hyvinkin edullisesti löytää käytettynä. Huuto.netin lisäksi Facebookissa on paljon kirppispalstoja. Me maksettiin pinnasängystä 15 euroa ja saatiin just sellainen kun haluttiin. :) Sitteri oli meilläkin turha.

Itse olen hommannut kaiken tässä parin kuukauden sisällä, joten hyvä jos aikaa on jäljellä.

Aloitin vaatteiden hankinnalla huutiksesta ja oli pari reissua kirppikselle (kirppiksen vaatteet ovat kylläkin usein kulahtaneita)
.
Huutiksessa on kiva toiminto, että voi etsiä uusia tuotteita. Jos en huutanut uutta, niin katsoin tarkasti tuotteen kuvauksen, ettei vaan ole pesunukkaa, jota usein ainakin Tutan tuotteista löytyy. Moni myi vaatteita ihan laput kiinni, mutta hinta oli vähintään puolet halvempi kuin kaupassa. Sitten huusin huutiksesta hoitopöydän ja saman sarjan pinnasängyn kävimme ostamassa Ikeasta. Tein itse tekstiilit sänkyyn ja päällystin imetystyynyn samoilla kankailla (olin huutanut senkin huutiksesta).

Eli huutiksesta onnistuu löytämään miltei kaiken tarvitsemansa, jos on ajoissa liikenteessä. Myös vauvan neuleita on kiva tehdä itse. Pitää vaan olla hyvissä ajoin liikenteessä. Edelleenkään en ole kyllä löytänyt haluamaani sitteriä enkä kantoliinaa käytettynä. Vaunut ostimme uutena liikkeestä ja niissä oli 140 euron alennus, koska olivat tarjouksessa. Toppapuvun ostin H&M:ltä, koska käytettynä en löytänyt haluamaani.

Onnea odotukseen!

Yhteistyössä