Vauvan tarvikkeista! Pliis help mii....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hihi:
ja sitten kannattaa ostaa terveyssiteitä, niitä yömalleja kaks tai kolme pakkausta, ettei tarvi heti kaupassa ravata!!!

Niitäkin kannattaa ostaa vasta sitten kun tietää tarvitseeko. Mulla oli niitä pari pakettia kun kaikki sanoivat että niitä tarvii, mutten tarvinnut ja tuolla ne nyt pyörii.

Ihan hyvältä sun varastosi vaikuttaa, saahan niitä puuttuvia sitten kaupasta myöhemminkin, jos jotain vielä kaipaat. Kannattaa ehkä tosiaan ensin todeta tarve jollekkin tavaralle, ennenkuin ostaa sellaisen. Säästää pitkän pennin B)

Alkuperäinen kirjoittaja nou hätä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei sun kannata rintapumppua ostaa ennen kuin tiedät tarviitko (suurin osa tulee varsin hyvin toimeen ilman). Muutenkin kaikkia tilpehöörejä ei kannata ostaa etukäteen, koska ei voi tietää tarviiko - sen näkee sitten käytännössä.

Eli sitä ei kannata etukäteen hankkia? Sitä just meinasin ettei tulis haalittua ihan hirveesti mitään turhaa kamaa etukäteen..

Itse olen kolme lasta imettänyt enkä vieläkään tajua mihin sitä pumppua tarvitaan?! Eli MUN mielestä se ei ole lainkaan tarpeellinen, joku muu voi olla toista mieltä, mutta etukäteen tuskin kannattaa ostaa. :)

Jos onkin esimerkiksi suihkutissit niin pumpulla voi ottaa ensin vähän pois, niin vauva ei saa niin paljon ilmaa eikä raivoa tissillä.
Mutta senkin näkee vasta sitten kun lapsi on syntynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
En sinuna ostais enää mitään muuta kuin paketin vaippoja (tosin synnäriltä saat Liberolaukun) ja pari purkkia korviketta (siltä varalta, jos maito ei lähdekään helposti nousuun. On sit kotona jo sapuskaa valmiina. Ja jos et tarviikaan, noissa menee euron verran hukkaan. Ei liene taloutta kaada). B)

Pumpun mä muuten hankin jo raskausaikana ja hyvä niin. Ennemmin tai myöhemmin sitä ois tarvinnu kuitenkin (tahdon jättää vauvalle maitoa, jos jää iskän kanssa kotiin) ja meidän tapauksessa sit hommasin vielä toisenkin, kun vauva oli 1 kk...

Kiitoos... :) Huomaahan sitä sit vauvan synnyttyä tosiaan mitä tarvitsee, mut olen vaan sellanen ihminen, et kaikki täytyy aina olla etukäteen suunniteltu ja valmiina.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Ei sun kannata rintapumppua ostaa ennen kuin tiedät tarviitko (suurin osa tulee varsin hyvin toimeen ilman). Muutenkin kaikkia tilpehöörejä ei kannata ostaa etukäteen, koska ei voi tietää tarviiko - sen näkee sitten käytännössä.

Eli sitä ei kannata etukäteen hankkia? Sitä just meinasin ettei tulis haalittua ihan hirveesti mitään turhaa kamaa etukäteen..

Itse olen kolme lasta imettänyt enkä vieläkään tajua mihin sitä pumppua tarvitaan?! Eli MUN mielestä se ei ole lainkaan tarpeellinen, joku muu voi olla toista mieltä, mutta etukäteen tuskin kannattaa ostaa. :)

Jos onkin esimerkiksi suihkutissit niin pumpulla voi ottaa ensin vähän pois, niin vauva ei saa niin paljon ilmaa eikä raivoa tissillä.

Heh, no mulla nimenomaan on suihkutissit... ja edelleen ihmettelen mihin sitä tarvii :D Mut joku vissiin tarvii ja kaupastahan niitä saa sitten kun tarvii ;)

Heh, no mulla nimenomaan on suihkutissit... ja edelleen ihmettelen mihin sitä tarvii :D Mut joku vissiin tarvii ja kaupastahan niitä saa sitten kun tarvii ;)

Nii, no en miäkään sellasta käyttäny, vaikka suihkutissit oliki.
Toiset sanoo et pumppailee ylimääräsii pakkasee jne. Mut eihän sekää mitenkää pakollista o.

Toiset sanoo et pumppailee ylimääräsii pakkasee jne. Mut eihän sekää mitenkää pakollista o.

Mulla tuli maidonkerääjästä jo aikalailla pakkaseen esikoiselta, ja eipä niitä tullut käytettyä, joten muiden kanssa olen vaan kipannut viemäriin :whistle:

Joo, no niitä puklurättejäkin on jo 10 kpl :D En tiiä kuin näin kauheesti ressaan, tuntuu vaan et olen unohtanu jotain hyvin hyvin tärkeää.. :) Onko muuten käsikäyttöinen rintapumppu ihan kelpo kapine...?

Pumppaan 2-3 kertaa päivässä (tällä hetkellä kaikki maito tulee pumpattuna) Aventin käsikäyttöisellä. Ainua en suosittele, siitä en ole kuullu keltään hyvää. Mut tuo ainakin toimii. :D (on mulla sähköinenkin, mut en tykkää siitä. Ei ole mulla yhtä tehokas =) ).

Niin ja nyt vasta luin, et sulla ei ollu ä.pakkausta. Siinä tapauksessa muista ostaa tissinsuojia. Siis liivinsuojia. :) Itse tykkään eniten niistä Ainun, eivät takerru nänniin kiinni (mikä alkuun, kun nännit on arkana, on tärkeä ominaisuus).

Pumpusta vielä, et mä tuskin oisin koskaan saanu maitoa lähtemään nousuun ilman pumppua. Alkuun nännit veti niin verille, et imetys ois jääny siihen. Ja myöhemmin ilman pumppua mun imetys ois loppunu viimeistään 2 kuukauteen. Nyt vauva 4 kk ja edelleen ä. maidolla.

Eikö sulla ole jo ihan kaikki tarpeellinen ja paljon ylimääräistäkin?

Mulla on myös esikoinen tulossa, rv 34, ja mulla on nämä tavarat (tai pian tulossa):
- kantoliina
- kestovaippoja
- yksi pakkaus kertiksiä
- vaatteita laatikollinen
- turvakaukalo
- vaunut
- amme
- äitiysavustuspakkaus

Hankintoihin on mennyt tähän mennessä noin 30e, joista 6e kirpparivaatteisiin ja loput villalankoihin joista olen itse neulonut villahousuja ja muuta. Muut on saatu lainaksi/omaksi kavereilta. Amme on vielä ostamatta.

Mulla tuli maidonkerääjästä jo aikalailla pakkaseen esikoiselta, ja eipä niitä tullut käytettyä, joten muiden kanssa olen vaan kipannut viemäriin :whistle:

:whistle: Kunnon lypsykone :D
Mut tosiaan, kaikki näkee sit ajallaan, että mitä tarvii ja mitä ei, nyt kun ostaa ne peruskamat, niin sitten kun lapsi syntyy, voi ostaa ne mitkä näkee tarpeelliseks.
Ja esim. rintakumeja saa apteekista jos niitä tarvii. Miä ostin itte kaupasta, ja ne oli niin ohuet että olivat yhtä tyhjän kanssa.

näyttäis siltä että sinulla on kaikki tarpeellinen, ei minulla edes tainnut olla yhtään lelua tai mitään ennen vauvan syntymää ja silti niitä on kertynyt. vaippojakin hain vasta matkalla sairaalasta kotiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Ja esim. rintakumeja saa apteekista jos niitä tarvii. Miä ostin itte kaupasta, ja ne oli niin ohuet että olivat yhtä tyhjän kanssa.

Rintakumin saa, jos semmoisen alkuun tarttee, myös synnäriltä... :whistle:

Joo saa, muttei ainakaan meillä omaksi, vain lainaksi.

En tiedä mistä ap on kotoisin, mutta meillä oli kyllä niin että kaikki oli hankittava etukäteen koska vauvan kanssa kotiutumisen jälkeen, ei täältä olisi saanut hankittua juuri mitään vauvatarvikkeita. Jokunen ikivanha pullo, nokkamuki ja puruleluja tuolla näyttää kaupassa olevan. Vaippoja harvoin sitä kokoa mitä tarttis ja nekin maksaa maltaita.

Meillä kävi loppujen lopuksi niin että mun piti Rovaniemellä ostella puuttuvat tavarat kun odottelen että synnytys alkaa, kävi kuitenkin niin että tyttö syntyi 10pvää ennen laskettua päivää ja lähdin suoraan kotoa synnyttämään. Eipä jääny aikaa shoppailla. Kotiutumispäivänä sitten syötin vauvan synnärillä, toinen nukahti ja me käytiin nopea reissu vielä kauppaan hakemaan mitä vielä tarvittiin. Sitten vauveli matkaan ja kohti kotia :)

Me ei ikinä tarvittu tuttipulloja, tutteja, rintapumppua eikä pinnasängyn suojaa. Joten ei nyt ihan hirvesti kannata etukäteen kaikkea ostaa. Pääseehän sitä kauppaan synnytyksen jälkeenkin. JOs ei itse niin mies.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
En tiedä mistä ap on kotoisin, mutta meillä oli kyllä niin että kaikki oli hankittava etukäteen koska vauvan kanssa kotiutumisen jälkeen, ei täältä olisi saanut hankittua juuri mitään vauvatarvikkeita. Jokunen ikivanha pullo, nokkamuki ja puruleluja tuolla näyttää kaupassa olevan. Vaippoja harvoin sitä kokoa mitä tarttis ja nekin maksaa maltaita.

Meillä kävi loppujen lopuksi niin että mun piti Rovaniemellä ostella puuttuvat tavarat kun odottelen että synnytys alkaa, kävi kuitenkin niin että tyttö syntyi 10pvää ennen laskettua päivää ja lähdin suoraan kotoa synnyttämään. Eipä jääny aikaa shoppailla. Kotiutumispäivänä sitten syötin vauvan synnärillä, toinen nukahti ja me käytiin nopea reissu vielä kauppaan hakemaan mitä vielä tarvittiin. Sitten vauveli matkaan ja kohti kotia :)

sulla ei ollut miestä joka ois voinut hoidella ostoksia kauempaakin muulloin ?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

sulla ei ollut miestä joka ois voinut hoidella ostoksia kauempaakin muulloin ?

Joo on toki mies. Mutta seuraavaan mahdolliseen kauppaan josta EHKÄ saa tarvitsemansa, on n. 180km. Sitä seuraavaan onkin jo 330km ja kauppaan josta varmasti saa tarvitsemansa about 460km :)

Alkuperäinen kirjoittaja Veera:
Kertokaapas nyt te viisaat vauvoja jo saaneet, että mitkä on nyt mulla vielä ne PAKOLLISIMMAT HANKINNAT ennen vauvan syntymää. Eli siis mitä kannattaa ja tarvitsee ostaa nyt ENNEN kuin pikkuinen putkahtaa ulos.

Meillä on hankittuna jo yhdistelmävaunut, matkarattaat, pinnasänky, patja siihen, turvakaukalo, kaikki vaatteet, leluja, yksi huopa (tarviiko enemmän? ), hoitopöytä+hoitopöydän pehmuste, kylpyamme, pinnasängyn peite ja petivaatteet ja tuttipullot.
Tärkeimmistä tiedän että puuttuu harja, pinnasängyn suoja ja sitteri ja tietenkin rintapumppu ja tutit.
Mutta sanokaa kokemuksesta, onko vielä jotain erittäin hyödyllistä/tärkeää, jota tulisi olla valmiina jo kun vauva saapuu kotiin.
Kiitos! :)

Terveisin erittäin stressaava esikoistaan rv 33 odottava tuleva äiti.

Onhan se kaukalo tuossa :)

Yhteistyössä