Vauvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja painoarv.rv 32?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
30+2 1440g
35+4 2350g
Jos syntyisi "ajallaan", niin arvioi syntymäpainon olevan 3400g, eli aikamoista kasvuspurttia ottaa viime viikoilla. Voikohan olla mahdollista??

Näin mulla:
Mulle tuossa neuvolan täti sanoi että vaavat kasvaa vikoilla viikoilla keskimäärin 200 grammaa viikossa, sitten Naistenklinikalla kaverille sanottiin että noin 300 grammaa viikossa, ja sitten vielä että pojat kasvaa keskimäärin nopeammin ku tytöt. Mitäs tuosta sitten sun vaaville tulis painoksi jos keksimääräisesti tuon verran tulis painoa.. (ei siis itellä nyt laskupää toimi, rv.38.. ;))
Meidän poitsun painoarvioa rv 32+5 oli 1780 g, rv 36-5 2470 g, noin 3- 3,5 kiloiseksi arvioivat syntymäpainoa, saas nähdä kuinka hyvin osuu nappiin..

rv 36+2 arvio ultran perusteella oli 2780g. Lääkärin mukaan virhemahdollisuus on n. 15 % painoarvioissa (ainakin ultralla & luulis, että käsin tunnusteltuna vielä enemmän). Mulle sanottiin, että loppuajalle voi laskea vauvan painon nousuksi n. 100g/viikko.

Näköjään eri lääkärit/terkkarit on aika eri mieltä sikiön kasvuvauhdista =). No, niinhän se onkin :).

Yhteistyössä