Vauvanvaatteiden koosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tässä mieleen kun alan tehdä vaatehankintoja esikoiselleni, että miten nuo eri koot käyvät pieniksi vastasyntyneille.. Ostin muutaman bodyn jo kokoa 56, niin voiko niitä käyttää ihan pienelläkin vai kannattaisiko ostaa pienempiäkin? Ja miten pitkään suunnilleen tuo koko 56 riittää edes? Ostatteko te muut jo valmiiksi vastasyntyneelle isompiakin vaatteita ja mitä kaikkea kannattaisi ostaa? Tuli vähän sekava teksti, mutta jospa joku vastaisi jotain :)

Meillä ei mahtunut pojille ees alle 56senttiset vaatteet. 56 lähdettiin liikkeelle ja nekään ei mahtunut kuin alle kuukauden ja vaihdettiin 60senttisiin ja niitä käytettiin jonkin aikaa.
Vaippoja,vaatteita, toppahaalari, vaunut ja korviketta. Niillä pääsee hyvin alkuun. :flower:

Eihän 50 senttinen mene kauan, mutta olen kyllä kaikille ostanut jonkun ihan pienenkin. Reilu nelikiloinenkin mahtui 50 senttiseen potkupukuun muutaman eka päivän ;) Mutta vähän pienemmät vauvat ehtii tuotakin kokoa jonkun viikon käyttää. Minusta on ihanaa, kun on oikeen kokoisia vaatteita lapsille. 56 senttiset meneekin sitten vähän pidempään, mutta olen yleensä ostanut jo varalle muutaman 62 senttisen. Pääasiassa olen kuitenkin satsannut alussa 50-56 senttisiin vaatteisiin, ja isompia on ehtinyt sitten hankkia vauvan kanssa.

50 oli muutama, ne meni jonkin aikaa. Seuraavat 56 jotka meni aika pitkään. Jotain isompaa oli varastossa, mutta aikalailla hankin sitä mukaa kun oli tarve. Poika oli 51cm joten se 56 oli väljä alkuun ja nekin 50 mahtu kuitenkin. Mun mielestä kannattaa olla sitäkin pienempää vaatetta, en tykkää kääriä hihoja ja etsiä vauvaa 60 seasta.

50 oli muutama, ne meni jonkin aikaa. Seuraavat 56 jotka meni aika pitkään. Jotain isompaa oli varastossa, mutta aikalailla hankin sitä mukaa kun oli tarve. Poika oli 51cm joten se 56 oli väljä alkuun ja nekin 50 mahtu kuitenkin. Mun mielestä kannattaa olla sitäkin pienempää vaatetta, en tykkää kääriä hihoja ja etsiä vauvaa 60 seasta.

56 mahtu meillä vajaan kuukauden.bodit oli musta jo valmiiksi vähän nafteja eli niskahaarapituus loppu kesken .Itse ostelisin 60 saahan niistä käärittyä hihat ja potkareihin laittaa sukat.no kannattaa ostaa vaatteita mutta älä hirveesti sitä pienintä kokoa käy yllättävän äkkiä pieniksi.vaipat petivaatteet

Ei ole mahtuneet 50cm vaatteet kummallekaan ollenkaan. Suoraan käytin 60cm vaatteita, väljät on pienelle veltolle vauvalle paljon helpommat pukea. Ei vauva siitä välitä, vaikka vaatteet olisivat vähän isoja, ei niihin makkarankuoriin ole inhimillistä pientä edes tunkea.

Mutta niitä isompia vaatteita kannattaisi ostella sitten kun vauva kasvaa ja näkee vähän kropan mallia, meillä esim. pojan makkarareisiin ei sopineet muun malliset bodyt hyvin kuin Lindexin.

Yhteistyössä