vauvaperheet kuinka usein siivoatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiiu"

Vieras
kuinka usein siivoatte ja pesette esim. lattiat. Minusta tuntuu että nykyisin kaikki aika menee siivoukseen, vaikka siivoammekin kunnolla kerran viikossa, esim. lattioiden pesu.

silti tuntuu että päivät on kotitöiden suorittamista, pyykinpesua, ruoanlaittoa, pullojen pesua, jne..

lisäksi vauva on jatkuvasti flunssassa tai muuten kipeänä, ikää 7kk. en tiedä onko meillä sitten kuitenkin liian likaista kun lapsi kipenä..

Sillon kun on tarvis, lattiat pesen kun viittin, imuria heilutan kerran kaks viikossa..Kaikki ruuanlaitot, pyykinpesut jne. menee ihan sivussa, eikä niihin kyllä paljon aikaa päivästä saa loppujen lopuks menemään.. :D

Silloin kun kerkiän. Viikonloppuna piti pestä lattiat mutta ei löytynyt aikaa.

Imuroin joka päivä tai joka toinen päivä, pyykkikone pyörii suht joka päivä, tiskit menee miehen kanssa vuoroissa pari kertaa viikossa (eli silloin kun kaikki astiat on käytetty) ym.

Kyllä, koko ajan pitäisi siivota jos tahtoisi että koti näyttää siltä. Olen sotkevainen luonteeltani, siis ei vaan pysty pitämään kämppää kuosissa vaikka kamaakin on vähennetty rutkasti. Hyllynpäälliset notkuu kun tavarat on pitänyt siirtää taperon alta pois.

Ärsyttää mutta minkäs sille voi.

Siivoans silloin kun lapsista kotona on vain vauva, silloin on helppo pistää paikkoja kuntoon :) Ihan normaalisti pari kertaa viikossa ja joka päivä saa jotain siivoilla.

Me ei nyt taideta enää olla vauvaperhe, mut lapset 1,5v ja 3v + koira. Tähän aikaan vuodesta imuroidaan päivittäin (yöks) ja mopataan pari kertaa viikossa. Koko ajan saa olla järjestelemässä, pyykkiä tulee koneellinen päivässä. Ja silti täällä on aina sotkuista.

Mutta! Kotonaolemisesta tulee mulla helposti kupla, jossa näen lähinnä sotkua ja tahmaisuutta ja äääärettömän paljon kotitöitä. Heti kun saa vähän etäisyyttä tähän kuplaan niin se näyttää paljon siistimmältä ja mieluisammalta ympäristöltä, jossa osaa rentoutuakin pelkän suorittamisen sijasta..

heh ja minäkun luulin siivoavani paljon :D imurointi jokatoinen päivä, johtuen koirasta josta lähtee ihan tajuttomasti karvaa, pölyt pyyhin vähintään kerran viikossa. Lattiat pesen harvemmin :saint: jokapäivä tottakai perus siivous, pöydät puhtaaks ja sillee.. vauva vasta tuloillaan-->

Siivoan parhaani mukaan joka päivä jotain, mutta koskaan en saa taloa niin että joka paikka olisi siisti. Eilen tyhjensin ja täytin tiskikoneen, viikkasin narulta vaatteet kaappiin, lajittelin uuden koneellisen pyykkiä ja ripustin sen kuivumaan, tein ruokaa.

Mä en yksinkertaisesti ehdi koskaan siivota kaikkea minkä haluaisin kun vauva aloittaa yleensä huudon saman tien kun lopetan viihdyttämisen, ja mies tekee töitä osittain kotona epäsäännöllisin ajoin ja on siis melkein koko aika sotkemassa täällä ;) Mä siivoan lattian että saan imuroida niin eiköhän se ehdi levittää sinne jotain ennen kuin ehdin hakea imurin, ja keittiö on kuin pommin jäljiltä kun toinen käy tekemässä vaikka vain välipalaa...

Yhteistyössä