Vauvarokko kahdesti?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jenna"

Vieras
Jokapaikassa sanotaan että vauvarokko voi olla vain kerran, meillä on taas ollut se 3pv korkea kuume ja nyt on maha täynnä pientä näppyä. Juurikin samanlaista kuin muutama kuukausi sitten. Voiko olla mahdollista että ois kahdesti samalla lapsella?
 
Voi olla että toinen noista oli joku muu samantapainen tauti, esim. enterovirus tai parvovirus aiheuttavat hyvin saman oloiset oireet kuin vauvarokko.

Ja enterovirusten jälkeinen vastustuskyky on lyhytaikainen, eli noita voi olla lyhyen ajan sisään hyvinkin useampia.
 
Viimeksi muokattu:
Itekki oon miettiny tuota vaihtoehtoa. Mutta sitten taas näpyt näyttäis juurikin vauvarokon näpyiltä. Entero- ja parvorokossahan näpyt on tosi voimakkaita mutta pojalla on tosiaan tuollasta todella pientä ja tiheää punaista ''laikkua''.
 

Yhteistyössä