vauvauinti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
kun tulitte altaasta pois, missä järjestyksessä teit mitäkin? pesitkö ensin itsesi ja sitten vauvan vai toisin päin? missä vauva odotti jne? saiko pukuhuoneessa helposti puettua vauvan kun lähditte pois? ainakaan meidän uimahallin pukuhuoneessa ei ole hoitopöytää tms. eli onnistuuko ihan siinä penkillä..? onhan ne kyllä kapeita..

Meillä käy helposti kun on mies mukana. Mies lähtee ensin pesulle ja pukemaan itsensä. Me mennään vauvan kanssa hetken päästä perässä ja käydään suihkussa. Sen jälkeen vien vauvan pyyhkeeseen käärittynä miehelle pukuhuoneiden ulkopuolelle. Ne on meidän uintipaikassa onneksi ihan vierekkäin. Sitten mies lähtee erilliseen tilaan pukemaan vauvalle päälle ja sen aikana minä saan puettua.
Mutta jos mies ei olisi mukana niin meidän uimapaikan pesutiloissa on joko sellainen matto tai istuin mihin vauvan voi suihkuttelun ajaksi laittaa. Pukutiloissa taas hoitopöytiä ei ole, mutta siellä on kaksi alustaa penkkien päällä, joissa vauvoille voi pukea päälle. Ja jotkut onnistuu pukemaan sylissäkin ne vaatteet sille vauvalle. Mutta laittaisin siis ensin vaatteet vauvalle ja sitten itselle.

Minä pesin ensin vauvan, kietaisin pyyhkeeseen ja laitoin kaukaloon odottamaan. Pukeminen kyllä onnistui ihan hyvin sylissä ja pukuhuoneen penkillä.

Meillä on vauvauinnissa mukana autoon tarkotettu turvakaukalo, joka on vuorattu kosteusalustalla. Lisäksi vauvaa varten on mukana kaksi pyyhettä. Halliin mennessä riisun ensin itseni, sitten puen pikku-uimarin valmiiksi, käärin hänet pyyhkeeseen ja laitan kaukaloon. Kaukalossa hän istuu mun suihkuttelun, uikkarin pukemisen ja altaille siirtymisen ajan.

Uinnin jälkeen käärin vauvan takaisin pyyhkeeseen ja laitan kaukaloon. Sit siirtyminen suihkutiloihin, jossa peseydyn itse pikaisesti. Tämän jälkeen riisun vauvalta uikkarin ja uimavaipan ja suihkutellaan yhessä. Sit käärin vauvan uuteen, kuivaan pyyhkeeseen ja laitan kaukaloon. Siirtyminen pukutiloihin ja vauvalle vaatteet päälle (ei vielä toppa-asua). Vauvan pukeminen tapahtuu sylissä tai penkillä/ pöydällä oman, ohuen matka-alustan päällä. Sit itselle vaatteet päälle. Sit vauvan syöttäminen. Sit molemmille ulkovaatteet päälle ja pois.

Toi kaukalo on kyllä ihan paras, kun saa hetkeksi kädet vapaaksi ja vauva on turvallisessa, puhtaassa paikassa.

Yhteistyössä