Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin, että kannattaako tuo kallis vakuuutus vain lopettaa itse, jos eivät kuitenkaan korvais. Sitäpaitsi vakuutusmaksu 300e/vuosi+100e omavastuu = 400 e vuodessa. Kannattaako?
Tiedätkö, ap, kaikella kunnioituksella, on tosi vaikea kommentoida tähän yhtään mitään, koska en tiedä, mikä sairaus on. Asiaan vaikuttaa esim. se, miten hoidettaisiin julkisella vs. yksityisellä (mukavuustekijä lähinnä teille) ja se, mitä haittaa sairaudesta koituu eli saatteko jonkin könttäkorvauksen (esim. vammaisuus tms.) ja tarvitseeko lapsi jatkossa kallita hoitoja (leikkaus, fysioterapia, ehkä psykoterapiakin jos vakava sairaus). Jos lapsi tarvitsee paljon spesiaalia hoitoa, voi olla mukavampaa ja myös halvempaa ottaa vakuutus. Voi ehkä joustavammin valita esim. fysioterapiapalveluja tms. (näin luulen ainakin). Toisaalta julkisella tuollaiset sairaudet (sanoit, että sydänsairaus) yleensä hoidetaan joka tapauksessa, joten yksityiselle ei tarvitse mennä ollenkaan. Ja julkisella on maksukatto sekä hoidoissa että lääkkeissä. Tosin maksukatto on suurempi kuin tuo 400 euroa vuodessa. Periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä, että vakuutus on bisnestä ja vauvavakuutukset suurta bisnestä ja ihmisten pelolla rahastamista.
Kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä. Luulen kyllä, että asia ihan selvä ja korvaavat. Usein tosin korvaavat pienet summat helposti, mutta sitten, kun oikeasti sattuu jotain kamalaa ja tarvitaan isoja korvauksia, niin väännetään kättä ja etsitään porsaanreikiä.