Vauvavakuutus syntymättömälle lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
Pohdin millaiset mahdollisuudet minulla olisi saada vakuutusta syntymättömälle vauvalleni, kun tilanteeni on seuraava: ikää 21 vuotta, bmi ennen raskautta 36, paino on pudonnut noin viisi kiloa ensimmäisestä neuvolakäynnistä (nyt rv 21+4), sokerirasituksessa arvot loistavat, eikä muutenkaan raskauden kulussa ole ollut ongelmia, sekä np- että rakenneultrassa kaikki ok, verenpaineet normaalit jne. Minulla on perussairautena astma, johon käytän hoitavaa (flixotide) sekä kohtauksiin (harvoin) täsmälääkettä (ventoline), lisäksi minulla on todettu masennus, jonka takia syön citalopramia 20mg vuorokaudessa. Mietin kannattaako minun edes hakea vakuutusta vai onko yritys tuhoon tuomittu. Millä perusteilla teillä on hylätty hakemuksia? Kannattaako kokeilla saada vakuutusta? Onko eri vakuutusyhtiöiden käytännöissä suuria eroja?

Mulle ei annettu Tapiolasta koska bmi oli 37 sitt toisesta raskaudest koitin taas Tapiolasta ja lähivakuutuksesta mut ei. Lopuksi en saanu mistää et tää on tätä tasa-arvoo

No hakeminenhan ei maksa mitään että rohkeasti vaan papereita täyttelemään. :) Suosittelen vakuutuksen ottamista, koska ikinä ei tiedä mitä tapahtuu ja sehän tulee lapsen sairauden varalta eikä sinun. Toki lääkityksesi voivat vaikuttaa vakuutuksen saamiseen mutta koska raskaudessa on kaikki ollut kunnossa ja sinun sairautesi ovat hoidossa ja hallinnassa niin uskoisin että saatte vauvalle vakuutuksen.

Aina voi tietysti kysyä, mutta en usko että vakuutusta missään tapauksessa tippuu pelkästään noiden lääkitysten vuoksi. Ainakin tuo Citalopram voi aiheuttaa lapselle vieroitusoireita tms., en muista mitä noista ssri-lääkkeistä voi tulla ja olisi oikeastaan älytöntä vakuutusyhtiön sitoutua etukäteen maksamaan mahdollisista ylimääräisistä sairaalapäivistä (en tarkoita että mitään ongelmia välttämättä edes tulee, mutta saattaa tulla jotakin). Itse en saanut vakuutusta, kun olin himpun verran yli 40-vuotias lapsen syntyessä. Lapsi joutui pariksi päiväksi teho-osastolle alhaisten verensokerien tähden ja oli vielä kotiutuessakin hieman hypotoninen eli veltto lapsi. Ajattelin etten saa hänelle koskaan vakuutusta tai siihen tulee jotain rajoituksia, mutta sainpa sittenkin kun hain sitä muutamaan kuukautta myöhemmin hypotonian hävittyä. Ei ole siis myöhäistä, vaikka ei saisi vakuutusta ennen synnytystä, kunhan hakee sitä ennen kuin lapsen sairastelu alkaa;)

Noiden vakuutusyhtiöiden tiukkuudesta on omaakin kokemusta; en saanut asuntolainaan takaisinmaksuturvaa, koska minulla on refluksitauti eli kärsin närästyksestä ja syön lääkkeitä siihen. Jotkut sydänoireet ymmärtäisin, mutta en närästystä:o En oikein voinut valehdellakaan ettei ole mitään sairauksia, koska tuo kulkee diagnoosina papereissani ja jos joskus tarvitsin tuota turvaa, voisivat jättää maksamatta, kun olen jättänyt sanomatta.

Eri yhtiöillä on omat säännöt, kannattaa käydä kaikki läpi. saattaa pian onnistuakkin

Ja tuota henkivakuutusta saa halvalla ja helpolla (ilman tarkkaa terveydenselvitystä) ammattiliittojen jäsenet. Just otettiin Ifistä, kun mies kuuluu paperiliittoon.

Minäkään en saanut vakuutusta odotusaikana, joten otin sen vauvan syntymän jälkeen. Lapsi taisi olla pari viikkoa vanha. Ota vakuutusyhtiöön yhteyttä tai käy juttelemassa, sillai se parhaiten selviää. Fenniasta sain ystävällistä palvelua. Lapsi- ja kotivakuutuksen täytyy olla yhtä aikaa voimassa.

En tiedä noista bmi hommista, mutta me saatiin lähivakuutuksesta ilman mitään epäilystäkään, vaikka miehelläni on astma, migreeni, verenvuotohäiriö(factory 7 (en tie miten kirjoitetaan)), kaikki mahd. allergiat (mm. Maito) ym. Ja onneksi saatiin, sillä lapsella on todettu tuo samainen vajaus jo, ja korvat putkitettu mehiläisessä. Vakuutus maksoi koko laskun suoraan. Ainoastaan oma vastuu oli meillä, mutta se tuli jo aiemmista resepteistä ja mehiläislääk. käynnistä..

Joten meillä vakuutus oli ehdoton saatava, koska korvatulehdukset tiedettiin tulevan.. (miehellä ollut 7 putket korvissa ja minulla liimakorva)

Yhteistyössä