Vauvojen vaatteiden pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplamamma

Vieras
Eli voiko vauvan vaatteita pestä ihan tavallisella pesuaineella, näyttäisi tällä hetkellä olevan kaapissa jauheena bio luvilia valk.pyykkiin ja bio luvil coloria värillisille..? Vai, käynkö ostamassa hajusteettomia pesuaineita esim. erisania? Huuhteluaineita en käytä. Vajaa pari kk on laskettuun aikaan ja ajattelin alkaa nyt ihka uusien pikkuvaatteiden pyykkihommiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä olen aina pessyt LV:llä. Miksi lapsen iholle pitäisi jo pienenä laittaa kemikaaleja/hajusteita?

Tätä asiaa mä olen just miettinyt ja sillä kysyinkin että onkohan turvallista käyttää edellä mainitsemiani pesuaineita... kaupan hyllyltä katselin tuota Erisania ja LV:llä varmaankin on vastaavaa eli hajusteetonta?

Meillä pestään kaikki vaatteet hajusteettomilla tuotteilla. Ollaan sellaisia herkkänenäisiä, että kaikki hajusteelliset pyykinpesuaineet haisee pahalle :/ ja onhan mulla toki tuo hajusteallergiakin, mutta luulen, että ilman sitäkin olis hajusteettomat käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplamamma:
Minä olen aina pessyt LV:llä. Miksi lapsen iholle pitäisi jo pienenä laittaa kemikaaleja/hajusteita?

Tätä asiaa mä olen just miettinyt ja sillä kysyinkin että onkohan turvallista käyttää edellä mainitsemiani pesuaineita... kaupan hyllyltä katselin tuota Erisania ja LV:llä varmaankin on vastaavaa eli hajusteetonta?

Melkein millä hyvänsä merkillä on hajustettomia herkän ihon pesuaineita.
Nykyään meillä on käytössä ihan tavallinen Serto, koska se on tuoksuton ja ei sisällä zeoliittia. Siitä zeoliitista tulee ihottumaa pojalle ja jostain kumman syystä sitä on mm. Miniriskissä ja Erisanissa.

Nykyään meillä on käytössä ihan tavallinen Serto, koska se on tuoksuton ja ei sisällä zeoliittia. Siitä zeoliitista tulee ihottumaa pojalle ja jostain kumman syystä sitä on mm. Miniriskissä ja Erisanissa.

Nestemäisissä pesuaineissahan ei ole zeoliittia. Mä esim. käytän nestemäistä Miniriskiä.

Hih, juuri oli faebookissa kaverilla kommentti aikovansa alkaa pestä vauvanvaatteita tänään ja hänelläkin la parin kuukauden kuluttua. Ettet vain olisi sama;)?

Minä olen käyttänyt vauvanvaatteisiin ja muunkin perheen vaatteisiin Omo Sensitiveä nestemäisenä. Pesee tehokkaasti eikä ärsytä herkempääkään ihoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Nestemäisissä pesuaineissahan ei ole zeoliittia. Mä esim. käytän nestemäistä Miniriskiä.

Ei olekaan. Mutta se tulee selvästi kalliimmaksi kuin jauheen käyttäminen. Nyt kun olen löytänyt tuon Serton, niin olen siihen ihan tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aapan mamma:
Hih, juuri oli faebookissa kaverilla kommentti aikovansa alkaa pestä vauvanvaatteita tänään ja hänelläkin la parin kuukauden kuluttua. Ettet vain olisi sama;)?

Minä olen käyttänyt vauvanvaatteisiin ja muunkin perheen vaatteisiin Omo Sensitiveä nestemäisenä. Pesee tehokkaasti eikä ärsytä herkempääkään ihoa.

Olen kyllä fb:ssa mutta tän päivä statusta en ole päivittänyt joten en ole sama kaveri, mutta aika hauska sattuma! :) Meille tosiaan tulossa kaksoset.

Yhteistyössä