Veisitkö lapsen hoitoon, kun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
..lapsella nenä vuotaa ja on aika räkäinen. Yskinyt on eilisillasta lähtien ja tänään meni päiväunet yskimisen takia plörinäksi. Muuten on melko pirteä ja hyväntuulinen. Ei kuumetta. Ei yski yleensä, joten on siis kyllä flunssassa, mutta jaksaa leikkiä melko normaalisti.

Nuhaa on jatkunut jo reilun viikon, toi yskä tuli nyt vasta. Viime viikolla vein hoitoon kun oli "vain" nuhainen mut nyt en oikein tiedä mitä tekisin. Lapsi 1v3kk.

Ja toinen kysymys vielä jos joku jaksaisi vastata.:) Miten toi lapsen hoito ja sairaslomalappuhomma hoidetaan, jos molemmat vanhemmista olisi vuorotellen kotona? Esim. mies huomisen ja minä kaksi seuraavaa päivää? Jos siis lääkäri kirjoittaisi kolme päivää niinkuin yleensä flunssan takia tuntuu olevan. Pitääkö kysyä lääkäriltä kaksi eri lappua vai miten? Ei ole tällasta tilannetta vielä tullut eteen, joten oon vähän pihalla.:)

Lapsen ollessa hoitokuntoinen,eli jaksaa leikkiä ja ulkoilla voit viedä. Jos kerran lämpöä ei ole, soittaa ne hoitajat sitten jos nousee. Räkäisiä lapsia on päikkärit täynnä ja yskiviä myös, nämä ikävät vaivat voi kestää viikkoja. Sairaslomaa et voi jakaa miehen kanssa, vaan se kumpi lapsen vie lääkäriin ottaa saikun ja on kotona koko sen ajan.Täällä 3 päivää saa palkallista saikkua,jos sairaus jatkuu on palkaton.

Miten jaksaa esim. ulkoilut? Jos on pakkasta niin varmasti vähän työlästä hengittäminen pakkasilmassa noin pienelle. Liikkuuko jo itse ulkona vai istuuko vain rattaissa?

Meillä ainakin lääkäri kirjoittaa molemmille vanhemmille omat laput, jos pyytää. Ollaan jaettu useasti miehen kanssa sairaan lapsen hoito, jos lääkäri kirjoittanut 3 päivää.

Mä pitäisin noin pientä varuilta päivän kotona. Ensi viikolla on taas pakkasta ja se vaikeuttaa hengitystä, varsinkin pienillä.

Muutenkin se, että flunssa on pahempaan päin, on epäilyttävää.

Ulkona käytiin tänään ja jaksoi olla ihan hyvin. Ehkäpä viedään sitten hoitoon. Tai katsotaan nyt yö ensin jos vointi huononee vielä tai ei nuku ( päiväunetkin keskeytyi yskän takia..) mut jos on näin pirteä kuin tänään niin ehkä sitten viedään.:)

En veisi 1v3kk vanhaa hoitoon ollenkaan vielä, hieman liian pieni vielä, minun mielestä ja minun mielipidehän on vain minun mielipide ettei tartte kenenkään vetää herne-maissi-paprikoita neukkuun

En veisi 1v3kk vanhaa hoitoon ollenkaan vielä, hieman liian pieni vielä, minun mielestä ja minun mielipidehän on vain minun mielipide ettei tartte kenenkään vetää herne-maissi-paprikoita neukkuun

en veisi myöskään noin pientä hoitoon enkä ainakaan jos yhtään vaikuttaisi kipeältä. Kotona olo saattaa olla siedettävä, mutta mites sitten hoidossa lapsilauman keskellä. Säälittää noi pikkuiset, jotka seistä töröttävät ulkona pakkasessa :(

En veisi. Kunto kerran mennyt huonommaksi niin nyt tarvitaan sitä lepoa jotta flunssa lähtisi paranemaan. Mielestäni pienen lapsen iällä ei ole väliä, olipa 1-v. tai 5-vuotias potilas niin kotia jäisi.

Kiitos vastauksista kaikille, vaikken kysynytkään, onko tämä sopiva ikä ylipäätään hoitoon viemiselle..;) Lapsi on perhepäivähoitajalla pienessä ryhmässä (lisäksi 1-2 lasta). Ulkoilla toki sielläkin pitää ja ei se kuitenkaan ihan sama ole kuin koti, eikä siellä ihan pelkästään mun lapsen ehdoilla voi mennä.

Mutta juu, en millään raaskis viedä hoitoon, mutta huono omatunto tulee siitäkin, jos jään kotiin ja lapsi onkin ihan pirteä.. Oon tässä miettinyt, että saattaapi olla että lapsi jää kotiin. Miehen on "helppo" olla nyt ma ja ti pois ja mulla on keskiviikkona semmonen päivä, ettei tarvis potilaita perua, joten voisin vähän paremmalla omallatunnolla olla pois. Ja muutenkin, ehkä parempi jäädä kotiin kun kunto on kuitenkin mennyt vähän huonommaksi, edelleenkään ei kuumetta ja lapsi vaikuttaa melko hyvävointiselta, tosin aika tukkoiselta.

Katsotaan nyt yö ensin mut ehkä ei sit kuitenkaan viedä.. Lapsen terveys on kuitenkin tärkeämpi (olkoonkin sitten "vaan" flunssaa), työnantajatkin on ymmärtäväisiä molemmilla, enkä muutenkaan ole ollut mitenkään hirveesti pois. Tämä kirjottaminen selkeyttää ajatuksia, joten löpisen nyt sitten.;)