Veisitkö lapsesi perhepäivähoitoon jos hoitaja olis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ä

Vieras
Joku vähemmistön edustaja tai eri uskontoa?
Lestadiolainen
Romaani
Jehovantodistaja
Ortodoksi
Islami
Hindu
mitäs viel?

Ja kysessä koulut käynnyt henkilö joka ei omaa uskontoaan ja näkemystään tuppaa lapsille päivien lomassa?

Mä olin 4v pph ja olen pakana , ei ongelmia. Vanhemmat tiesi ja hyväksyi etten käynyt hoitolasteni kanssa pääsiäis-joulukirkoissa tai seurakunna Koskaan ollut mitään ongelmaa ja aina oli ryhmä täysi.n kerhoissa.

No tuota... lestadiolaisn kohdalla harkitsisin siitä syystä, että siellä olis niitä omia lapsia 10 ja sit mun muksu ehkä ainoana hoidossa? Ja on myönnettävä, että romaneistakin mulla on sellanen kuva, että niillä on suuret perheet, jotka tulee ja menee. Olen ehkä täysin väärässä.

[QUOTE="vieras";24606146]No tuota... lestadiolaisn kohdalla harkitsisin siitä syystä, että siellä olis niitä omia lapsia 10 ja sit mun muksu ehkä ainoana hoidossa? Ja on myönnettävä, että romaneistakin mulla on sellanen kuva, että niillä on suuret perheet, jotka tulee ja menee. Olen ehkä täysin väärässä.[/QUOTE]

ootko miettiny et kellään ei ole 10 alle kouluikäistä ja toiseksi jos oiski ni ei silloin äitiä hyväksyttäisi pph:ksi

[QUOTE="Kaisa";24606161]ootko miettiny et kellään ei ole 10 alle kouluikäistä ja toiseksi jos oiski ni ei silloin äitiä hyväksyttäisi pph:ksi[/QUOTE]

Onhan ne kouluikäisetkin kotona koulupäivän jälkeen ja hoidon tarpeessa. Hoitajaksi hyväksymisistä en tiedä, mutta silloin ei moni lestadiolainen varmaan "kelpaisi". Totta kai voisin viedän lapseni tilapäisesti hoitoon tuttavalle, mutten jatkuvaan hoitoon. Siinä on perheellä jo omissa lapsissa hoitamista ja mun lapsella taas saattaisi tulla outo olo ainoana hoitolapsena. Vaikka hyvässä tapauksessa otettaiskin ikään kuin perheenjäseneksi.

[QUOTE="vieras";24606192]Onhan ne kouluikäisetkin kotona koulupäivän jälkeen ja hoidon tarpeessa. Hoitajaksi hyväksymisistä en tiedä, mutta silloin ei moni lestadiolainen varmaan "kelpaisi". Totta kai voisin viedän lapseni tilapäisesti hoitoon tuttavalle, mutten jatkuvaan hoitoon. Siinä on perheellä jo omissa lapsissa hoitamista ja mun lapsella taas saattaisi tulla outo olo ainoana hoitolapsena. Vaikka hyvässä tapauksessa otettaiskin ikään kuin perheenjäseneksi.[/QUOTE]

voi herranen aika :D lueppa montako lasta saa yhdellä pph:lla olla!!

Mulla on ystävä joka on v.lest sillä on 11 lasta mutta vain 1 alle kouluikäinen + 1 oma eskari ja 3 muuta hoitolasta

Luotettavalle hoitajalle ja henkilölle veisin.

Lapsemme oli noin puoli vuotta helluntailaisella pph:lla. Siinä tuli vastaan pieniä kulttuurieroja: oli kuunnellut ylistyslauluja kun muut lapset olivat päiväunilla ja meidän lapsemme valvoi. Lapsemme sitten lauleli lauluja autossa. Hän myös jakoi materiaalia ja kutsuja tilaisuuksiin meille vanhemmille, minkä koin hankalaksi. Toisaalta koska olemme itse kristittyjä (mutta maltillisempia kuin tämä vastikään helluntailaiseksi kääntynyt) koimme hyväksi sen, että pph kävi seurakunnan kerhoissa ja tapahtumissa lasten kanssa.

Toinen pph oli kristitty, mutta käsitteli uskonnollisia kysymyksiä vain jos lapset niistä kysyivät ja eteni silloinkin lasten ehdoilla esim. jos lapsi kysyi jotain hän kysyi mitä mieltä lapsi itse oli asiasta ja he ihmettelivät ja pohtivat kysymystä yhdessä. Ja hän kertoi näistä keskusteluista meille vanhemmille. Arvostin hänessä myös sitä, että kävivät seurakunnan joulunäytelmissä ja hän vei lapsia kerhoon, vaikka se tiesikin hänelle vähän enemmän vaivaa päivän kulkuun. Hänen lapsensa oli Jehovan todistaja ja sitäkin materiaalia oli joskus pöydillä tms. mutta ei se mitenkään häirinnyt, koska asiaa ei tuputettu lapsille.

Vähän vie idean keskustelusta, jos kysytään 'Veisitkö?' ja ei saa vastata, ettei veisi.

Olen vienyt jopa heterolle kristitylle kokoomuslaiselle lapseni hoitoon, joten en usko että noissa muissakaan olisi sen ihmeemmin kakistelemista.

Romani kirjoitetaan yhdellä a:lla, romaani on kirja. Islami ei ole henkilö, vaan muslimi on islaminuskoinen henkilö.

Riippuu enemmän henkilön muista ominaisuuksista kuin uskonnosta, lapseni pph:n pitäisi kuitenkin olla "länsimainen" ja puhua suomea kunnolla. Muslimejakin on niin erilaisia, millekään kasvonsakin peittävälle en taatusti veisi. Pitäisi siis olla aika integroitunut tähän normiyhteiskuntaan ja noudattaa sen tapoja, jotta veisin.

Eka ajatus oli että veisin lestadiolaiselle, ortodoksille ja jehovan todistajalle. Mutta sitten mietin, että voisin viedä noille muillekin jos tosiaan lapsilleni ei tuputettaisi sitä omaa uskontoa tai kulttuuria. Jos kyseessä olisi muslimi, etenkin siis maahanmuuttaja (joka ei ole täällä Suomessa syntynyt) niin en haluaisi hoitajaksi. Vaikka olen aina luullut olevani suht suvaitsevainen niin muutamia kirjoja lukeneena islam nostaa karvat pystyyn.

Lasten pph:ssa tykkään siitä että on myös ev.lut. niin kuin mekin. Käyttää siis lapsia esim. joulukirkossa.

Yhteistyössä