Alkuperäinen kirjoittaja MaMa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Alkuperäinen kirjoittaja mä:
eli jos velkaa on esim miehellä 100 000e ja naisella 200 000e ja talosta saadaan 500 000e niin molemmille tulee 250 000e ja molemmat maksaa siitä 250 000e omat velat pois....
ja jos tilanne on se että naisella on sitä velkaa 300 000 e, eli talosta saatu raha ei riitä, niin se on naisen ongelma, ei sen miehen
Mullakin sellanen kuva että näin menee. Olishan se kohtuutonta jos nainen joutus vaikka näin maksajaksi miehensä "bisneksille".
Eli myös avioliitossa on tärkeää se kenen nimi on paperissa (velka tai omistus).
Mutta kun kyse on velkajärjestelystä niin tuskimpa velkojat siihen suostuisivat että toisen velkoja ei sais maksettua kokonaan ja toiselle jäis sitä rahaa. Pankki on suurin velkoja tässä tapauksessa.
Niin ja tosiaan sillä kenen nimissä velka on (tässä tapauksessa sinä?) niin kyllä joutuu maksamaan ihan itse omat velkansa,puolison ei niitä tarvitse maksaa eikä puolison osuudesta niitä oteta.
Tietoa on tämä.
juuri tätä olen yrittänyt sanoa.... ei pankki voi mennä ottamaan keltään jonkun omia rahoja, vain siksi että haluaa että jonkun toisenkin velat tulee maksettua.
eli jos mies saa omat velat maksettua ja sille jää vielä rahaakin niin ei niistä rahoista aleta sun velkoja maksamaan