Veljen lortto tyttöystävä ei osallistu lasten lahjoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "andre"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"andre"

Vieras
Aina on perheessä ollut tapa että kaikki aikuiset osallistuvat lasten isompiin lahjoihin. Aina. Valitaan tarpeellinen järkevä käyttötavara lahjaksi ja kustannukset jaetaan aikuisten kesken. Aina. Nyt tytöille (kaksoset) tulossa uudet puhelimet, normaaliin tapaan tasattiin lasku aikuisten kesken. Mutta! Veljen uusi tyttöystävä ilmoittaa että hänpä ei maksakaan osuuksiaan koska "ei ole sillätavalla läheinen lastemme kanssa". Siis: mitä v*******?! Ei ole isosta laskusta kyse, vain 40 euroa per puhelin. Munaton veli ei sitten ole kommentoinut tähän mitenkään . Ja ihan työssäkäyvästä ihmisestä on kyse siis. Että hyvää joulua vaan hänellekin, muistiin pistetään jos veli erehtyy panemaan tämän ämmän paksuksi.

No ei tarvii osallistua. Muuttakaa käytäntöä. En mäkään tyttöystävänä olis halunnut vielä osallistua miehen suvun lapsen lahjomisiin, varsinkaan tuolla tavalla että pyydetään vaan rahaa lahjoihin. Ehkä jotain olisin voinut ostaa itse tai yhteisesti miehen kanssa. Mutta tuo kuulostaa tosi kiusalliselta tyttöystävän kannalta.

Yhteiseen joulunviettoon mummolaan kehtaa kuitenkin tulla aterialle rääppimään? Mutta lasten lahjoihin ei voi osallistua. Vielä niin pieni vaivakin koska kaikki hoidettu valmiiksi eikä tarvi miettiä itse mitään suurempaa. Tämä on sitä paitsi ollut käytäntö aina. Lapsille yksi "iso" lahja yhteisenä ja sitten kukin antaa jotain pienempää joka voi olla jokin vaate, lelu kun leikkivät vielä leluilla tms

[QUOTE="andre";30487869]Yhteiseen joulunviettoon mummolaan kehtaa kuitenkin tulla aterialle rääppimään? Mutta lasten lahjoihin ei voi osallistua. Vielä niin pieni vaivakin koska kaikki hoidettu valmiiksi eikä tarvi miettiä itse mitään suurempaa. Tämä on sitä paitsi ollut käytäntö aina. Lapsille yksi "iso" lahja yhteisenä ja sitten kukin antaa jotain pienempää joka voi olla jokin vaate, lelu kun leikkivät vielä leluilla tms[/QUOTE]

Eli 80e +vielä jotain? ei oo ihme että ei osallistu. En minäkään oleta että ystäväpuoliskot osallistuu sukujen juttuihin. Ei teidän tokikaan koskaan ikinä kannata joustaa mistää tavoistanne.

Miten niin pyydetään vaan rahaa lahjoihin? Joulupöytään se akka on tulossa syömään ja juomaan muiden piikkiin. Ja ei nyt mitään käytäntöjä aleta muuttamaan 10 vuoden jälkeen.

No 80 euroa ei ole iso raha työssäkäyvälle jouluna, eikä tällä naisella ole mitään oman suvun lapsia jolle pitää lahjoja ostaa. Ainoa lapsi ja sen huomaa.

[QUOTE="andre";30487880]Miten niin pyydetään vaan rahaa lahjoihin? Joulupöytään se akka on tulossa syömään ja juomaan muiden piikkiin. Ja ei nyt mitään käytäntöjä aleta muuttamaan 10 vuoden jälkeen.[/QUOTE]

En ole tulossa joulupöytäänkään.

[QUOTE="andre";30487880]Miten niin pyydetään vaan rahaa lahjoihin? Joulupöytään se akka on tulossa syömään ja juomaan muiden piikkiin. Ja ei nyt mitään käytäntöjä aleta muuttamaan 10 vuoden jälkeen.[/QUOTE]

Toiovttavasti ei erehy teijän sukuun pidemmäksi aikaa. Luultavasti päätyykin siihen että pitäkää päänne ja 10v jämähtäneet asenteenne.

• Tykkää
Reactions: Lokki
Eihän tää oo totta, eihän? En ikikuuna päivänä pistäisi veljen tai siskonkaan lapsien lahjaan 80 euroa, ihan älytön summa. En edes kummilapselle. Eikä olla mitään soskuelättejä vaan ihan normituloinen perhe. Mikä helvetin pakko on osallistua lahjaan jos ei halua? Onpa todella sydämestä annettu lahja.. Ja miten typerä äiti voi olla joka maksattaa muilla sellaiset tavarat jotka vanhempien pitäisi hoitaa. Mee hoitoon tollo. Itse ostan sisarusten lapsille jotain pientä, max 10-20 eur. Tai jonkun lautapelin yhteiseksi. Ei ois ikikuuna päivänä pokkaa maksattaa muilla hankintoja. Meiltä kysellään lahjatoiveita niin sanon aina että jotain pientä kivaa, lehti tai tukkapampuloita.

Ei kai kukaan pariskuntia erikseen laskuta? Kyllä mekin maksetaan vanhempieni lahja/lahjat aina sisarten kesken, mutta ei me nyt olla ruvettu jakamaan osuuksia kaikkien poikaystävien ja miesten kesken myös. _Perhe_ osallistuu siten kuten tahtoo osallistua. Ei meilläkään mies juokse kaupoilla ostamassa serkkuni lapsille paketteja ja sisareni lapsille paketteja erikseen, jos minä olen jotain ostanut yksin.

Jos veljes tahtoo maksaa 80€ niin maksaa, mutta ei se mitenkään veljen tyttöystävälle "kuulu", hänellä varmasti muitakin lahjottavia.

Ei ole mitkään huippuluurit, miten niin monta ihmistä maksamassa? Kahdeksan aikuista, tai no nyt seitsemän kun lortto ei osallistu. Ymmärrän että veli ei maksa kuin osuutensa koska on opiskelija, mutta akka on työssä. Mistä tuli 160 euroa, ei mene kuin 80 plus pikkutavara.

[QUOTE="andre";30487973]Ei ole mitkään huippuluurit, miten niin monta ihmistä maksamassa? Kahdeksan aikuista, tai no nyt seitsemän kun lortto ei osallistu. Ymmärrän että veli ei maksa kuin osuutensa koska on opiskelija, mutta akka on työssä. Mistä tuli 160 euroa, ei mene kuin 80 plus pikkutavara.[/QUOTE]

80€/lapsi on ihan hemmetin paljon. Mistä tiedät ettei ole oman suvun lapsia, vaikka olisikin ainoa lapsi, niin ei se tarkoita että olisi joku orpo ilman ketään läheisiä. Minulla ei ollut lahjottavana kuin oma lapsi ja siskon lapsi näistä "läheisistä" Kappas vaan kun läheisten lapset laski mukaan, niin 8lasta piti lahjoa. 80x8... pikkuraha juu.....

Veli maksaa 40+40, tyttöystävä 40+40. Mun matikalla se tekee yhdestä taloudesta eli pariskunnalta 160euroa. Se on pikkulasten lahjaan hirveä summa rahaa! En ikinä maksaisi, vaikka käyn töissä ja tienaan hyvinm

Typerä provo, mutta vastaanpa silti.

Meillä on aina ollut tapana se, että mies hoitaa oman sukunsa ja tuttujensa lahjomiset ja minä vastaavasti oman puolen.

Ei sitä voi laskea niin että 160 e koska kummallakin on omat rahat periaate... No antaapi olla jos olette tuota mieltä. Akka saa kyllä muistutuksen tästä jos sikiää veljeni kanssa joskus, nasautan sitten takaisin

Anna mä veikkaan, sun lapset on kymmenvuotiaita?

Yhteistyössä