Veljeni vaimo sai eilen tytön 6vko etuajassa, hänet rokotettiin sikainfluenssaa vastaan torstaina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villen äiti

Jäsen
05.10.2009
123
0
16
Kaikeksi onneksi tyttö voi hyvin, mutta en voi välttyä epäilyltä etteikö tuolla rokotuksella olisi ollut jotain tekemistä asian kanssa, ja samaa miettii nyt veljeni ja vaimonsakin.
Raskaus on ollut täysin oireeton, ei supisteluja tai mitään ollut koko aikana ja vielä perjantai aamuna neuvolassa kaikki oli ollut ihan normaalisti.

Ihanaa kun musta tuli täti :D :heart: Mutta tuo rokoteasia vähän mietityttää. :/

No mutta halleluja... Nythän ei sit olekaan enää ongelmaa miten käynnistää synnytys... Kenenkään ei tarvitse enää odotella päivätolkulla käynnistymistä siihen tarkoitukseen kehitetyillä lääkkeillä, sikapiikki kehiin vaan!
Voi v***u...
Onnea tädille!

No, kieltämättä tuleehan se mieleen, voi olla sattumaa, voi olla rokotuksen aikaansaama. Onneksi vauva jo melkein täysaikainen :)

Sveitsihän ei aio raskaana olevia eikä pikkulapsia rokotuttaa sen takia, ettei rokotetta olet tarpeeksi testattu. Sveitsi tuntuukin olevan monissa ihmisen turvallisuuteen liittyvissä asioissa tarkka. Sveitsissä sama rokote kuin suomessa käytössä.-

Mutta noin myöhään otetussa rokotuksessa varmaan ei vauvalle mitään tule, ehkä tuo ennenaikainen synnyts vain. Luulis.

Millä perustelet? Mihin vetoat? Jos tuo on perustuu mutu-päätelmään, en lähtisi sillä lietsomaan. Olen itse saanut rokotteen enkä ole kärsinyt kuin pistoskohdan säryistä. Jos rokotteesta saatava hyöty on suurempi kuin sen aiheuttama haitta, kannattaa rokottaa. Siksi myös raskaana olevat rokotetaan. Ja jos puoletkin työväestöstä on viikon sairaslomalla samoihin aikoihin, meiltä loppuu hoitajat, lääkärit, kätilöt jne. Siksi rokotetaan, tämä on kansantaloudellinen asia ei vain henkilökohtainen valinta.

Tuore tutkimus: Rokotuskampanjaa syytetään suotta

julkaistu tänään klo 09:35, päivitetty tänään klo 10:28

Ihmisille sattuu äkkikuolemia ja keskenmenoja joka tapauksessa - ne eivät ollenkaan välttämättä ole rokotusten sivuvaikutuksia, lääketieteellisessä The Lancet -lehdessä julkaistu tuore tutkimus muistuttaa.

Tutkimuksen mukaan osa ihmisistä kuolee yllättäen ja jotkut kokevat keskenmenon tai halvaantuvat Guillain-Barrén syndrooman takia, eikä asiasta voi syyttää sikainfluenssarokotetta.

Maailmalla keskustellaan kiivaasti miljoonille ihmisille ajankohtaisen sikainfluenssarokotteen sivuvaikutuksista, ja viranomaiset yrittävät hälventää pelkoja, joita huhut rokotteen aiheuttamista kuolemista ja keskenmenoista lietsovat.

Tutkijat ovat taustaksi selvittäneet sairaaloiden tilastoista, miten paljon esimerkiksi Britanniassa, Kanadassa, Suomessa ja Yhdysvalloissa ylipäätään sattuu äkkikuolemia, keskenmenoja tai sairastetaan Guillain-Barrén syndroomaa.

Laskelmien mukaan esimerkiksi Britanniassa kymmenestä miljoonasta rokotetusta kuusi satunnaista ihmistä kuolee äkisti ja 22 sairastuu Guillain-Barrén syndroomaan kuuden viikon sisällä rokottamisesta vääjäämättä, eikä rokottamisella ole mitään tekemistä asian kanssa. Mikäli lukemat alkavat nousta, voidaan epäillä rokotusta, sanovat tutkijat.

Myös Harvardin yliopiston kansanterveystieteen asiantuntija Leonard Marcus sanoo, että ihmisillä on taipumus tehdä epätieteellisiä johtopäätöksiä. Tosin viranomaisten on hänen mukaansa syytä tarkasti seurata, josko rokotteet aiheuttavat yllättäviä sivuvaikutuksia. Tähän mennessä on raportoitu vain arkuudesta pistoskohdassa sekä kuumeesta ja lihaskivusta.

AP

Alkuperäinen kirjoittaja Hei HALOOOOOOOOOOOOOOOOO:
Kukaanhan ei ennen sikarokotusta synnyttänyt ennen laskettua-aikaa..
Ei ainakaan ilman ennakoivia supistuksia!!!!!!

Kamalaa!! Mä olen varmasti saanut 3 piikkiä tietämättäni :o
Kaikki kolme lasta syntyneet rv 38... kuka vastuuseen?! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Villen äiti:
Pakkoko tässä on harmaiden alkaa mulle v***uilemaan :D Kunhan vain kerroin miten asiaa mietin, olen itsekin lapsen ennenaikaisesti synnyttänyt joten tiedän kyllä miten sen asian laita on.

Onko harmaiden widduilu eri asia kuin mustien?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millä perustelet? Mihin vetoat? Jos tuo on perustuu mutu-päätelmään, en lähtisi sillä lietsomaan. Olen itse saanut rokotteen enkä ole kärsinyt kuin pistoskohdan säryistä. Jos rokotteesta saatava hyöty on suurempi kuin sen aiheuttama haitta, kannattaa rokottaa. Siksi myös raskaana olevat rokotetaan. Ja jos puoletkin työväestöstä on viikon sairaslomalla samoihin aikoihin, meiltä loppuu hoitajat, lääkärit, kätilöt jne. Siksi rokotetaan, tämä on kansantaloudellinen asia ei vain henkilökohtainen valinta.

Onko mielestäsi lietsomista jos en ole voinut välttyä epäilyltä etteikö sillä rokotuksella olisi ollut asian kanssa jotain tekemistä? :D Jos kerran raskaus on muuten ollut ihan normaali ja ei mitään oireita ole ollut niin eikö ole luonnollista että tuollaistakin asiaa miettii jos on saanut rokotteen päivää ennen? :o

Eikö täällä palstalla oikeasti saa sanoa yhtään mitään ilman että heti on lauma haahkoja kimpussa :kieh:

ihmeporukkaa

Pakkoko tässä on harmaiden alkaa mulle v***uilemaan :D Kunhan vain kerroin miten asiaa mietin, olen itsekin lapsen ennenaikaisesti synnyttänyt joten tiedän kyllä miten sen asian laita on.

Jos itselläsikin kokemusta ennenaikaisesta synnytyksestä,
tiedät että syitä voi olla monia, monia muitakin kun rokotus.
Ja nyt kun tämä rokotus on niin tapetilla, kannattaisi miettiä mitä kirjoittaa..
Tai sitten kirjoittaa ja kestää kritiikki.

Mistäpäs sitä tietää, vaikka tuossa olisikin perää, eihän sitä voida etukäteen tietää aiheuttaako tuo rokote ennenaikaisia synnytyksiä. Pianhan sen näkee, onko niillä asioilla yhteyttä toisiinsa. Voi vaikka hyvinkin olla. :/

Itekkään en säästyisi spekulaatioilta, et onko rokkooteesta johtuvaa (itellä nyt rv35)! Mut tosiaan tosiasia on se, et laps voi lähteä syntymään todella monesta syystä ilman mitään ennakko oireita (esim. tulehdus tai kohdun rakenteen heikkous). Onneksi pienellä on kaikki hyvin!
Ja hurjasti onnea tätiydestä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:

Jos itselläsikin kokemusta ennenaikaisesta synnytyksestä,
tiedät että syitä voi olla monia, monia muitakin kun rokotus.
Ja nyt kun tämä rokotus on niin tapetilla, kannattaisi miettiä mitä kirjoittaa..
Tai sitten kirjoittaa ja kestää kritiikki.

Kyllä minä kritiikin kestän mutta onko suora v'''uilu mielestänne kritisointia? Asiallisia mielipiteitä asiasta minä tähän kaipasin, ja erilaisia näkökulmia asiaan kun en itse tiedä miten suhtautua. :/ ei tää ole mikään puolesta tai vastaan kysely.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

Siis tiedäthän sä et sun lapsesi ovat syntyneet ihan normi viikoilla.
Ihanko yhtäkkii pää näkyi alapäästä.....

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Itekkään en säästyisi spekulaatioilta, et onko rokkooteesta johtuvaa (itellä nyt rv35)! Mut tosiaan tosiasia on se, et laps voi lähteä syntymään todella monesta syystä ilman mitään ennakko oireita (esim. tulehdus tai kohdun rakenteen heikkous). Onneksi pienellä on kaikki hyvin!
Ja hurjasti onnea tätiydestä :D

:D Kiitos =) Sai lapsukaiset ensimmäisen serkkunsa minun puolen suvusta :heart:

Ymmärrätkö, että ap kertoi asian vain mieityttävän. Ja olen aivan varma, että lähes jokaienn joka synnyttäisi ennenaikaisesti rokotteen otettuaan miettisi samaa.

Minusta on hyvä, että ihmiset tuo kokemuksia myös nettipalstojen kautta, koska viranomaiset eivät kaikkea kuitenkaan kerro.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko mielestäsi lietsomista jos en ole voinut välttyä epäilyltä etteikö sillä rokotuksella olisi ollut asian kanssa jotain tekemistä? :D Jos kerran raskaus on muuten ollut ihan normaali ja ei mitään oireita ole ollut niin eikö ole luonnollista että tuollaistakin asiaa miettii jos on saanut rokotteen päivää ennen? :o

Eikö täällä palstalla oikeasti saa sanoa yhtään mitään ilman että heti on lauma haahkoja kimpussa :kieh:

ihmeporukkaa

samaa mieltä! ihmeporukkaa täällä kun koko etusivu täynnä sikainfluenssa alotuksia, sittenkun rokotuksesta sanotaan negatiivista niin aletaan tollasiks...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

JOs olet kolmen äiti, luulisi sun tietävän, että rv 38 on ihan normaali synnytsvk, kun taas 36 on ennenaikainen.

Miksihän SVEITSIN viranomaiset sitten lietosvat sitä hysteriaa sillä, ETTEIVÄT anna rokotteita raskaina oleville ja lapsille, koska rokotetta ei ole TARPEEKSI TUTKITTU. Olettehan rokotepoliisit nyt varmasti lähettäneet noottia myös Sveitsiin päin. Suosittelen kieleksi saksaa, ranskaa, italiaa tai retoromaniaa. Siitä nyt rokotepoliisit kirjoittamaan heille tulikivenkatkuisia kirjeitä, kun uskaltavat kyseenalaistaa pyhän rokotuksen! Ehkä maailman hyvinvoivin ja turvallisin maa!

Lääkärikään ei ollut osannut sanoa varmaksi olisiko siitä johtunut kun ei vielä ole ennakkotapauksia kauheasti, jos ennenaikaisten synnytysten määrä lähtee rajuun nousuun niin senhän sitten siitä huomaa, jos ei niin ei. Vaan mietityttäähän se, kun kuitenkin vielä neuvolakäynnillä samana aamuna oli ollut paikat kiinni. :| Mutta tärkeintä että rinsessa voi ainakin tällähetkellä hyvin , siellä se kaapissa pieni raasu nyt joutuu vaan hetkisen olemaan :heart:

Yhteistyössä