Velkaa velkojen perään...pitäisikö jo rehellisesti kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
Mulla menee ulosottoon aina vaan enemmän ja enemmän kaikkea...tällä hetkellä olis menossa kahden vuokra-asunnon vuokrat..
Mä olen nyt kiinni miehen tuloissa, eli mulla ei ole itsellä varaa hoitaa vuokria, mies on töissä ja sen pitäis hoitaa. Mutta miehellä on peli-ongelma, ja maksaa vuokrat vaan, jos ei ole pelannut kaikkea.
Kaikki vuokranantajat hengittää mun niskaan, pitäiskö rehellisesti sanoa, että mulla ei ole varaa maksaa, miehen pitäisi, mutta kun on peliriippuvainen ja on pelannut rahat. Kun kaikki velat tulee mulle!

Mä oon niin väsyny tähän, tuntuu että olen huono äiti lapsille, kun veloissa kokonaan.

Ja töitä mä olen hakemassa tammikuun lopussa, vielä vanhempainvapaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja zim:
Mies maksaa vuokran vain jos ei oo pelannut kaikkea? Pistät nyt sen äijäs kuriin ja pistät sen maksamaan vuokran ENNEN kuin on ehtiny pelata kaikkea!

No nyt menee vuokra suoravelotuksella. Ennen maksanu vaan sit jos voittanu peleistä rahaa.

Ettekö tosiaan voi tehdä niin, että kun miehen tili tulee, otat saman tien rahat vuokraan? Tosi holhoavaa kyllä, mutta jos muu ei auta? Vai onko miehesi niin pelihimoinen, että tyhjää tilin etkä sinä pääse sinne? Tuo on oikeasti sairaus, ja sille täytyy tehdä jotain. Ei kai kaikki vuokrat vain sinun nimissäsi ole?? Ja miksi kahden asunnon? Ootteko ssanut edellisestä häädön vai mistä on kyse?

Saisitko vanhemmiltasi vuokran verran lainaksi jos menet kerta tammikuussa duuniin ja palkka alkaa tulla. En koskaan sano että eroa miehestäsi, mutta kannattaisiko nyt harkita.. Peliriippuvuudesta harva pääsee eroon ja rahavaikeudet vain kasvavat.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ettekö tosiaan voi tehdä niin, että kun miehen tili tulee, otat saman tien rahat vuokraan? Tosi holhoavaa kyllä, mutta jos muu ei auta? Vai onko miehesi niin pelihimoinen, että tyhjää tilin etkä sinä pääse sinne? Tuo on oikeasti sairaus, ja sille täytyy tehdä jotain. Ei kai kaikki vuokrat vain sinun nimissäsi ole?? Ja miksi kahden asunnon? Ootteko ssanut edellisestä häädön vai mistä on kyse?

Ensimmäisestä lähettiin itse ja toisesta tavallaan häätö. Eivät jatkaneet määräaikaista sopimusta, kun ei yhtään vuokraa oltu maksettu..
Vuokrat on molempien nimissä, muttä mä olen päävuokralaisena ja mies toisena vuokralaisena, joten kaikki velat aina mulle..

Rahat miehen tililtä vaikka suoraveloituksena. Peliriippuvuuden vaikeuden ymmärrän mutta jos ei tähän suostu miettisin aika tarkkaan, kannattaako ajaa koko perhe ansaan miehen pelaamisen takia vai olisiko helpompi olla ilman miestä. Yhteinen vastuu on myös taloudellista.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Saisitko vanhemmiltasi vuokran verran lainaksi jos menet kerta tammikuussa duuniin ja palkka alkaa tulla. En koskaan sano että eroa miehestäsi, mutta kannattaisiko nyt harkita.. Peliriippuvuudesta harva pääsee eroon ja rahavaikeudet vain kasvavat.

Siis nyt meillä menee vuokrat suoravelotuksella. Eli nykyinen asunto on ok. Mutta edellisistä asunnoista soittelevat, että pitäisi maksaa ja tehdä maksusopimuksia.. Vanhemmilta en voi pyytää, pyydän rahaa aina välillä satkun tai muuta, jos pakko. Mulla vanhemmat ei tiedä että mulla ei luottotietoja ole, eikä saa koskaan tietääkään. Suuttuisivat pahemman kerran..

Saitte tavallaan häädön kun yhtään vuokraa maksettu? Just.... Hienosti hoidettu!

Jos et saa vuokraa nyt maksettua, niin ota yhteyttä vuokranantajaan ja sovi sen kanssa asia. Pikavippeihin ei kannata sortua, niistä asiat menee vain vielä huonompaan suuntaan.

ja kaikkein tärkeintä on se, että pistät nyt äijän valitsemaan: pelaaminen tai perhe.

Jos yhdestä asunnosta on jo maksamattomien vuokrien takia tullut lähtö, niin eikös olisi syytä opetella tapa, että vuokra maksetaan ekana, ruuat tokana ja laskut sitten? Aina on kuitenkin katto pään päällä.

Kaikki paperit kasaan ja sossuun tai velkaneuvojalle, kuulostaa aika huonolta tuo taloudenhallinta joten sieltä saisi neuvoja myöhempääkin varten ikä vain akuutin pulan ratkaisuun.

Alkuperäinen kirjoittaja zim:
Saitte tavallaan häädön kun yhtään vuokraa maksettu? Just.... Hienosti hoidettu!

Jos et saa vuokraa nyt maksettua, niin ota yhteyttä vuokranantajaan ja sovi sen kanssa asia. Pikavippeihin ei kannata sortua, niistä asiat menee vain vielä huonompaan suuntaan.

ja kaikkein tärkeintä on se, että pistät nyt äijän valitsemaan: pelaaminen tai perhe.

Niin, asuttiin siinä 3kk. Yhden kuukauden takuu siitä maksettiin. Siitä edellisestä asunnosta jäi 1kk maksamatta, kun oltiin sinne sovittu maksavamme velat kiinni, mutta kun muutettiin niin sit ei enää ollukaan rahaa maksaa..

Nyt menee suoravelotuksella suoraan tilistä, miehen työnantaja on tietoinen ja hän tavallaan jo maksaa nykyisen. Mutta ottaa niin pannuun kun taas olis ulosottoon mulle menossa noista edellisistä.
Edellisestä asunnosta just soitti ja marmatti kun jonojen ohi saatiin asunto ja mitään ei maksettu.
Mulla itellä on ulosottoon menny miehen aikana kaikki mitä siellä on, eli n. 12 000 ja lisää taas menee. Mies maksaa omiaan koko ajan ja vuodessa on maksanu jo kaikki omansa pois...kivat sille

No mutta ei se asunnonomistajallekaan ilmaista ole sitä asuntoa pitää, vaan voi olla että juuri vuokrarahalla maksetaan lyhennyksiä siitä asunnosta pois ja muut vastikekulut ym. joten kun te jätitte vuokran maksamatta niin saatoitte samalla ajaa asunnonomistajan yhtä pahaan ahdinkoon kun silläkään ei nyt ole varaa maksaa laskujaan ajallaan. Mieti sitä, onko reilua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nonsku:
No mutta ei se asunnonomistajallekaan ilmaista ole sitä asuntoa pitää, vaan voi olla että juuri vuokrarahalla maksetaan lyhennyksiä siitä asunnosta pois ja muut vastikekulut ym. joten kun te jätitte vuokran maksamatta niin saatoitte samalla ajaa asunnonomistajan yhtä pahaan ahdinkoon kun silläkään ei nyt ole varaa maksaa laskujaan ajallaan. Mieti sitä, onko reilua.

Mä tiedän, mutta en voi sille mitään.

Hei minulla on kokemusta samanlaiesta tilanteesta! Mies oli peliriippuvainen ja kertyi hirmuiset velat. MIes menetti työpaikkansakin pelaamisen takia. Pistin miehen koville ja ymmärsi lopulta itsekin tilanteen. Helppoa aikaa se ei ollut, mutta nyt ollaan maksettu pois kaikki velat, mies on hyvässä vakityöpaikassa. Yhdessä ollaan edelleen ja nyt kaikki on ihanasti. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Hei minulla on kokemusta samanlaiesta tilanteesta! Mies oli peliriippuvainen ja kertyi hirmuiset velat. MIes menetti työpaikkansakin pelaamisen takia. Pistin miehen koville ja ymmärsi lopulta itsekin tilanteen. Helppoa aikaa se ei ollut, mutta nyt ollaan maksettu pois kaikki velat, mies on hyvässä vakityöpaikassa. Yhdessä ollaan edelleen ja nyt kaikki on ihanasti. Tsemppiä!

Mies kyllä myöntää ongelman... Mutta mun mielestä ei riitä,että lopettaa netissä pelaamisen vaan myös vedonlyönti (huolimatta siitä, että menee päivässä vaan se 2?) pitäis lopettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mies kyllä myöntää ongelman... Mutta mun mielestä ei riitä,että lopettaa netissä pelaamisen vaan myös vedonlyönti (huolimatta siitä, että menee päivässä vaan se 2?) pitäis lopettaa.

Ei se myöntäminen riitäkään. MInä annoin miehelle vaihtoehdoiksi pelaamisen tai perheensä. Ja ehtona oli, että pelaaminen loppuu kokonaan. Se on sama kuin alkoholin kanssa, helposti repsahtaa jos vähänkin pelaa, ajoissa ei osaa riippuvainen lopettaa.

Yhteistyössä