verensiirto ja uusi raskaus? (nyt lähiaikoina)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli onko paikalla ketään, joka on saanut joskus verensiirron, ja sen jälkeen sitten raskaana. Miten tarkkaan teillä sitä seurataan ja voiko ne tulokset jotenkin muuttua myöhemmin?

Itse sain verensiirron vuonna -02, minusta sitä ei sen kummemmin koskaan seurattu seuraavassakaan raskaudessa. Mutta nyt kun olen raskaana, niin otettiin jotain verikokeita (jotka kaikki oli ok) ja sitten lisäksi vielä viikolla 36 täytyy käydä seurannassa :o Miksi ihmeessä? Tuosta verensiirrosta on kuitenkin jo 8vuotta ja sen jälkeen ei mitään erityisiä tuloksia ole tullut, joten voiko se johonkin tästä vielä muuttua? :o

siksi vaan että tuleeko vasta-aineita sun vereen. kun on kerran saanut vierasta verta niin katotaan aina raskauden yhteydessä 2 kertaa,
se on hoidettavissa sitten lääkkeillä jos niitä tulee.

Mulla annettiin jokunen litra verta (juu, hirvee määrä) 2008 joulukuussa ja olen nyt viimeisilläni raskaana. Multa otettiin ihan alussa jotakin testejä, jotka SPR haluaa, niin ainakin käsitin, mutta sen jälkeen ei ole mitään kummempia testejä ollut. Alussahan kai aina testaillaan kaikilta niitä vasta-aineita ja HIVejä sun muuta, mutta en tiedä, miksei multa sitten oteta mitään muuta testiä. Ehkä aluekohtaisia eroja tai jotakin?

Alkuperäinen kirjoittaja www:
siksi vaan että tuleeko vasta-aineita sun vereen. kun on kerran saanut vierasta verta niin katotaan aina raskauden yhteydessä 2 kertaa,
se on hoidettavissa sitten lääkkeillä jos niitä tulee.

eli niitä vasta-aineita voi tulla myöhemmin?
aikasemmassa raskaudessa ei ollut tuota viikon 36 otettavaa näytettä.

Yhteistyössä