Verenvuotoa yhdynnän jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvoja!

Vieras
Hei!

Olen rv 17 ja nyt ensimmäisen kerran yhdynnän jälkeen tuli paljon kirkkaan punaista verta. Soitin päivystykseen ja ne sanoivat asian olevan ihan normaalia. Silti kuitenkin huolestuttaa, koska verenvuoto on jatkunut, tosin vähäisempänä, jo monia tunteja. Mitähän piäisi tehdä? Onko vauva kunnossa? Uskallanko harrastaa seksiä enää ikinä?

Hei!

Olen kuullut monesta paikasta, että juurikin seksi tekee sen, että voi tulla ihan kirkasta verta yhdynnän jälkeen. Veri voi alkaa valumaan vasta seuraavana päivänä. Eli todennäköisesti sinulla ei ole mitään hätää. Voin kyllä kuvitella, että pelottaa. Tarkkaile tilannetta, eiköhän se siitä. Toivottavasti raskautesi jatkuu hyvin!
Laita vielä nettiin hakusanoja, sillain löydät varmasti tietoa lisää.

Jos alkaa valumalla tulemaan ja tulee kovat kivut niin sitten sairaalaan.
Muuten on ihan normaalia että raskaana ollessa limakalvot on herkemmät,kuivemmat (vaikka olisitkin kiihoittunut).
Sitten voi tulla tuota verenvuotoa,ihan kirkasta verta.
Näin on käynyt itselläni joka raskaudessa.
Muutama päivä yhdynnän jälkeen on tullut ihan tuota kirkasta verta,sitten on muuttunut sellaiseksi rusehtavaksi tuhruvuodoksi (osittain valkovuotoakin ja ne veren jämät) jota on tullut jopa 3 viikkoa.
Mutta jos tosiaan alkaa kunnolla vuotamaan ja tulee kivut niin sitten lääkäriin.
Ja muista ettei yhdynnällä saa keskenmenoa aikaiseksi.
Tiedän että se säikäyttää.
Eipä itsellänikään,saati miehelle tee sen jälkeen taas pitkään aikaan harrastaa seksiä.
Hyvää raskautta sinulle ja voi hyvin : )

Minulla tuli melko runsaasti verta yhdynnän jälkeen rv 18, tosin vuoto myös loppui melkoisen nopeasti. Soitin myös päivystykseen, mutta sanoivat, että ei syytä huoleen. Seuraavana aamuna soitin omaan neuvolaan, että saisin edes kuulla vauvan sydänäänet ja näin mielenrauhan. Pääsinkin sitten neuvolalääkärin tutkittavaksi, ja siellä todettiin, että vuoto oli tullut limakalvolta. Lääkäri näki jossain lähellä kohdunsuuta limakalvolla röpelöisen kohdan, mistä vuoto oli tullut.

Seksiä ollaan harrastettu tuon tapauksen jälkeen entistä huomattavasti varovaisemmin välttäen sitä asentoa, jonka jälkeen vuoto alkoi (minä päällä). Limakalvot on nähtävästi melko herkät nyt, sillä muutama viikko sitten papa-kokeen ottamisen jälkeen vuodin myös verta.

Uskon, että vauvasi on kunnossa, mutta tiedän kyllä tuon kovan huolen tunteen! Jos pystyt odottamaan maanantaihin asti, niin soita vaikka sitten omaan neuvolaan. Tsemppiä!

Kiitos kaikille vastauksista! Vuoto on muuttunut rusehtavaksi ja olen ollut tuntevinani vauvan liikkeitä, joten eiköhän tästä selvitä! Huh, kylläpäs veren näkeminen tässä tilassa säikäyttää!

Mulla tuli kanssa verta yhdynnän jälkeen, raskausviikkoja tosin oli vasta 11. Eli siis tuli melko paljon ja ihan kirkasta verta, josta mä olin ihan niin säikkynä että käytiin varmistamassa tilanne. Ja kaikki oli hyvin, lääkärin mukaan kohdunkaula näytti herkästi vuotavalta. Seksistä ei sanottu mitään, mutta eipä ole vielä uskallettu (vasta viikko kulunut tuosta).

Yhteistyössä