verhoista asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Mietin tässä, että voiko laskosverhojen päälle laittaa paneeliverhot (siis sivuille, mutta tulee tietenkin laskosverhon päällekin osittain), vai jääkö se paneeli sitten rumasti pönköttämään? Olisko jollain käytännön kokemusta?

Ja sitten toiseksi, jos laittaa yksiväriset punaiset laskosverhot, niin olisiko sivuverhot paremmat yksiväriset (esim. pellavan väriset) vai sitten kuviolliset, joissa olisi vähän sitä punaista väriä? Auttakee pohtijaa, kiitos!

Voi laittaa. SIis mulla jää tohon laskosverhon ja verhotangon väliin riittävästi tilaa, että se paneeli ei osu tohon laskosverhoon vaan pääsee laskeutumaan vapaasti.

Kuviolliset (tai ainakin yksi kuviollinen) paneeli voisi olla parempi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Voi laittaa. SIis mulla jää tohon laskosverhon ja verhotangon väliin riittävästi tilaa, että se paneeli ei osu tohon laskosverhoon vaan pääsee laskeutumaan vapaasti.

Kuviolliset (tai ainakin yksi kuviollinen) paneeli voisi olla parempi. :)

Onko sulla monta paneelia sivullaan? Mulla tulis tuohon ruokailuhuoneeseen jossa on kaksi ikkunaa vierekkäin, niin ajattelin, että jos laittais vain yhden paneelin molemmille sivuille ja sitten yhden siihen ikkunoiden keskelle. Tää on nyt jotenkin niin vaikeaa tämä päättäminen... Onko sulla muuten laskosverho puuvillaa vai pellavaa, mietin sitäkin, että kumpi olis parempi

Mulla on laskosverho jotain sekoitekuitua... polyesteriä? Oon tehny sen itse. :) Ihan tavallista valkosta (suht paksua) kangasta. :)

Mun omasta mielestäni paneeliverhoja on aina oltava kaksi (joskus ihan poikkeustilanteissa pelkkä yks riittää), mutta kaks on mun mielestä huomattavasti "loppuunasti viedymmän" näköinen kuin vaan yks. Mutta en osaa sanoa, kun en nää teidän tilaa... Laita vaikka silleen, jos sulla on kaks tankoa (tai kujaa), et se kuviollinen tulee laskosverhon päälle, mutta ulommaiseen tankoon ja reunempaan tulee yksivärinen (punainen esim. jos sun laskosverho on punainen) seinää lähempänä olevaan tankoon. Tällä tavalla sen pitäs ainakin jäädä irti laskosverhosta, eikö?

(ja sorry, olin siivoamassa tässä samalla. ...lupasin, että aina yhden huoneen jälkeen saan käydä netissä...)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja sitten toiseksi, jos laittaa yksiväriset punaiset laskosverhot, niin olisiko sivuverhot paremmat yksiväriset (esim. pellavan väriset) vai sitten kuviolliset, joissa olisi vähän sitä punaista väriä? Auttakee pohtijaa, kiitos!

Jos laitat kuviolliset, niin katso, että punaiset sointuvat yhteen (mieluiten tietysti ihan sama punainen). Punainen ja punainen riitelee helposti, jos on sävyeroja.