Veriryhmistä ja periytyvyydestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?A?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?A?

Vieras
Oma veriryhmäni on A
Mutta ihmetyttää suuresti kun vanhempieni veriryhmät ovat O ja B! Kaikilla muilla sisaruksillani on veriryhmä O, mutta miten minulla voi olla A?

http://metku.net/~pesu/faq.php tuolla alempana on noista veriryhmistä ja noilla veriryhmillä ei "pitäisi" olla A-lasta!

Taitaa sittenkin olla totta se että isäni ei ollutkaan se oikea isäni, kuten joskus lapsuudessani joku epäili. Asiaa ei tutkittu, nyt myöhäistä kun kyseinen ihminen on kuollut.

Kyllä mä luulen, että isäsi oli sun oikea isä. B-veriryhmäisen geenit voivat olla joko BB tai BO. Jälkimmäisessä tapauksessa sulle periytyy joko B tai O. Jos olet saanut isältäsi O-geenin ja äidiltäsi A-geenin, olet silloin AO, joka käytännössä on veriryhmä A.

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Kyllä mä luulen, että isäsi oli sun oikea isä. B-veriryhmäisen geenit voivat olla joko BB tai BO. Jälkimmäisessä tapauksessa sulle periytyy joko B tai O. Jos olet saanut isältäsi O-geenin ja äidiltäsi A-geenin, olet silloin AO, joka käytännössä on veriryhmä A.

Mutta ap sanoi että toinen vanhemmista oli O, O ei periytä muuta kuin O-ryhmää.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:

Mutta ap sanoi että toinen vanhemmista oli O, O ei periytä muuta kuin O-ryhmää.

Sä olit liian nopea vastaaja!

Häivyn, koska en osaa olla tarkempi lukija alunperin!

Pitäisihän se kysyä, ei vaan olla tekemisissä. Viimeksi ollaan juteltu n.4 vuotta sitten. En varmaan tuntisi edes häntä jos vastaan kävelisi koska en muista milloin viimeksi olen häntä nähnyt. Pitää tonkia numero jostain ja paukauttaa suoraan vaan. Ois ihan kiva tietää kuka sit on isä.. Isän puolen sukulaiset oli synnyttyäni sanoneet että varmasti ei ole X:n! En tiedä epäilivätkö äitiäni silloin, koska samaa näköä meissä sisaruksissa kuitenkin on kaikissa, mutta jospa se on sitten sieltä äidin puolelta....

Yhteistyössä