Vero asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinkaa

Vieras
Jos verokortti on voimassa 31.12.2009 saakka.

Niin miten verotetaan palkka, jota on tienannut joulu- ja tammikuun aikana ( eli esim. 15.12-15.01 ) ??

Meneekö se sillä & mikä on tuohon vuoden loppuun vai sillä mikä on sitten tammikuussa?

Ja samoiten marras-joulukuun ajalta tienattu, verotetaanko sekin tuolla % mikä on voimassa 1-31.12?

vanhalla verokortilla verotetaan siihen asti kun vie uuden eli tammikuun loppuun/helmikuun alkuun. marras-joulukuun palkka luonnollisesti verotetaan voimassaolevalla kortilla. Mikä siinä nyt on hankala tajuta?

Verokorttilaskuri ei anna muuttaa verokorttia kuin vuoden loppuun, sitähän tässä itsekin ihmettelin että miksi ei anna tammikuun loppuun sitä laittaa..

ja se itse tinka miehen kanssa tässä tuli siitä, että mies väittää veron menevän sen kortin ja % mukaan mikä on ollut voimassa kun se palkka on ansaittu eli työ tehty ja minä väitän veron menevän sen mukaan mikä kortti eli % on käytössä _palkanmaksuhetkellä_.

Kumpi meistä nyt on väärässä?

Ja kyseessä itse asiassa etuus mistä tässä on tingattu.
Siitä johtuu tuo kortin voimassaolo ( etuuksissa vuoden loppuun )..

( älkää kysykö miksi tuossa esimerkissä palkasta puhuin :D )

Mies pähkäilee, että millä % sille nyt maksellaan joulu-tammikuun työttömyysajalta päivärahat jos molempina kk on eri vero%

Joulu vai tammikuun kortilla olevalla?
Vuoden loppuun on pienempi % ( muutosverokortti ) kuin sitten vuoden vaihteen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
vanhalla verokortilla verotetaan siihen asti kun vie uuden eli tammikuun loppuun/helmikuun alkuun. marras-joulukuun palkka luonnollisesti verotetaan voimassaolevalla kortilla. Mikä siinä nyt on hankala tajuta?

ja tämähän on aivan itsestään selvä asia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja kyseessä itse asiassa etuus mistä tässä on tingattu.
Siitä johtuu tuo kortin voimassaolo ( etuuksissa vuoden loppuun )..

( älkää kysykö miksi tuossa esimerkissä palkasta puhuin :D )

Mies pähkäilee, että millä % sille nyt maksellaan joulu-tammikuun työttömyysajalta päivärahat jos molempina kk on eri vero%

Joulu vai tammikuun kortilla olevalla?
Vuoden loppuun on pienempi % ( muutosverokortti ) kuin sitten vuoden vaihteen jälkeen.

Soita verotoimistoon ja kysy =)

Yhteistyössä