verokortin tulostaminen ei onnistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buuuaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

buuuaaaaa

Vieras
Tein netissä uuden verokortin, laskin kaikki asiat tarkasti ja siirryin viimeiseen hyväksyntä - vaiheeseen. Harmikseni näytölle tuli teksti, että en pysty tulostamaan verokorttia itse, vaan verokortti menee verovirkailijan tarkastettavaksi. Siis miksi ihmeessä? Kortissa ei pitäisi olla mitään erikoista..eikä minun asioissanikaan.. veroprosentti tosin putosi 3,5 prosenttiyksikköä loppuvuodeksi, koska olen maksanut alkuvuonna niin paljon ennakonpidätystä. Johtuuko tämä kummallisuus siitä, vai miksi korttini siirtyi jonkin virkailijan hyväksyttäväksi? Ennen ei koskaan tullut mitään tuollaista viestiä mistään tarkistuksesta. Onko muille käynyt näin?

Tippuko tulot, vaihtuko tulolaji, tuliko vähennyksiä lisää, onko alkuvuonna mennyt paaljon enemmän veroa kuin alkuperäisen veroprosentin mukaisesti (esim. lisäprosentilla)... lisäksi verohallinto ottaa tarkistettavaksi myös randomilla kortteja.
Muutama päivä saat verokortin kotiin jos ei ole mitään ihmeellistä.

Kiitos vastauksista. Ansiotulot (palkkatulot) putosivat arvioidusta 3000 e ja alkuvuonna maksetusta vanhempainpäivärahasta oli tehty ennakonpidätys lisäprosentilla, kun normiprosentin tuloraja oli ylittynyt. Ehkä näistä syistä sitten tarkistaavat. Sitä en kyllä ymmärrä, että mitä ne siitä tarkistaavat, eihän niillä ole mitään tämän vuoden tulotietojani vielä missään nähtävillä. Työnantaja tekee vuosi-ilmoituksen vasta v. 2014 alussa verohallinnolle ja ennakonpidätystiedot ilmoitetaan kk-kohtaisesti könttäsummana kaikista työntekijöistä.. Mitä ne siis siitä verokortista tutkii?

Ja vaikka siinä jotain "virheellistä" tietoa jonkun henkilön tapauksessa olisi, (esim. jos joku haluaa perusteettomasti pienemmän veroprosentin kuin kuuluisi), niin kyllähän valtio sitten perii omansa takaisin mätkyinä. Ei taida sellaista kikkaa ollakaan..jolla veronmaksusta välttyisi rehellisesti..

Yhteistyössä