Verokortista asiaa, auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Mun pitäis nostaa veroprosenttia, eli pitääkö tehdä uusi kun tuossa alimmaisessa tekstissä lukee ettei tarvi uutta. Eli miten tuo nyt täytyy tehdä?

Verokortin voi muuttaa myös verkossa 5986
Vuoden 2008 verokortit tulevat voimaan 1.2.2008. Veroprosentin korottamiseen ei tarvita uutta verokorttia, vaan voit itse ilmoittaa työnantajalle suuremman perus- tai lisäprosentin. Verokortin tulorajoja työnantaja ei kuitenkaan voi muuttaa. Verokortin voi nyt laskea ja tilata myös verkossa. Muutostarvetta kannattaa arvioida veroprosenttilaskurilla, jonka löydät internetistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Veroprosenttia voi itse korottaa, jos on tarvetta laskea, silloin on tilattava verottajalta uusi.

Eli vedän vaan vanhan yli ja laitan uuden siihen? Ja tämän kaiken voi tehdä ilman että on yhteyksissä verotoimistoon? Tuntuu vaan niin hassulta :)

Onnistuu tosiaan ihan noin. Ruksi vaan päälle ja itse kirjoitetaan korotettu %. Mutta täytyy muistaa että näin tehtynä tuloraja ei nouse. Toisin sanoen sä saat edelleen tienata sen verran mitä kortissa on merkitty, mutta maksat siitä korkeampaa veroprosenttia.

Kyllähän ne sit näkee et minkä prosentin mukaan vero on maksettu..
mut tulorajaahan sä et pysty muuttamaan kun tilaamalla sen uuden kortin..
Noin mäkin oon tehny et muuttanu vaan siihen verokorttiin korkeemman prosentin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Veroprosenttia voi itse korottaa, jos on tarvetta laskea, silloin on tilattava verottajalta uusi.

Eli vedän vaan vanhan yli ja laitan uuden siihen? Ja tämän kaiken voi tehdä ilman että on yhteyksissä verotoimistoon? Tuntuu vaan niin hassulta :)

Jep. Pointtina siinä on että voit halutessasi maksaa enemmän mutta koska yleensä ihmisiltä on tuskaa kiskoa niitä veropennosia jälkikäteen, pienentää sitä prossaa ei saa omin päin.

Yhteistyössä