veronpalautus ja ulosotto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitän

Vieras
Eli kenenkään ei tarvitse alkaa moralisoida nuoruuden sattumusten takia:)
Tilanne on se että olen lyhentänyt ulosotosta pois rästejä n.3v(ja alan taas tammikuusta lähtien), mennyt suoraan palkasta ja sitten äitiyslomalla maksoin tiettyä summaa pois. Nyt olen ollut hoitovapaalla ja en ole pystynyt maksamaan lyhennyksiä(ihan sovittu juttu siis uo miehen kanssa) näinä muutamana kuukautena.Edellisinä vuosina veronpalautus on mennyt suoraan ulosottoon,mutta kuinkas nyt kun olen hoitovapaalla marraskuun loppuun ja siitä alkaa äitiysloma?Marraskuussa kai kela maksaa vielä kh-tukea ja eka äp raha tulee joulukuun lopussa.Meneekö veronpalautus nytkin sinne?Todellakin nyt olisi sille rahalle käyttöä kun olen nyt ollut vähillä rahoilla..vai saako uo viedä koko rahan?

Menee ulosottoon. Muutenhan jokainen ulosotossa oleva maksaisi 80 prosentin korolla veroja ja sit vouti ei saisi mitään. Joten veronplautukset menee automaattisesti ulosottoon. Itsekin olen hoidellut uo asioita ja joulukuussa tuli aina vuoden eniten uo tilityksiä

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
eiköhän se mee, kun nehän on "ylimääräistä tuloa" niin luulen vakaasti vaikka tulot olis 0 niin ottavat omansa pois..

mikä on aika ihme kun itse olen pitänyt tarkoituksella hiukan korkeamman vero% vaikkei mulla töissä mikään huippu palkka ole,mutta varmuudeksi...niin sitten rangaistaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Menee ulosottoon. Muutenhan jokainen ulosotossa oleva maksaisi 80 prosentin korolla veroja ja sit vouti ei saisi mitään. Joten veronplautukset menee automaattisesti ulosottoon. Itsekin olen hoidellut uo asioita ja joulukuussa tuli aina vuoden eniten uo tilityksiä

Paitsi ettei heillä jäisi sitten elämiseen rahaa...noh,ei voi mitään,kiitos teille kaikille vastauksista.