Verotoimiston työntekijöitä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesätyö haussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesätyö haussa

Vieras
Hei!

Tiedustellaanpas täällä, löytyykö foorumilta ketään joka on tai on ollut Verohallinnon palveluksessa?

Sopiva kesätyöpaikka oikeustieteen ylioppilaalle on nyt hakusessa ja verotoimistoa olen ajatellut yhtenä vaihtoehtona. Alustavaa tiedustelua olen jo tehnyt ja mahdollisesti muutama paikka henkilöverotukseen olisi kesäksi tulossa. Etusijalla kokemusta omaavat, kehottivat kuitenkin hakemaan vaikkei kokemusta itselläni olekaan.

Nyt pitäisi tottakai saada tehtyä loistava hakemus, johon tarvitsisinkin teidän apuanne =D Eli millaisia ominaisuuksia verotoimistoon hakiessa kannattaa hakemuksessa painottaa? Tekevätkö kesätyöntekijät asiakaspalvelutyötä (tästä itselläni runsaasti kokemusta, hyvät suositukset jne), vaan onko työ lähinnä tietokoneen ja papereiden kanssa seurustelua- ts. kannattaako hyviä asiakaspalvelutaitoja tuoda hakemuksessa ilmi? Kaikenlainen informaatio tervetullutta :) Kiitos!

Pitipä heittäytyä harmaaksi ennen vastailua...

Noh, itse olen juristi ja verotoimistossa töissä. Kaveripiiriini kuuluu muitakin juristeja, jotka ovat verotoimistossa töissä.

Sanoisin että ellet tunne syvää sisäistä poltetta verotusta kohtaan, etsi joku toinen paikka. Verotoimistoon on helppo päästä kesätöihin, mutta myös liian helppo jämähtää loppuiäkseen. Muutaman vuoden jälkeen muut työnantajat pitävät sinua liian "laitostuneena" mihinkään vähänkään kunnianhimoisempaan hommaan, eikä kukaan pidä sinua varteenotettavana työntekijänä.

Mikäli haluat uran ja sinulla on kunnianhimoa, älä mene verotoimistoon.

Hei!

Kiitos vastauksestasi! Täällä pohjoisemmassa alaan hiemankaan liippaavia kesätyöpaikkoja ei liiaksi ole, joten sen puolesta verotoimistonkin työkokemusta pitäisin suuressa arvossa. Jos sinulla on antaa hyviä vinkkejä hakemuksen tekoon, otan ne enemmän kuin mielelläni vastaan.

Yhteistyössä