verta, vaan ei kuukautisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blood mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blood mary

Vieras
Ihmettelin kun huomasin vuotani verta vaikka aimmista kuukautisista on 2 viikkoa. Voivatko kuukautiset todella tulla näin pian uudelleen, kun tähän asti ne ovat tulleet kiltin säännöllisesti kerran kuussa? Vai onko minulla jotain muuta? Mihin liittyisi oireena verenvuoto?

Vaihdevuosien alkaessa saattaa kuukautiset tulla miten vain, itselläni oli pitkiä vuotoja (viikkoja) ja sitten näitä ylläreitä.
Alkuraskauden keskenmeno? Kohdun ulkopuolinen raskaus? (kokemuksia on)
Myooma? Jos varrellinen myooma pääsee kiertymään, sekin voi vuotaa.
Lääkäriin suosittelen. Vakaviakin voivat olla syyt.

No kyllä jokainen voi saada välivuotoa ihan ilman sen kummempaa syytä. Jotkut ihmiset vuotavat hieman jopa jokaisen ovulaation aikana. Jos ei ole kipuja, kuumetta tms outoa, niin odottaisin että vuoto loppuu ihan itsekseen. Jos alkaa toistua tai vuoto ei nyt lakkaa viikonlopun aikana, niin sitten lääkäriin.

Kohdun ulkoinen raskaus, keskenmeno ja myoomat aiheuttavat yleensä vähän rajumpia oireita kipuineen.

edelliselle:

Tarkennan vielä, etten missään nimessä pelottele, vastasin vain kysymykseen..

Itselläni on kokemusta molemmista raskauksista. Keskenmeno oli täydellinen yllätys, en tiennyt olevani raskaana kun menkat tulivat ajallaan parisen kuukautta. Vasta kolmannella aloin vuotaa "oudosti" ja keskenhän se sitten meni.
Ulkopuolinen oli sekin ylläri. Raskaustesti näytti negatiivista koko ajan, ei ollut kipuja eikä muuta kuin tihkuvuotoa pari viikkoa.
Vaarallinen tila.

En käyttänyt e-pillereitä.

kyseessä tuskin on vaihdevuodet sillä olen parikymppinen ;) ja raskaudenkin voi sulkea vaihtoehdoista kun ei ole tällä hetkellä vakituista suhdetta. vuodan myös välillä sellasta ihmeellistä hieman klimppistä vuotoa väriltään vaaleasta vaalean oranssihtavaan (verta sekoittunut?). Jos työnnän sormen sisään ja vedän ulos seinämistä tarttuu sormeeni näitä kokkareita. aika epämukavaa ja epämiellyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja blood mary:
aimmista kuukautisista on 2 viikkoa.
Mitä tuo tarkoittaa? 2 viikkoa edellisten kuukautisten alusta vai lopusta? Jos lopusta, niin sitten tuo voi hyvinkin olla kuukautiset. Itselläni esim. on usein 23 päivän kierto, josta 7 päivää vuotoa, joten kaksien kuukautisten väliin jää 16 vuodotonta päivää.

kuukautisten alusta on siis 2 viikkoa ja kun ne kestävät minulla noin viikon, niin olen ollut vain noin viikon vuotamatta. ja kuukautiseni ovat aika säännölliset, eivät koskaan ole näin pian tulleet. ainakin 26pv ollut väliä. ja en vuoda niin paljoa kuin kuukautisten aikana, että epäilyttää että tämä on jotain muuta veristä vuotoa.

Yhteistyössä