Vesirokko???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitäs mieltä olette siittä jos lapsella on vesirokko,mutta muuten on reipas oma itsensä,ei ole kuumetta eikä mitään muutakaan ainoastaan näpyt.Lapsi tulee hulluksi jos istutaan sisällä evakossa koko päivä joten mietin tässä jos lähtisimme huvipuistoon.
Kivitetäänkö mut siel heti portil?
No kuitenki aiomme nyt mennä ja viettää hauskaa.

Ilmeisesti asia on jo päätetty että lähdette, mutta itse en menisi! Vesirokko tarttuu tosi helposti ja toisekseen lapsella voi olla kipeä olo silti vaikka ei kuumetta olisikaan... Odottaisin että lapsi on parantunut niin varmaan hänenkin on kivempi sielä huvipuistossa olla!

En voisi kuvitellaakkaan liikkuvani vesirokkoisen lapsen kanssa julkisilla paikoilla. Onko se nyt oikeasti ihan kamalata potea kotona sen aikaa, että näppylät kuivavat.
On myös ihmisiä joille vesirokko on vaarallinen tauti ja sitä tod. kartetaan, eikä rokotuskaan tule kyseeseen. Kylläpä ois meilläkin paha juttu ja v-tuttas tosi ankarasti jos tarttuisi vielä tuolla lailla, että jotkin vanhemmat on noin ajattelemattomia ja ajattelevat VAIN itseään.

Lapsi ei ole mitenkään kipeä.Ja kyllä vesirokon tartumiseen tarvitaan jonkunlaista lähikontaktia.
Teidän mielestä meidän siis pitää pysyä neljän seinän sisällä niin kauan kuin vesirokko on,ilman että käydään kaupassa tai missään missä muitakin ihmisiä on.
Ja tiedän että en ole ainoa joka tekee näin.

Juu,kotona kannattaisi pysyä,koska vesirokko tarttuu suhteellisen helposti.Aikuisena sairastettu vesirokko voi olla hyvinkin vaarallinen En sitä siis ehdoin tahdoin lähtis kehenkään tarttumaan.Keksikää kotona mukavaa puuhaa.Pitkältähän se aika kotona potiessa tuntuu,mutaa ei sille mitään voi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsi ei ole mitenkään kipeä.Ja kyllä vesirokon tartumiseen tarvitaan jonkunlaista lähikontaktia.
Teidän mielestä meidän siis pitää pysyä neljän seinän sisällä niin kauan kuin vesirokko on,ilman että käydään kaupassa tai missään missä muitakin ihmisiä on.

NO ei vain lähikontaktissa...

Vesirokko on erittäin tarttuva tauti, jonka itämisaika on kaksi viikkoa. Tartunnan voi saada sekä ilmasta että kosketuksesta. Vesirokko tarttuu sekä itämisaikana että taudin puhjettua - siihen asti, kunnes viimeinenkin näppylä on hävinnyt.

Meillä tytöllä on vesirokko nyt ja minäkään en kyllä viitsi mihinkään mennä,mulla ainakin hävettäis.
Nyt mietin kun kauppaan ois pakko mennä että kuinka selviän tuon kans siellä ettei ihmiset tapa mua katseellaan.
Mutta ihan tottahan tuo on että paljon on nuita ihmisiä jotka liikkuu vaikka ois mikä rokko lapsella,niin surullista kuin onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaanlapsen äiti:

NO ei vain lähikontaktissa...

Vesirokko on erittäin tarttuva tauti, jonka itämisaika on kaksi viikkoa. Tartunnan voi saada sekä ilmasta että kosketuksesta. Vesirokko tarttuu sekä itämisaikana että taudin puhjettua - siihen asti, kunnes viimeinenkin näppylä on hävinnyt.

Vesirokko ei tartu enään kun kaikki näpyt on ruvella ja kuivuneet,ei tarvi olla poistuneet.

Minä Vierailijalle: Totta joo, toi,että ei tarvii olla poistuneet. Kopioin ton tekstin tuolta http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=628/sprog=4/grp=4/menu=12/
ja siellä virheellisesti niin kirjoitetaan.
POinttina tossa tekstin lainaamisessa mulla oli,että tartunnan voi saada sekä ilmasta, että kosketuksesta.

todella törkeää jos lähtee sairaan lapsen kanssa joka tartuttaa. aivan mielettömän törkeää. mieti nyt jos joku huono vastustuskykyinen vaik syöpälapsi pääs viihteelle ja te tartutatte sen. oikeesti ei voi olla totta että edes mietit lähtöä :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Mitäs mieltä olette siittä jos lapsella on vesirokko,mutta muuten on reipas oma itsensä,ei ole kuumetta eikä mitään muutakaan ainoastaan näpyt.Lapsi tulee hulluksi jos istutaan sisällä evakossa koko päivä joten mietin tässä jos lähtisimme huvipuistoon.
Kivitetäänkö mut siel heti portil?
No kuitenki aiomme nyt mennä ja viettää hauskaa.

Tämä oli ihan vitsi vaan,en ole menos mihinkään vesirokkosen lapsen kans,mutta halusin vain kokeilla mitä muut sanoo,koska eräs tuttuni on viemässä lastaan puistoon jolla on vesirokko.
Kauppaan meidän on kylläki pakko mennä,

Juu, etpä varmaan ole viemässä...
Samanlaisia vastauksia olisit varmaan saanut, vaikka olisit jo alkuunsa kirjoittanut, että "eräs tuttuni on viemässä...."

No en ole viemässä,koska minä en edes viittisi viedä ja että vielä on helposti tarttuva.Ja sehän ei ole minun ongelma jos joku tuttuni on viemässä joten en usko että olisin saanut samanlaisia viestejä.

Kaikki ei ole totta mitä netin keskustelupalstoilla kirjoitetaan.

Yhteistyössä