vesirokosta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysymys tiedän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kysymys tiedän

Vieras
Pojalla 1v10kk tuli aamulla massuun semmosia ihan pikkusia pilkkuja,en niitä sen tarkemmin katellu,nyt illalla niit oli tullu selkään ja jalkoihin,ihan pikkusia pisteita ku ois neulalla tökitty,semmosia punasia,oiskohan vesirokkoa..?Mittasin lämmön äsken niin oli 37,3,rapsutteli itseään kyllä jonkun verran ennen ku nukahti..
Mietin vaan että jos se on sitä ja olen huomenna menossa kurssille jossa ainakin yhellä on vauva niin tarttuuko se rokko vaan lapsesta vai voinko itse kantaa sitä mukana?Oon ite sairastanu sen jo lapsena ettei muhun onneks tartu,kiitti jos vastaatte näin tyhmää kysymykseen,mut ku en tiedä:)

joko on sairastanu vauvarokon?? siinä on yleensä 3pv kuumetta ja palkaksi saa niitä pieniä pilkkuja jotka katoo itestään!!
meillä oli kans joskus ton ikäsenä!!! tosin pilkut tuli jälkikäteen janiitä oli vaan rinnassa!

Ei oo sairastanu vauvarokkoa,mut eikös siinä tuu se korkea kuume ekaks ja sit näpyt?Tänää vast oli lämpöä,eilen oli ihan normaali lämpö,en kyl mitannu mut ei tuntunu kuumalta.Kumpa ei olis mitää rokkoa,on sairasteltu jo niin paljon tässä syksyllä:(

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Ei oo sairastanu vauvarokkoa,mut eikös siinä tuu se korkea kuume ekaks ja sit näpyt?Tänää vast oli lämpöä,eilen oli ihan normaali lämpö,en kyl mitannu mut ei tuntunu kuumalta.Kumpa ei olis mitää rokkoa,on sairasteltu jo niin paljon tässä syksyllä:(

juu kolmen päivän korkea kuume ennen näppyjä olisi vauvarokossa.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHuli:
Vesirokko alkaa niskasta.

:o Mitä tarkoitat?

Siis ensimmäiset vesirokkonäpyt ilmestyy niskaan.Näin mulle on terkkari kertonu.Ja siitä ne lähtöö leviämään.

Meillä ei kenellekkään tullu niskaan ekana :whistle: siis lapset (2 kpl) ja mies :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
voikos siihen vesirokkokutinaan laittaa jotain lääkettä? siis jotain rasvaa?

Myö ostettiin yliopiston apteekista heijän omaa vesirokkorasvaa mikä auttaa kutinaan ja sitten oli lääkäriltä reseptillä Ataraxia ja ne autto hyvin + sitte tietysti viileä suihku =) ihmeellisintä siinä oli se että ne ruvet ei kirvelly muksujakaan vaikka iho selkeesti rikki .... siis kun niihin meni vettä eli helpotti vaan oloa.

Pahin päivä meillä oli noilla kaikilla alkamisesta 4. päivä jolloin kutina oli kovin :/ muuta siitä selvittiin =)

Yhteistyössä