Vesirokosta, tarttumisesta jne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Kun mun 1v pojalla oli vesirokko nyt 2viikkoa sitten. Mutta miks se ei tullut tyttöön joka on 3,5v?
Vai voiko olla että poika on saanut tartunnan ensin ja tyttö sai sen vasta veljeltään, eli tytölle tulis se nyt sit viikon sisään?

Kun joka paikassa sanotaan et tarttuu erittäin herkästi ja lähes kaikki suomalaiset sen saa jossain vaiheessa. Ja nuo kyllä silloin pojan ollessa vesirakkuloilla niin remusivat yhdessä että jos on tarttuakseen niin taatusti tuosta olisi tarttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kun mun 1v pojalla oli vesirokko nyt 2viikkoa sitten. Mutta miks se ei tullut tyttöön joka on 3,5v?
Vai voiko olla että poika on saanut tartunnan ensin ja tyttö sai sen vasta veljeltään, eli tytölle tulis se nyt sit viikon sisään?

Kun joka paikassa sanotaan et tarttuu erittäin herkästi ja lähes kaikki suomalaiset sen saa jossain vaiheessa. Ja nuo kyllä silloin pojan ollessa vesirakkuloilla niin remusivat yhdessä että jos on tarttuakseen niin taatusti tuosta olisi tarttunut.

Eivät kaikki sitä silti saa :) Ja on toki mahdollista, että 3,5-vuotiaalla tytölläsi ollut jsks vesirokko lievänä. Tai no joo, aika epätodennäköistä. Mutta ei tartu aina.

meillä oli tytöllä synttärit tässä jokin aika sitten ja yksi synttärivieraista oli vesirokon oireeton kantaja, samana iltana hänellä rokko puhkesi.olin siis riemuissani että nyt meillekkin saadaan vihdoin kyseinen rokko,mutta ei vaan tarttunut kumpaankaan tyttöön!osa synttärivieraista kyllä sairastui,mutta meille ei ilmestynyt näpyn näppyä...meillä kyllä lapsilla on oikein superhyvä vastustuskyky,mutta luulisi tuollaisen taudin silti tarttuvan?

Vesirokko siis tarttuu herkästi pisaratartuntana jo noin vuorokautta ennen itse ihottuman puhkeamista ja vielä 5 vrk:n ajan sen jälkeen.

Itämisaika vesirokolla on 10-21 vrk, immuunipuutteisilla ihmisillä vielä lyhyempi aika ja joissain tapauksissa pidempi.

Ja edelleen, silti se tyttösi ei välttämättä sitä saa, koska aina se ei tartu ja edelleen on mahdollista, että tyttösi on sairastanut sen lievänä.

Yhteistyössä