Vetämätön olo, voimattomuus, kädet painaa tonnin ja hikoiluttaa hirveesti... onko ihan normaalia loppuraskaudessa vai?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 36

Vieras
Toista kertaa raskaana, 36. viikolla, ekassa raskaudessa ei mitään tällaisia tuntemuksia mutta nyt useita kertoja päivässä hikoiluttaa, tuntuu että ei jaksa mitään, voimat kokonaan hävinneet, sellainen yleisesti vetämätön olo ja sen erityisesti oon huomannut että kädet tuntuu tosi raskailta... Ei oo mukava olo yhtään ja kun ei jaksa mitään, eikä missään asennossa ole hyvä olla kun olo ei helpota millään. :( Kuulostaako tutulta, onko kellään ollut samanlaista ja mistä se voi johtua?

Kirjoittelen vähän selvennyksiä... hiki nousee pintaan tosi helposti, vaikka sisällä muiden mielestä kylmää jopa. Samaan aikaan tulee se heikottava ja voimaton olo. Verensokerit on normaalit, kun niitä olen nyt entistä tarkempaan seurannut. Verenpainetta ja hemoglobiinia ei ole tarkistettu viikkokausiin, ei edes neuvolassa, toki niissä voi ehkä olla syytä mutta entäs jos ne on normaalit?

Hikeentyminen kuulostaa tutulta. Yleensä riittäisi jokatoinen päivä käydä suihkussa, nyt tarttis käydä 2 kertaa päivässä. Väsyttää ja uuvuttaa ja on aika vetämätön olo, mutta lasken sen sen piikkiin, että alapäässä on niin kamala paine ja kipu että liikkeellelähtö jo on sen verran voimille käyvää. Lisäksi juoksen tuollaisen 1v 11kk vanhan uhmaikäisen perässä päivät pitkät niin uuvuttaahan sitä.

Sais tää jo loppua kyllä!

No siis kyllähän sä sen sitten tiedät jos sulla on jokin oikeasti pielessä, esim raskausmyrkytys. On se olo aika kamalaa silloin. Niin kamalaa, ettet kysele täällä vaan soitat/menet polille.

Mä ainakin itse olen tässä toisessa odotuksessa joutunut myöntämään, että kroppa on sen pari vuotta ja yhden raskauden vanhempi kuin viimeeksi. Jutut mitkä ei tuntuneet missään silloin, ovat rankkoja nyt. Mulla on kaksi lukujen puolesta (tähän mennessä) identtistä odotusta (neuvolakortit vois mennä sekaisin kun ihan kaikki on niin yks yhteen), mutta tuntemukset ovat täysin ääripäistä, ja no, sitä se nyt kai sit on.

Jos vauva liikkuu, sulla henki kulkee, silmissä ei vilku eikä ole hirveitä kipuja niin ei sulla varmaan mitään kamalaa ole. Koska sun seuraava neuvola on?

Tsemppiä!

No siis kyllähän sä sen sitten tiedät jos sulla on jokin oikeasti pielessä, esim raskausmyrkytys. On se olo aika kamalaa silloin. Niin kamalaa, ettet kysele täällä vaan soitat/menet polille.

Mä ainakin itse olen tässä toisessa odotuksessa joutunut myöntämään, että kroppa on sen pari vuotta ja yhden raskauden vanhempi kuin viimeeksi. Jutut mitkä ei tuntuneet missään silloin, ovat rankkoja nyt. Mulla on kaksi lukujen puolesta (tähän mennessä) identtistä odotusta (neuvolakortit vois mennä sekaisin kun ihan kaikki on niin yks yhteen), mutta tuntemukset ovat täysin ääripäistä, ja no, sitä se nyt kai sit on.

Jos vauva liikkuu, sulla henki kulkee, silmissä ei vilku eikä ole hirveitä kipuja niin ei sulla varmaan mitään kamalaa ole. Koska sun seuraava neuvola on?

Tsemppiä!

Välillä olo on niin kauhea, että epäilen kaikkia mahdollisia sairauksia, raskausmyrkytystäkin, mutta jostain syystä en saa itseäni lääkäriin... tai ei vaan tule lähdettyä. Olen nimittäin joutunut käymään tämän raskauden aikana liian monta kertaa lääkärissä, synnytyssalissa ja vaikka missä (eikä ole aina löytynyt mitään syytä erilaisiin oireisiin), niin enää en mielelläni minnekään lähde, kun tuntuu, että mua pidetään "luulosairaana". Tänään sain itseäni niskasta kiinni ja soitin sinne neuvolaan, se puhelu sai minut entistä enemmän miettimään mikä mua oikein vaivaa. Lääkäriaikoja ei tälle tai huomiselle (enää) saa, joten perjantaina on vasta lääkäri, just sen varasin.

Vauva liikkuu mutta ei niin paljon kuin ennen, henki kulkee heikohkosti toisinaan ja toisinaan paremmin (raskasta hengittää), silmissä vilkkuu toisinaan mutta ei aina ja kipuja ei pahemmin ole, jos ei supistuksia lasketa (enemmän ja vähemmän kipeitä sellaisia on päivittäin).

Yhteistyössä