Vetistä valkovuotoa vai lapsivettä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsih

Vieras
Rv 24. menossa ja jatkuvasti tulee kamalan vetistä vuotoa. Olen ajatellut että on valkovuotoa, mutta nyt kävi mielessä että mitä jo onkin lapsivettä??? Voiko tulla erittäin vetistä valkovuotoa, onko teillä tullut?? Soittelin jo neuvolaan ja sieltä sanoivat että on varmasti vain valkovuotoa. He ei edes tienneet mitään sellisista lapsivesi näytetikuista. Synnäri onkin sitten 150 kilsan päässä, ettei sinnekään ihan noin vaan lähdetä tarkistuttamaan. Siis toki lähden, jos sellainen tilanne tulee mutta oiskohan tuo kuitenkin vain valkovuotoa. Haiskahtaa pahalle, ehkä vähän pissallekin :( Todella ikävä vaiva, pikkuhousut saa vaihtaa useaan otteeseen päivässä ja istuessakin haiskahtaa kaikkien housujen läpi. Kohta enää kehtaa missään käydäkään :(

Mä jouduin ekassa raskaudessa käyttämään valkovuodon takia siteitä, pikkuhousunsuojat eivät riittäneet. Eikä se nyt ruusuille oikein ikinä tuoksu, mutta voihan sulla olla hiivakin.

Jos se olisi lapsivettä, niin sitä valuisi "koko ajan".

luultvasti valkovuotoa, mulla molemmissa raskauksissa ollut se todella runsasta ja aika vetistä.
kannattaa käydä neuvolassa tarkistuttamassa ettei sulla ole jotain tulehdusta tai hiivaa, jos pahalle haisee.

Mulla toisessa raskaudessa meni vaihtoon usein päivän aikana pikkuhousut. Pikkuhousunsuojaa oli sitten pakko käyttää. Terve rakas poika syntyi syyskuussa:) Onnellista odotusta sinulle!

Mulla alkoi tihkua lapsivettä loppuvaiheessa. Viikkoja oli 39+, joten asia oli ihan ok. Menin synnärille tarkistamaan tilanteen ja ne siellä oli sitä mieltä, et joo oot pissanut housuihisi, mut katsotaan nyt sitten kun tänne tulit. Ja oikeassa olin, lapsivettä se oli, ja jouduin heti jäämään osastolle. Onneksi poika ymmärsi syntyä seuraavana päivänä, ettei tarvinnut pitempään siellä "turhaan" maata. Oli nimittäin pieni esikoinenkin hoidettavana ja mies kävi töissä.

Mulla tuli sitä sen verran paljon kerrallaan, etten epäillyt sen olevan valkovuotoa. Ja tiesin myös, etten ollut pissanut housuihini :D

minä epäilen että se on melko varmasti pissaa. sitä voi tihkua jos vauva painaa tai kärsit ajottain kovasta vatsasta. valkovuodon ei pitäisi normaalisti haista eikä myöskään hiivatulehduskaan tuoksu. lapsivesi haiskahtaa ehkä vähän spermalle mutta muutoin hajutonta. en usko että se sitäkään on.

mulla viikkoja jo yli 30 ja alapää on niin turvoksissa etten saa kunnolla pissan hajua pois muuta kuin suihkuttamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kahdesti äiti;23220722:
minä epäilen että se on melko varmasti pissaa. sitä voi tihkua jos vauva painaa tai kärsit ajottain kovasta vatsasta. valkovuodon ei pitäisi normaalisti haista eikä myöskään hiivatulehduskaan tuoksu. lapsivesi haiskahtaa ehkä vähän spermalle mutta muutoin hajutonta. en usko että se sitäkään on.

mulla viikkoja jo yli 30 ja alapää on niin turvoksissa etten saa kunnolla pissan hajua pois muuta kuin suihkuttamalla.

Mä kans olen huomannut että alapää on turvoksissa. Häpyhuuletkin ajoittain. Ja myös emättimen ympäriltä on turvoksissa.