Vetovoiman lisääntyminen ajan myötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Roope_S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Roope_S

Vieras
Elän tällä hetkellä parisuhteessa jossa vaimoni ei tunne suurta fyysistä vetovoimaa minua kohtaan. Tästä on ollut usein puhetta ja hän ei juurikaan halua seksiä kanssani, tai ainakaan omasta aloitteestaan. Sama pätee muuhunkin läheisyyteen. Jos yritän esimerkiksi suudella häntä, en saa minkäänlaista vastausta. Hän sanoo ettei seksin suhteen sinänsä ole ongelmaa, mutta hän ei vain halua sitä, tai tunne tarvetta tulla minun lähelleni.

Tiedän, että monet foorumilaiset ovat eläneet samanlaisessa tilanteessa, mutta onko ihmisiä joilla asiat ovat pikkuhiljaa korjautuneet, vai onko kaikkien kohdalla vastaavat tilanteet johtaneet eroon.

Kiitos.

Pari kokemusta samasta tilanteesta. Olen alkanut tapailla miehiä, joihin en ole tuntenut fyysistä vetoa, mutta olen ajatellut, että ovat vakavasti otettavia ja kunnollisia miehiä, joten en heti aluksi tyrmää heitä. Molemmissa tapauksissa vetovoima ei suinkaan lisääntynyt vaan loppukin katosi ja aloin lähes inhota ajatustakin miesten kosketuksesta. Olen siis taipuvainen uskomaan, että tilanne ei korjaannu paremmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Roope_S:
Elän tällä hetkellä parisuhteessa jossa vaimoni ei tunne suurta fyysistä vetovoimaa minua kohtaan. Tästä on ollut usein puhetta ja hän ei juurikaan halua seksiä kanssani, tai ainakaan omasta aloitteestaan. Sama pätee muuhunkin läheisyyteen. Jos yritän esimerkiksi suudella häntä, en saa minkäänlaista vastausta. Hän sanoo ettei seksin suhteen sinänsä ole ongelmaa, mutta hän ei vain halua sitä, tai tunne tarvetta tulla minun lähelleni.

Tiedän, että monet foorumilaiset ovat eläneet samanlaisessa tilanteessa, mutta onko ihmisiä joilla asiat ovat pikkuhiljaa korjautuneet, vai onko kaikkien kohdalla vastaavat tilanteet johtaneet eroon.

Kiitos.

Lue tuo "onko vaimoni koskaan enää kiinnostunut minusta"? - ketju.

Jos suuteleminen ei naistasi kiinnosta, peli on pelattu. Seksuaalisia estoja (en saa orkkua naimalla, mulla on roikkuvat tissit, en just nyt jaksa keskittyä) voi esiintyä juuri tuosta tavallisesta naisten itsekritiikistä johtuen, mutta jos tunteita on niin enpä tiedä naisihmistä, joka ei suutelemisesta pitäisi. Itse nuorena pari suhdetta kaatui siihen, että poikaystävästä muodostui lähinnä veli, ei tippaakaan intohimoa. Yhdyntä vielä kävi, mutta suuteleminen tuntui tosi vastenmieliseltä. Ymmärsin katkaista suhteen, kauheata antaa toisen kärvistellä siinä väärissä luuloissa.

Vähäseksinen pitkähkö suhde on takana (miestä ei siis kiinnostanut) ja voin sanoa, että paljon pitää Vantaassa vettä virrata ennen kuin tunnen itseni naiseksi, jos koskaan. Mikään ei syö itsetuntoa niin kuin torjutuksi tuleminen. Kun intohimo loppuu - sikäli kuin se molemminpuolista on ikinä ollutkaan - niin se on siinä. Turhaan jäät odottamaan vielä petetyksi tulemistakin.

Jos suuteleminen ei naistasi kiinnosta, peli on pelattu. Seksuaalisia estoja (en saa orkkua naimalla, mulla on roikkuvat tissit, en just nyt jaksa keskittyä) voi esiintyä juuri tuosta tavallisesta naisten itsekritiikistä johtuen, mutta jos tunteita on niin enpä tiedä naisihmistä, joka ei suutelemisesta pitäisi. Itse nuorena pari suhdetta kaatui siihen, että poikaystävästä muodostui lähinnä veli, ei tippaakaan intohimoa. Yhdyntä vielä kävi, mutta suuteleminen tuntui tosi vastenmieliseltä. Ymmärsin katkaista suhteen, kauheata antaa toisen kärvistellä siinä väärissä luuloissa.

Vähäseksinen pitkähkö suhde on takana (miestä ei siis kiinnostanut) ja voin sanoa, että paljon pitää Vantaassa vettä virrata ennen kuin tunnen itseni naiseksi, jos koskaan. Mikään ei syö itsetuntoa niin kuin torjutuksi tuleminen. Kun intohimo loppuu - sikäli kuin se molemminpuolista on ikinä ollutkaan - niin se on siinä. Turhaan jäät odottamaan vielä petetyksi tulemistakin.[/QUOTE

Tämä viesti oli turhan tyrmäävä ja liian mustavalkoinen ajattelutapa. Pitää ottaa kuitenkin eräs tosi asia huomioon, että jokaisen suhde on ysilöllinen ja jokainen ihminenkin on yksilö. Tämän keskustelun aloittanut mies kuitenkin kuulosti siltä, että haluaa tosissaan apua ja välittää kumppanistaan todella. Minusta teidän kannattaisi avoimesti keskustella toistenne kanssa ja pyydät kumppaniasi vastaamaan aivan suoraan kysymyksiisi. Vaikka vastaukset voivat olla karua kuultavaa, mutta muuten kehitystä teidän parisuhteen välille ei tapahdu. Uskon, että puolisosi ei uskalla sanoa sinulle suoraa vastausta siihen, että miksi ei halua läheisyyttä jne. Voitte tarvita ammattiapua ja ottakaa molemmat se ilolla vastaan! Nykyään on normaalia, että paljon pariskuntia käyvät parisuhdeterapiassa, kun ihmisillä on aikaa vain miettiä entistä enemmän tänäpäivänä suhdettaan ja pyrkiä siinäkin täydellisyyteen kun ennen kelpuutettiin se mitä oli.

Olen ylpeä siitä, että jaksoit tulla tänne kysymään apua. Osoitat silloin itse vielä välittäväsi kumppanistasi ja haluat korjata ja ylläpitää teidän suhteen. Olen sitä mieltä, että jos tarpeaksi kumppaneita elämässään vaihtelee, niin lopuksi jää vain paska rätti käteen. Alkuhuuma ja intohimo ovat selviä asioita silloin kun suhde on tuore. Pidemmänpäälle se on normaalia, että suhteesta kaikkoavat ne molemmat. Silloin avoimesti ja reheellisesti selvitellään keinoja, joilla saisi ne entiset tunteet takaisin, mutta ei tietenkään samalla tasolla. Rakkaus on muuttuvaista. Tärkeintä suhteessa pidemmän päälle on se, että olette reheellisiä ja avoimia toisillenne. Vaaditte sitä suorastaan toisiltanne. Teillä on yhteinen henkinen kemia ja olette toisillenne parhaita ystäviä eli elämän kumppaneita. Neuvoni on nyt tämä, että VAADIT puolisoasi olemaan avoin ja reheellinen sinulle, jos haluatte suhteen jaktuvan. Molemmat sanotte sitä, miltä teistä tuntuu. Tämä on ainoa keino parantaa suhteenne asioita, tai huonoimmassa tapauksessa tehdä päätös siitä, että onko suhteessa enään mitään jatkamisen arvoista.

Viimeksi muokattu:
^
Hyvä vastaus Ninalta. Kaikki kun tosiaan ovat erilaisia. Itse en esim. ole koskaan pitänyt suutelusta, ja olen nainen. Varsinkin kielisuudelmat ovat vastenmielisiä. Tunteilla ei ole mitään merkitystä siihen, miten koen suutelun. Olen naimisissa, ja tunteita todellakin on miestä kohtaan.

Viesti on vanha, mutta keskustelu oman kumppanin kanssa ja vaikka ammattiavun hakeminen on hyvä neuvo ap:n tilanteessa.

^
Hyvä vastaus Ninalta. Kaikki kun tosiaan ovat erilaisia. Itse en esim. ole koskaan pitänyt suutelusta, ja olen nainen. Varsinkin kielisuudelmat ovat vastenmielisiä. Tunteilla ei ole mitään merkitystä siihen, miten koen suutelun. Olen naimisissa, ja tunteita todellakin on miestä kohtaan.

Viesti on vanha, mutta keskustelu oman kumppanin kanssa ja vaikka ammattiavun hakeminen on hyvä neuvo ap:n tilanteessa.

Mie tykkään pusuttelusta ja haleista;) Nykyinen mieheni tosin pussaa ja halaa päivittäin ja jos se loppuu tai vähenee täytyy tehdä jotain;) Mulla ittelläni on kyllä vahvassa muistissa tuo avaruusseksi entisen kohdalla.. Parisuhdetta vissiin taäytyy molempien hoitaa, tokihan tulee monta hetkeä että makkarin puolella on hiljaista mut niihin on syynsä:väsymys, tressi jne.. ja sitten hiljaisen kauden jäkeen kiihkeä jakso:))

Viimeksi muokattu: