viaton tekstiviesti naiselta miehelleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saaramaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä tekstiviesti kertoo yhteisistä kokemuksista ja jopa halusta jatkaa yhteydenpitoa. Vaimo ei vaikuta hysteeriseltä kännykänkyttääjältä. Epäilys on jo syntynyt ehkä aiemmin, ehkä ei.
Pitkässä suhteessa, varsinkin jos on lapsia, pitäisi asia keskustella loppuun asti ja tehdä isoja päätöksiä sen jälkeen. Aihetta epäilyihin on ilman muuta.
Suurin osa tämän keskustelun vastaajista ei ole ylipäätään ollut vakavassa parisuhteessa kun heittävät asiatuntevia kommenttejaan. Heidän asennettaan leimaa itseriittoisuus ja välinpitämättömyys. Pettäminen satuttaa aina silloin kun kyseessä on vakavasti otettava parisuhde jossa on molemminpuolista sitoutumista ja yhteisiä sopimuksia ja velvoitteita. Ja ehkä vielä jäljellä rakkauttakin.

Alkuperäinen kirjoittaja veradonna:
Ei kukaan mies saa tuollaista viestiä jos ei ole itse jollain tavoin viestittänyt että on avoin flirtille ja vielä pidemmälle.. mieheni on ollut harrastusporukoissa naisten kanssa urheilemassa ja ei ole koskaan saanut tuollaisia viestejä. Jos mieheni saisi tuollaisen viestin, vaihtaisin maisemia. Onneksi minun ei tarvitse jakaa miestäni kenenkään muun kanssa. Tiedän että olen suosittu miesten keskuudessa jos jään sinkuksi joten ei tarvitse sietää tuollaista. Missä hitossa teidän itsekunnoitus on? Häh? Typerät naiset, kaikkea uskottekin sinisilmäisesti koska teitä pelottaa jäädä yksin!

Omaa asennattasiko, Veradonna, kutsut itsekunnioitukseksi? Että jos miehesi saisi tekstarin joltakin naiselta, vaihtaisit maisemaa? Oletko todella varma, että miehelläsi ei ole ollut mitään vipinää? Toki näin voi olla, mutta kun miehesi tietää asenteesi, niin varoo taatusti, että et varmasti saa mitään tietoosi.

Muuten, ne on naiset, jotka on aloitteellisia näissä viestittelyissä. Olen ollut huomaavinani. Jos oikeasti on ollutkin joku yhden illan suhde, jonka on sovittu siihen jäävänkin, niin se on nainen, joka alkaa vonkaamaan jatkoa. Tällä en tarkoita, että ap;n tapauksessa olisi ollut kysymyksessä edes mikään yhden illan juttu. Luultavimmin kaksi ihmistä on tullut hyvin juttuun jossakin kokousillallisella. Nainen myös tällaisissa tapauksissa useimmiten on se joka laittaa tekstarin tai spostia perään. Jostakin syystä.

Nonniin, olen edennyt. Kiitos kaikille pohdinnoista ja palautteesta.

Mieheni lähetti naiselle viestin takaisin: "Mitä viestisi mahtoi tarkoittaa? En halua tuon kaltaisia viestejä." Nainen oli pahoillaan, ei ollut tarkoittanut mitään sellaista ja se kuulemma on heillä päin vain kohtelias ilmaisu ja tapana. No, hmmm, Saksassa (nainen on saksalainen) tuon kaltainen kohteliaisuus tapana???? Sitä en usko. Enkä sitäkään, etteikö nainen olisi halunnut syventää ystävyyssuhdetta. Mutta.

Koska huomasin, että jäimme mieheni kanssa jänkkäämään samaan tilanteeseen; ymmärtämättä kunnolla toisiamme, päätin lopettaa jauhamisen ja alkaa miettiä. Kahden päivän hiljaisen miettimisen tulos on: Uskon miestäni, kun hän sanoo, että mitään suhdetta ei ole ollut. Sitä en usko, etteikö nainen sitä olisi hiukan halunnut. Mutta, mitä väliä sillä on? Lisäksi tiedän, että miehelläni on taipumusta harmittomaan egobuustaukseen eli hän kyllä on mielissään naisten huomiosta ja hiukan kerjääkin sitä. Tätä hän tietenkään ei tässä tilanteessa myöntäisi ikinä! Joskus aiemmin on myöntänyt ja myöntää taas tulevaisuudessa. En tätä hänen ominaisuuttaan halua yrittää kitkeä pois, sillä se on aika pieni vika ja samalla voisi lähteä jotain sellaista, mikä hänessä on ihanaa. Vaikka juuri siitä loukkaannuin ja sen halusin hänelle ilmaista. En halua yrittää muuttaa häntä. Eikä hän riskeeraa suhdettamme eikä rakkauttamme vakavilla vipinöillä - sitä en usko. Ja sen hän sanoikin.

Sen verran omistushalua minulta kuitenkin löytyy, että tuon naisen kanssa ei enää saa yhteyttä pitää! Toisaalta harmittaa tämäkin mieheni puolesta, mutta sen saa luvan kestää. Minun takiani.

Sen verran kommentoisin tuota, että suomalaisen naisen lähettämänä kokisin tuollaiset "suosikkikapteenit" hiukka oudoiksi. Kumminkin minulla on ollut naispuolisia ystäviä mm. latinomaista, ja jotkut heistä piruvie puhuvat lähes kaikille miehille tuolla tavalla tai vielä flirtimmin, niillekin joista eivät edes hirveästi pidä. (Ja ovat sitten olleet aivan kauhuissaan kun miehet luulevat heidän olevan tosissaan kiinnostuneita.) Joissakin maissa vain normaali flirtti on maan tapa, ja tuo viesti nyt on vielä aika mieto, eihän siinä viitata mihinkään seksiin tms. Eli en vetäisi kuitenkaan sellaista johtopäätöstä, että miehelläsi on jotain suurempaa ollut naisen kanssa. On se mahdollista tietysti, mutta ei välttämättä.

Minä kyllä ajattelisin heti pahinta mahdollista ja näin on varmaan tässäkin tapauksessa. Ei toisten naisten kuulu tuollaisia tekstareita laitella, on sitten ystävä tai salarakas tms. En sulattaisi, vaatisin selitystä. Minua ärsyttäisi suunnattomasti jos näkisin omalla seurustelukumppanillani tuollaisia viestejä puhelimessa. Heräisi kysymys, minkälaista kaksoiselämää mahtaakaan viettää ja tunnenko koko tyyppiä ollenkaan...

viesti itsessään ei ollu kovin kiihkeä...
mutta miehen vastaukset olivat kyllä sitä luokkaa, että jotain on tullut tehtyä.
Mun mies sanoi JUST noin kun kärähti...
tuosta puuttui vain "se nainen on hieman hullu".

:-S .

Alkuperäinen kirjoittaja saaramaria:
Nonniin, olen edennyt. Kiitos kaikille pohdinnoista ja palautteesta.

Mieheni lähetti naiselle viestin takaisin: "Mitä viestisi mahtoi tarkoittaa? En halua tuon kaltaisia viestejä." Nainen oli pahoillaan, ei ollut tarkoittanut mitään sellaista ja se kuulemma on heillä päin vain kohtelias ilmaisu ja tapana. No, hmmm, Saksassa (nainen on saksalainen) tuon kaltainen kohteliaisuus tapana???? Sitä en usko. Enkä sitäkään, etteikö nainen olisi halunnut syventää ystävyyssuhdetta. Mutta.

Koska huomasin, että jäimme mieheni kanssa jänkkäämään samaan tilanteeseen; ymmärtämättä kunnolla toisiamme, päätin lopettaa jauhamisen ja alkaa miettiä. Kahden päivän hiljaisen miettimisen tulos on: Uskon miestäni, kun hän sanoo, että mitään suhdetta ei ole ollut. Sitä en usko, etteikö nainen sitä olisi hiukan halunnut. Mutta, mitä väliä sillä on? Lisäksi tiedän, että miehelläni on taipumusta harmittomaan egobuustaukseen eli hän kyllä on mielissään naisten huomiosta ja hiukan kerjääkin sitä. Tätä hän tietenkään ei tässä tilanteessa myöntäisi ikinä! Joskus aiemmin on myöntänyt ja myöntää taas tulevaisuudessa. En tätä hänen ominaisuuttaan halua yrittää kitkeä pois, sillä se on aika pieni vika ja samalla voisi lähteä jotain sellaista, mikä hänessä on ihanaa. Vaikka juuri siitä loukkaannuin ja sen halusin hänelle ilmaista. En halua yrittää muuttaa häntä. Eikä hän riskeeraa suhdettamme eikä rakkauttamme vakavilla vipinöillä - sitä en usko. Ja sen hän sanoikin.

Sen verran omistushalua minulta kuitenkin löytyy, että tuon naisen kanssa ei enää saa yhteyttä pitää! Toisaalta harmittaa tämäkin mieheni puolesta, mutta sen saa luvan kestää. Minun takiani.

Moikka, tässä sulle ajatuksia ulkomailla asuneelta tytöltä. Kyllä tuolla Keski-Euroopassa on ihan oikeasti tapana kutsua vähän tuntemattomiakin ihmisiä lempinimillä. Sen tarkoitus on lähinnä osoittaa kohteliaisuutta ja hyväksyntää. Minusta se oli vähän kuin poskipusujen antaminen...johon minulla meni usea vuosi tottua. Eri maa, eri tavat. Voi siis olla ettei nainen oikeasti tarkoittanut mitään flirttiä tekstarissaan, kyseli vain kuulumisia. Toisaalta voihan olla että tarkoittikin.

Jos niin oli, se varmaan loppui. Miehen tekstiviesti takaisin oli senverran tyly.

Kyllä minusta sinulla oli täysi oikeus selvittää tämä asia. Keskustella ja tarkastella missä miehesi mieli liikkuu. Sinähän olet sitoutunuut häneen. Liian usein tällaiset tilanteet tulkitaan vain naisen mustasukkaisuudeksi. Ja miksi ei saisi olla välillä mustasukkainen, etenkin jos tuollaisen tekstarin löytää?

Mutta kun asiat on nyt puitu, muista nauttia elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja veradonna:
Ei kukaan mies saa tuollaista viestiä jos ei ole itse jollain tavoin viestittänyt että on avoin flirtille ja vielä pidemmälle.. mieheni on ollut harrastusporukoissa naisten kanssa urheilemassa ja ei ole koskaan saanut tuollaisia viestejä. Jos mieheni saisi tuollaisen viestin, vaihtaisin maisemia. Onneksi minun ei tarvitse jakaa miestäni kenenkään muun kanssa. Tiedän että olen suosittu miesten keskuudessa jos jään sinkuksi joten ei tarvitse sietää tuollaista. Missä hitossa teidän itsekunnoitus on? Häh? Typerät naiset, kaikkea uskottekin sinisilmäisesti koska teitä pelottaa jäädä yksin!

Niinpä niin. Tiedäthän, että puhelimessa on myös delete-toiminto?

Alkuperäinen kirjoittaja Pps:
Kutsukaa naiviksi jos haluatte (: mutta mun mielestä ap tekstarissa ei ollut kovinkaan kummaa sisältöä.

pienet tekstiviestit tekevät vain elämästämme jännemmän,,,jos liitto on muuten kunnossa niin miksi ei saisi pientä flirttiä suuntaan jos toiseen touhuta :) meillä ainakin molemmat tekevät niin, kumpikaan emme toisiamme halua jättää vaan oma suhde on taas vielä makeampaa. tätä voi olla vaikea ymmärtää, mutta en myöskään ymmärrä ihmisiä jotka eivät anna parisuhteelle uhtään vapautta

No kyllä mielestäni ap on lapsellinen. Mitä kummallista tuossa viestissä oli? Tuo nyt on naisten tapa puhua/kirjoittaa! Ja tunnen monia Keski-Eurooppalaisia, etenkin saksalaisia ja kyllä siellä käytöstavat jo vaatii tietynlaisen lähestymistavan. Miehesi lähettämä viesti takaisin taas oli todella tyly (varsinkin saksalaisen näkökulmasta). Miksi ihmeessä vaadit miestäsi lopettamaan yhteydenpidon naiseen totaalisesti?? Käytöksesi ei ole minusta fiksua: et voi vaatia häntä lopettamaan ystävyyttä, koska et voi todistaa, ettei se sitä olisi.

Ole huoleti Ap. Kyseessa on nyt varmasti vain kulttuurieroista ja naisen tapa puhua ja kirjoittaa eroaa suomalaisesta tavoista. Asun itse ulkomailla ja mina (ja myos mieheni )saamme jatkuvasti yhteiselta erittain hyvalta ystavaltamme viesteja, joissa han vakuuttaa rakastavansa meita. Siis suorin sanoin 'I love you Baba', tai 'I love you my own silly blonde'. Hen ei todellakaan rakasta meita romattisesti tai seksuaalisesti, vaan han rakastaa meita ystavana. Se on vain hanen tapansa puhua ja kirjoittaa ja han lahettelee samantyylisia viesteja kaikille, eika niita kukaan ota edes flirttina. Mutta saattaisin todella hatkahtaa ja pelata jos jonkilaisia lesbo lahentelya jos suomalainen ystavattareni alkaisi lahetella samanlaisia viesteja minulle. He yksinkertaisesti eivat kirjoita talla tavoin.

"Uskon miestäni, kun hän sanoo, että mitään suhdetta ei ole ollut. Sitä en usko, etteikö nainen sitä olisi hiukan halunnut."

Olet tehnyt naisen haluista analyyttisen päätelmän kahden taksitiviestin perusteella?

Jotenkin tuntuu, että kärpäsestä on tullut härkänen. Mitä sitten, vaikka taustalla olisikin illanvietto jossa on ollut hiukan flirttiä, se on aika normaalia elämää nykyään.

Aika puupökkelö on se ihminen, joka ei (mukamas) koskaan hiukan ihastu toiseen tai viehäty toisesta, vaikka hyvässä parisuhteessa olisikin (puhun nyt pitkistä suhteista, joissa alkuhuuma on jo ohitettu). Mihin tuo piirre katoaisi aamenen myötä, ei se ole mikään vastaseerumi viehätysvoimalle.

Jos pientä kipinöintiä on ollutkin, niin arki astunee taas kuvioihin ja ihastus haalenee pikkuhiljaa. Viesti jonka mies lähetti tälle naiselle, oli tosi tökerö, painostuksen alla tehty? Asian olisi voinut esittää kohteliaastikin. Se olisi eri asia, jos viestejä tulisi koko ajan ja niissä olisi oikeasti vihjaileva sävy. Silloin olisi asiallista laittaa napakasti, ettei halua pitää yhteyttä.

Sehän on ihan yleistä muualla maailmassa, että kun saa viestejä kavereilta (meilejä tai sms:iä), niin hyvin usein loppuun laitetaan jotain tyyliin 'I love ya' tai vastaavaa. Mitäs tuossa nyt on. Luulisi, että miestäsi hävettäisi lähettää kyseisenlainen viesti 'mitä tarkoitat', jos toinen vain hyvää hyvyyttään laittaa viestiä ja on kohteliaan tuttavallinen. Erityisesti vielä, jos ovat viettäneet syksyllä yhteistä aikaa ehkä lounailla, tanssimassa yms., mitä nyt tuollaisilla kurssimatkoilla tehdään.

Kannattaisi ehkä opiskella vieraita kulttuureita ja oppia hieman käytöstapoja. Minulla esim. on paljon ystäviä ympäri maailmaa ja kyllä heidän kanssaan aina pusutellaan ja halataan nähdessä ja lähetellään suukkoja tekstareilla. En ole vielä kenenkään kuullut suuttuvan. Sehän olisi ihan pähkähullua.

Ja jos aiot sitoa ukkosi teräsketjulla sängyntolppaan, niin todennäköisesti se siitä rimpuilee irti. Etkö luota itseesi vai mistä on kysymys. Jos ukkosi on pettääkseen, hän sen tekee ilman, että sinä kytistät vieressä.

Mielestäni vain himinen, joka ei tiedä toisista kulttureista mitään, ei ole kiinnostunut muista maista/ihmisistä, käy vain niillä pakettituristimatkoilla, voi kuvitella, että normaali kohtelias englanninkielinen viesti on jotenkin pettämistä tai oire siitä. Uskomatonta.

Toivottavasti nainen ei - jos hän siis oli, kuten ymmärsin, miehen työkavereita - ala "kostonhimoiseksi" miehen tylyn viestin vuoksi, etteivät miehen työasiat ala kärsiä... Minulle tulisi paha mieli, jos lähettäisin "hei, mitä kuuluu, minulla on kiire töissä, tuletko seuraavaan konferenssiin" -tyyppisen läpä-läpäviestin ja siihen vastata töksäytettäisiin, että mitä tarkoitat, en halua tuollaisia viestejä. Olisi ikävä tehdä töitä sellaisen ihmisen kanssa.

Olisihan mies voinut vastata viestiin ihan asiallisesti ja antaa siinä viestissä ymmärtää, että - jos nainen oli kiinnostunut - hänellä on "oma elämä" Suomessa. Mies olisi voinut tekstata ystävällisesti tyyliin: Hei vain, kylmä on Suomessa, tässä vaimon kanssa istumme sohvalla vierekkäin ja juomme kuumaa kaakaota. Kiirettä pitää töissä minullakin.

Tunnenpa minäkin Keski- ja Etelä-Eurooppalaiset tapakoodit ja kyllä siellä ollaan vielä paljon muodollisempia kuin Suomessa. Kyllä tuossa naisen lähettämässä viestissä oli selvää piiloviestintää.
Minusta kaikki naisten työn varjolla lähettämät "hyvää päivää kirvesvartta"-viestit ovat haasteita ja kokeiluja ja samaa mieltä on mieheni joka ei koskaan vastaile niihin. Ettei tule väärinymmärryksiä. Jos niihin vastaa voi viestittelystä tulla loputon taakka. Työ on työtä ja henk.koht.viestit eri asia. Tämä ei ole haitannut mieheni menestystä lainkaan. Päinvastoin jää turhat viestit pois. Joulun ja uudenvuoden yms. toivotukset ovat tietysti "Kiitos samoin"-juttuja.
Eli, olepas tarkkana ap.

Alkuperäinen kirjoittaja Voihan sentään:
Minusta kaikki naisten työn varjolla lähettämät "hyvää päivää kirvesvartta"-viestit ovat haasteita ja kokeiluja ja samaa mieltä on mieheni joka ei koskaan vastaile niihin. Ettei tule väärinymmärryksiä.

Olen usein saanut niin mies- kuin naispuolisiltakin työkavereilta henkilökohtaisia "Mitä kuuluu" -viestejä ilman, että niissä olisi käsitelty työasioita ja olen myös lähettänyt vastaavia viestejä, enkä ole milloinkaan ymmärtänyt, että kyseessä onkin ollut haasteita ja kokeiluita! Minä kun olen aina kuvitellut, että voin olla ystävä työn ulkopuolellakin niin mies. kuin naispuolistenkin työkavereiden kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja APUA!!:
Minusta kaikki naisten työn varjolla lähettämät "hyvää päivää kirvesvartta"-viestit ovat haasteita ja kokeiluja ja samaa mieltä on mieheni joka ei koskaan vastaile niihin. Ettei tule väärinymmärryksiä.

Olen usein saanut niin mies- kuin naispuolisiltakin työkavereilta henkilökohtaisia "Mitä kuuluu" -viestejä ilman, että niissä olisi käsitelty työasioita ja olen myös lähettänyt vastaavia viestejä, enkä ole milloinkaan ymmärtänyt, että kyseessä onkin ollut haasteita ja kokeiluita! Minä kun olen aina kuvitellut, että voin olla ystävä työn ulkopuolellakin niin mies. kuin naispuolistenkin työkavereiden kanssa...

Niinpä. Työn ulkopuoliseen ystävyyteenhän nuo viestit tähtäävätkin. Se on sitten jokaisen parin asia missä rajat menevät. On kyllä aika hankalaa, varsinkin johtavissa asemissa, pallotella vaimoa, työtä ja työstä tulleita naisystävyyksiä ilman että joku niistä kärsii.
Mieheni saa todellakin aika usein satunnaisilta naispuolisilta ystäväksi pyrkiviltä näitä viestejä. Jos niihin vastaa, vaikka kuinka kohteliaan pidättyvästi, naisilla on taipumusta yrittää jatkaa ja jatkaa juttua. Kokeillaan tasaisin välein.
Naiset ovat aika taitavia kuten tämä Kurosen tapaus osoittaa ja monet muut. Lähetetään viesti tunnetulle poliitikolle ja kun tämä vastaa kohteliaasti lukee lööpeissä "Se ja se viestittelee missi sen ja sen kanssa".

Niinpä. Työn ulkopuoliseen ystävyyteenhän nuo viestit tähtäävätkin. Se on sitten jokaisen parin asia missä rajat menevät.

Niin, nimen omaan YSTÄVYYTEEN! Toki voi olla sellaisia pariskuntia, joilla ei ole lainkaan vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä ja jos pariskunta niin yhdessä sopii, se on toki heidän ratkaisunsa. Mutta ainakin sekä minulla että miehelläni on molempia sukupuolta olevia ystäviä, jotka todellakin ovat "vain" ystäviä. Valtaosa näistä ystävistä on yhteisiä tai ainakin heistä on tullut yhteisiä ystäviä vuosien mittaan, vaikka aluksi he olisivatkin olleet jomman kumman "omia" kavereita. Ja jos panee ystävälleen viestin, siinä ei todellakaan ole mitään taka-ajatuksia eikä sillä haeta sala- eikä muutakaan suhdetta - ystävät ovat ystäviä sukupuolesta riippumatta.

Minulla on itselläni kokemusta myös toiselta kantilta. Kerran erehdyin lähettämään hyvän kesän toivotuksen, en nyt enää muista miten mutta omasta mielestäni ihan viattoman, työtuttavuudelle. Mies ymmärsi asian aivan väärin ja "vainosi" minua viesteillään pitkään. Olemme päättäneet miehen kanssa että ollaan varovaisia puolin ja toisin. Ei sitten ole selittämistä. Miksi emme toimisi näin?

Ymmärtäisin tälläisen viestin, jos olisivat monien vuosien työtuttuja ja työasioissa läheteltäisiin paljonkin viestejä. Mies kertoisi itse viestittelystä.
Satunnainen tapaaminen, joskus aikoinaan oli jättänyt naiseen kipinän ja otti yhteyttä.
Hän ei ehkä tiennyt miehen puolisosta ja halusi tavata.
Nainen yritti tehdä treffit.

Aivan vahingossa sattui käsiini tekstiviesti, jonka nainen oli miehelleni lähettänyt (en tutki hänen puhelintaan; en vain jaksa selittää, miten se kävi). Se meni jotenkin näin: "Heippa. Mitäs suosikkikapteenilleni siellä kaukana Suomessa kuuluu? Onko sinulla kaikki hyvin? Minulla on vain tosi paljon töitä enkä juuri muuta ehdi. Koska tapaan sinut taas? Tuletko kesällä ammattikunnan tapaamiseen Ranskaan? You can mail back if you like (en oikein osaa pukea tätä lausetta suomeksi). Best wishes!"

Uskon ja luotan mieheeni, mutta minua jäi askarruttamaan, että millaisia viestejä mieheni lähettelee ympärilleen (sanoin ja teoin), jotta joku nainen lähettää tuollaisen viestin? Onko se normaalia flirttiä? Vai jo normaalin ulkopuolella? Ylireagoinko, kun tunnen loukkaantumista? [/quote]

Voi olla, että nainen on ihastunut mieheesi ja mies kohteliaana on vastaillut takaisin. Lause "voit vastata takaisin, jos haluat" viittaisi nimenomaan kiinnostukseen naisen puolelta.

Mies heittelee hienovaraisesti verkkoja, leikin varjolla tietenkin, nainen ihastuu. Mies jättää asian siihen (ei ehdota suoraan, ei ota vastuuta), mutta nainen muistaa hauskat jutut ja päättää kokeilla kepillä jäätä. Sopivan kaksimielinen viesti, sen voi tulkita kummin päin vain. Loppuun "vastaile kun ehdit". Jos mies ei halua, juttu menee ystävyyden piikkiin. Jos haluaa, keskustelua jatketaan.
Vaimona lukisin miehelle kyllä selvät säännöt. Tai tutkisin vähän tarkemmin josko miehellä on taipumusta viestittelyyn laajemminkin.

Hei alkuperäinen. Luin viestiketjun ja minua alkoi kiinnostaa, mitä sinulle ja parisuhteellenne kuuluu nykyään? Tuliko tuosta jutusta saksalaisen naisen kanssa koskaan mitään selvyyttä? Jos olet kuulolla, kerro, miten teillä menee nyt.

Yhteistyössä