Viekö sinun lapsesi tarhaan/hoitoon karkkia syntymäpäivänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riivinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riivinrauta

Aktiivinen jäsen
21.01.2007
4 454
0
36
Kun tolla mein pikku neidillä oli tänään eka hampilääkäri niin siellä tuli tämmöinen puheeksi.
En oikeestaan ollutkaan tullut ajatelleeksi tätä asiaa ennen ko nyt.

Itse kun olen meinannut välttää karkin antamista lapselle mahdollisimman kauan, niin sitä sitten toivoisi että sitä päätöstä kunnioitettaisiin, mutta kuitenkin tämä asettaa lapsen eriarvoiseen asemaan, saati että hoitajat sitten muistaisi että kenelle ei saisi karkkia antaa ja kenelle voi.

Enkä nyt todellakaan kaipaa yhtään kommenttia että no mitäs nyt parista karkista.

Kyllä vien karkkia ja saatan viedä mehua ja keksejäkin. Kahdesta jälkimmäisestä tosin sanon, että niitä voi tarjota nyt tai joskus retkieväänä.

Mutta jos vanhempainillassa yhteisesti sovittaisiin, että ei viedä karkkia, silloin en tietenkään niitä veisi.

Ei vie. Tyttäreni ei voi syödä karkkia koska niissä on niin paljon lisäaineita (E-aineita) ja hän saa niistä ihottumaa.

Mut ei meillä oo kaverisynttäreitäkään kun ei lapsi osaa sellaisia kysellä. Ja jos jossain vaiheessa on niin sittenkään ei ole kavereille lahjapussia. Mä oon tylsä äiti;)

Alkuperäinen kirjoittaja OssiOmenankukka:
Typy vei carneval-keksipaketin. Meinasin ensiksi maissinaksuja, mutta sitten ajattelin, että vähän herkkuja =)

Meillä tyttären suosikkeja on ollu just nuo Carnevalit, mutta kun katoin mitä keksit sisältää niin eetähän siellä vilisi pilvin pimein. Eipä osteta enää niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja MOI:
Meillä ei saa tuoda karkkia tarjottavaksi (pienten osasto).
Mutta jos haluaa tuoda jotain niin voi tuoda keksiä, pullaa, jäätelöö tms.

Meillä kaiken pitää olla avaamattomassa ap pakkauksessa ja jäätelöä ei saa tuoda ollenkaan.

Olen vienyt karkkia ja keksejä(avaamattomissa paketeissa). Päiväkodissamme on varalta aina keittiössä allergisille 'omia herkkuja', jos sankarin tarjottavissa ei ole sopivaa.

mä en oo kertaakaan vieny. en tuomitse jos muut vievät, mut en oo nähny aiheelliseksi ite viedä. musta tuntu keväälläkin, että siellä oli koko ajan jónku synttärit ja herkkuja syöty.

Meille on sattunut synttärit vapaapäiväksi, joten en ole vienyt mitään. Enkä luultavasti tule viemäänkään. Synttärit juhlitaan kotona, ei hoidossa. Myöhemmin sitten kutsutaan kaverit kotiin jos synttärijuhlia kaipaa. Mutta muut saavat juhlia synttärissä missä haluaa. :D Ja meän lapsi saa syödä mitä tarjotaan, jos jotain on tarjolla.

Kyllä veimme tähän kevääseen asti mutta nyt alkaneella syksykaudella ei saa enää viedä. Ravitsemusterapeutilta oli tullut tällanen yleinen suositus/määräys ettei saa enää viedä. syitä oli monia esim jos vie jätskiä niin aina ei tiiä miten kylmäketju on pitänyt onko sulanut välillä ja niin edelleeen. ja karkeissa oli kans jotain miksi ei enää saa viedä, hyvä näin niin tulee varmasti kunnioitettua vanhempien päätöksiä jotka eivät halua antaa karkkia vielä lapsilleeen.

Yhteistyössä