Viekö ulosotto auton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

velallinen

Vieras
Minulla on ulosotossa melkoinen summa rahaa (25000) ja saisin nyt auton omistukseeni kokonaan. Olen alun perin ollut siinä vain kakkoshaltijana. Tarvitsemme sitä autoa että pääsen töihin ja saan vietyä lapseni vuoropäiväkotiin.

Auton arvo n. 4000 euroa. Maksan joka kuukausi maksusuunnitelman mukaan ulosottoon.

Onko omakohtaista kokemusta kellään siitä, viekö ulosotto auton jos on suunnitelma jo valmiina ulosottoon ja sitä noudattaa?

En tiedä miten se menee. Mutta mun mielestäni ei pitäisi jos maksat velat takaisin ja siihen on käyttöjä, sekä sen arvo on liian pieni, se tulisi heille maksamaan enemmän jos vievät 4t auton pois.

Mitä vuosimallia auto on? Yli 10 vuotta vanojs autoja eivät vie, sitä uudemat vie. Eli jos on vuosimalli 2003 tai alle, niin eivät vie.

Ei ole kysymys mikä vuosimalli se on vain arvosta. Kyllä luulen jos pihalla on 2002 Ferarri niin varmasti vievät pois sen... Katso vaikka huutokaupat.com siellä on on paljon ulosmitattuja autoja missä vuosimalli on jopa 00,- ja niin edelleen.

Auto on 2003. Uskon ettei siihen kosketa koska on tarvetta autolle. Ilman autoa ei lapsen hoitoon vieminen ja töissä käyminen onnistu. Ja ilman tuloja en voi ulosottoani maksaa. Ja sitä en koskaan aio tehdä, etten velkaani hoitaisi itse.

Auto on 2003. Uskon ettei siihen kosketa koska on tarvetta autolle. Ilman autoa ei lapsen hoitoon vieminen ja töissä käyminen onnistu. Ja ilman tuloja en voi ulosottoani maksaa. Ja sitä en koskaan aio tehdä, etten velkaani hoitaisi itse.

Ei pitäisi olla haittaa :). Hoidat sä sovitusti velat pois, ei heitä mitään muuta voi kiinnosta enää. Mun tutulla on paljon arvokampi auto, eikä ulosotto halua sen koskea, koska se hoida velkoja pois. Jos et olisi hoitanut niin asiaa olisi ollut erikseen, paitsi joku 1000 arvoinen auto saa omista muistakseni jos todistat että on käyttöä.

Itse uskon että noi huutokaupassa olevat autot ja muutkin, talot yms. on niitä jotka on ulosmitattu koska ei ole tuloja joista olisi saatu lyhennystä ulosottovelkaan.

Jostain luin että ekaksi ulosmitataan palkkaa ja sitten vasta omaisuutta. Jos palkasta saa ulosmitattua tai minun tapauksessani maksan vapaaehtoisesti eli ei ole ulosmitattu palkkaa, niin ei omaisuuteen kaiketi koskettaisi. Asia olisi sitten eri, jos en mitään maksaisi itse tai olisi muutenkaan tuloja.

Itse uskon että noi huutokaupassa olevat autot ja muutkin, talot yms. on niitä jotka on ulosmitattu koska ei ole tuloja joista olisi saatu lyhennystä ulosottovelkaan.

Jostain luin että ekaksi ulosmitataan palkkaa ja sitten vasta omaisuutta. Jos palkasta saa ulosmitattua tai minun tapauksessani maksan vapaaehtoisesti eli ei ole ulosmitattu palkkaa, niin ei omaisuuteen kaiketi koskettaisi. Asia olisi sitten eri, jos en mitään maksaisi itse tai olisi muutenkaan tuloja.
Juuri näin, niin kuin selitin että jos asiaa hoidetaan ulosottoon ei pitäisi olla haittaa. Paitsi jos velkoja on liika ja lyhyessä ajassa ei voi maksa, ei ulosotto odottaa van voi ulosmitata omaisuutta kerrallaan.

Tällä maksukyvyllä velat on kuitattu alle 4 vuoteen pois. Ensi vuonna saan enemmän maksuvaraa joten velat alkaa lyhentyä nopeammin. Ja kun ulosottomaksut jää pois, niin vielä nopeammin.

Kyllä tästä vielä selvitään ja toivon mukaan autonkin kanssa elämä jatkuu :) Ilman autoa, ei tosiaan tuloja :/

Kyllä se tästä vielä valoa tulee :). Tunnen ihmisiä kenellä on aika hyviä tarinoita tämän jälkeen ja miten he selvisivät todella isoista veloista. Nyt vain panostat siihen että alle 4v maksat velat pois ja tämään jälkeen olet vapaa veloista ja olo varmasti tulee olemaan aika helpottunut. En usko että joku vie autosi, jos maksat sovitusti jo, älä murehdi turhaan.

Ei ne autoja ja asuntoja vie pois jos maksat ihan normaalisti velkojasi. Jos et maksa, asia erikseen, mutta ei ne kulkuvälineitä vie jos et pääse muulla töihin esim. Eikä asuntoja viedä alta. Älä pelkää :)

Nim. Juuri maksanut viime erän ulosotossa.

Ei ne autoja ja asuntoja vie pois jos maksat ihan normaalisti velkojasi. Jos et maksa, asia erikseen, mutta ei ne kulkuvälineitä vie jos et pääse muulla töihin esim. Eikä asuntoja viedä alta. Älä pelkää :)

Nim. Juuri maksanut viime erän ulosotossa.

Jos on velkoja paljon eikä 25.000 niin aivan varmasti ne vie kaiken mitä vain mahdollista viedä. Kun ei mikään ulosotto voi odottaa monta vuotta ja aika harvaa voi maksa tuhansia per kk. Ap:n tapaus on aivan eri ja hänen auto en usko että joku vie pois. Pienet ja isot velat on kaksi eri asiaa.

Mun mielestäni parempi olla hiljaa. Kun ei ikinä voi tiedä miten *ittumainen ulosottomies takana. Nyt he ulosotossa ovat keskittyneet että ihminen maksa velat pois ja mistä ylimäräisestä ei kannattaa kysyä tai kertoa...

Mutta jos sulla on sen arvoinen auto minkä ne saisivat ulosmitata ja etkä kerro niille, niin ne voi syyttää sua petoksesta. Sepä onki kiva saada syytteet ja tuomiot sitten siitä kaiken muun päälle.

Mun mielestä kannattaa kertoa niille rehellisesti, mun mielestä ne ei ota tuon arvoista autoa. Mutta velkaa on niin paljon, että saattavat haluta sen kuitenkin.

Kyllä mä bussilla pääsisin töihin, mutta sitten en pystyisi tehdä kahta työtä ollenkaan ja ilman kahta työtä, ei ulosotto lyhenisi ollenkaan. Ja koska lapseni on vuoropäiväkodissa, en ilman autoa ehtisi häntä sieltä pois hakemaan illalla ajoissa.

Yritän olla stressaamatta turhaan. Haluan tosissani maksaa velkani pois ja kyllähän tuo velkasumma ahdistaa, mutta hyvä mieli tulee silti kun joka kk saan kuitin maksuista ja melkein joka kuukausi saan ilmoittaa asiakastietoon että taas yksi velka on maksettu pois kokonaan.

slkflsflsf, miten kauan olis ulosotossa? ja oliko sulla siellä paljonkin?

Mutta jos sulla on sen arvoinen auto minkä ne saisivat ulosmitata ja etkä kerro niille, niin ne voi syyttää sua petoksesta. Sepä onki kiva saada syytteet ja tuomiot sitten siitä kaiken muun päälle.

Mun mielestä kannattaa kertoa niille rehellisesti, mun mielestä ne ei ota tuon arvoista autoa. Mutta velkaa on niin paljon, että saattavat haluta sen kuitenkin.

Ei ole petosta jos ei kerro 4t arvoisesta autosta ja kun maksaminen on jo sovittu. Toinen asiaa jos ap ei olisi maksanut mitään tai mitään ei olisi sovittu.

Jos on velkoja paljon eikä 25.000 niin aivan varmasti ne vie kaiken mitä vain mahdollista viedä. Kun ei mikään ulosotto voi odottaa monta vuotta ja aika harvaa voi maksa tuhansia per kk. Ap:n tapaus on aivan eri ja hänen auto en usko että joku vie pois. Pienet ja isot velat on kaksi eri asiaa.

Mistä sä tiedät paljon mulla oli velkaa? 8 vuotta mä niitä maksoin hikihatussa, eikä omaisuuteen koskettu.

Ei ole petosta jos ei kerro 4t arvoisesta autosta ja kun maksaminen on jo sovittu. Toinen asiaa jos ap ei olisi maksanut mitään tai mitään ei olisi sovittu.

Kyllä mun uo-mies sanoi näin, että jos en kerro niin se on petos. Sinnehän pitää ilmoittaa kaikki mahdolliset varallisuudet auto mukaan lukien. Myös kaikki tulot. Mäkin maksan joka kuukausi sinne säännöllisesti, joten se ei vaikuta mitenkään siihen asiaan etteikö ne voi ulosmitata autoa. Nehän vie sulta tarpeeks kalliit kodin tavaratki. Nekin ne kysyy, että onko kotona mitään arvokasta. Ja mikä on kodin tavaroiden arvo yhteensä.

Jotenkin itse ajattelisin niin, että jos maksaa sovitusti ulosottoon ja ulosotto huomaa että velat tulevat maksetuksi ennen kuin velat vanhenee (yleensä tuomiosta se 15 vuotta) niin silloin saa omistaa sen auton ja asunnonkin. Mutta jos ei velka tulisi kuitatuksi 15 vuoteen niin sitten ne varmaan yrittäisi ulosmitata omaisuuttakin.

Aika vähän olisi autoja liikenteessä jos ulosotto veisi kaikilta autot. On meinaan suomessa aika monta ulosottovelallista ja varmasti monella on myös auto.

Kyllä mun uo-mies sanoi näin, että jos en kerro niin se on petos. Sinnehän pitää ilmoittaa kaikki mahdolliset varallisuudet auto mukaan lukien. Myös kaikki tulot. Mäkin maksan joka kuukausi sinne säännöllisesti, joten se ei vaikuta mitenkään siihen asiaan etteikö ne voi ulosmitata autoa. Nehän vie sulta tarpeeks kalliit kodin tavaratki. Nekin ne kysyy, että onko kotona mitään arvokasta. Ja mikä on kodin tavaroiden arvo yhteensä.
Eikö he kysyy vain alussa sen, kun ei ole vielä mitään sovittu? En ole ihan ehkä varma ko asiasta, mutta mitä sivusta katsoin, niin ymmärsin ettei se enää voi olal petos jos lyhennyksistä on sovittu ja eri asiaa jos auton arvo olisi ollut toista luokka.

Jotenkin itse ajattelisin niin, että jos maksaa sovitusti ulosottoon ja ulosotto huomaa että velat tulevat maksetuksi ennen kuin velat vanhenee (yleensä tuomiosta se 15 vuotta) niin silloin saa omistaa sen auton ja asunnonkin. Mutta jos ei velka tulisi kuitatuksi 15 vuoteen niin sitten ne varmaan yrittäisi ulosmitata omaisuuttakin.

Aika vähän olisi autoja liikenteessä jos ulosotto veisi kaikilta autot. On meinaan suomessa aika monta ulosottovelallista ja varmasti monella on myös auto.

Ei kukaan 15 vuotta odottaa omia velkoja :/. Voin kertoa lukuisia yrittäien perheiden tarinoita keneltä oli otettu talot ja autot pois. Ei tarvitse kun 1 tai 2 vuotta ja jos ei voi maksa takaisin tai lyhentää isoja jopa summia niin ulosmitataan kaikki mahdollista.

Eivät vie jos lyhennät velkaasi sovitusti. Eivät ainakaan multa ole vieneet eikä edes kyselleet autosta.

Isältäni olivat ulosmittaamassa kun ei pystynyt minkäänlaisesti makselemaan velkojaan. Perikunta sitten maksoi velat ja auto jäi meidän hallintaan.

Yhteistyössä