Vielä apuja lapsen sairaudesta?MITÄ VOISI OLLA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli kirjoitin aikasemmin ja kysyin noista tulehdusarvoista, niin.. Lapsella siis korkeaa kuumetta jo neljättä päivää, mutta yleiskunto on ollut hyvä. Tämä päivä meni ilman lääkkeitä, mutta päivällä oli kuumetta peräsuolesta mitattuna 37,9c ja juuri äsken ennen nukkumaanmenoa oli 38,6c... Tulehdusarvot olivat 21. Mikä tauti voisi olla kyseessä, voiko olla jotain vakavempaa? Siis esim. keuhkokuume, aivokalvontulehdus tms. ei niin näkyvä sairaus? Stressaa kun olen viimeisilläni raskaana ja ei tiedä mikä tota esikoista vaivaa... Vai olisiko tulehdusarvot todella korkeat jos olisi joku edellämainituista taudeista..?

Kuulostaa ihan tavalliselta lenssulta, kuumetaudilta. Niitä on nyt liikkeellä kaikenmoisia, toisilla pelkkää kuumeilua, toisilla pelkkää yskää, toisilla pelkkää nuhaa, joillain noita kaikkia...

Noi arvot nousis paljon korkeammalle jos siellä jylläis joku isompi pöpö.

Tuon verran voi tavallinen viruskin nostaa tulehdusarvoja, jos olis esim keuhkokuume niin ne olisi 100-300. Jos yleiskunto on hyvä, jaksaa leikkiä, syödä, juoda, niin luultavasti ei kuumetautia pahempaa.

joo siis ainoa mikä ton kuumeen lisäksi on, niin on kurkun punoitus... Ei muita oireita. Yleiskunto lapsella on hyvä. Mietin vaan kun lääkäri eilen sanoi että tämmöstä oireetonta kuumetta on liikkeellä, niin niinhän ne aina sanoo.. Että onko se vaan tää lääkäreiden perusläppä vai onko sitä oikeasti liikkeellä.. Äitiä vaan huolestuttaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
joo siis ainoa mikä ton kuumeen lisäksi on, niin on kurkun punoitus... Ei muita oireita. Yleiskunto lapsella on hyvä. Mietin vaan kun lääkäri eilen sanoi että tämmöstä oireetonta kuumetta on liikkeellä, niin niinhän ne aina sanoo.. Että onko se vaan tää lääkäreiden perusläppä vai onko sitä oikeasti liikkeellä.. Äitiä vaan huolestuttaa :(

No ainakin täällä meilläpäin on flunssaa liikkeellä, ihan kaikissa muodoissaan, TODELLA paljon :( Meilläkin on 3/4 porukasta flunssaisia.

Ei toi kuumekaan teidän pienellä nyt niin kovin korkea ole, ja kun tulehdusarvot on noin vähän koholla ja yleiskunto hyvä, niin kyllä se ihan perusinfektiolta vaikuttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja marianne:
on oikeesti oireetonta kuumetta liikkeellä, meidän tarha ryhmässä jokaisella ollut vuorotellen. Ei oo kyllä kestänyt kuin päivän.

tätä mä just mietin, kun meillä jo neljättä päivää.. Mä varmaan vaan stressaan turhaan, mutta ahdistaa se jos pitää sairaalaan lähteä kun toinen kovassa kuumeessa. Menee kaikki järjestelyt uusiksi, ties vaikka yksin pitäisi synnyttää :/..

Vauvarokossa se kuume kestää 3 päivää, yleensä korkeana. Kolmantena päivänä kuume laskee ja lapsi tulee pilkulliseksi.

MUTTA meillä se kuume kesti 5 päivää, sitten vasta laski ja samalla tulivat pilkut.

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Vauvarokossa se kuume kestää 3 päivää, yleensä korkeana. Kolmantena päivänä kuume laskee ja lapsi tulee pilkulliseksi.

MUTTA meillä se kuume kesti 5 päivää, sitten vasta laski ja samalla tulivat pilkut.

eikö rokossa nouse tulehdusarvot? voihan se olla totakin.. jos se näin vanhalle tulee vielä. ihottumaa ei näy ainakaan vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

eikö rokossa nouse tulehdusarvot? voihan se olla totakin.. jos se näin vanhalle tulee vielä. ihottumaa ei näy ainakaan vielä.

Eikös mahda nousta... Kyllä mä luulisin.
Eräs tuttava juuri ilmoitteli, että 4v poikansa sairasti tovi sitten vauvarokon... :D
Voi se sitäkin olla, ellei teillä kerran vielä ole sitä ollut.

Mä googlasin. Vauvarokossa CRP ei juuri nouse. Juuri nouse voinee tarkoittaa myös sitä, että toi voi nousta vähän... En tiedä sitten että voiko 21 asti.

Mä lottoaisin kyllä nyt ihan jonkun tavallisen infektion puolesta.

Ei paljon koska se on viruksen aiheuttama. Voi tulla 2-vuotiaalle. Mutta kyllä tuo tavallisen kuumeen piikkiinkin sopii.

kiitos teille vastanneille, vähän ressi helpottaa :). Kun ei se lääkärikään tiennyt mitään niin ei paljon lohduttanut :/.

Ihan voit olla huoleti, ei se mitään kummempaa kuitenkaan ole :) Joku infektio tai vauvarokkoa. Teille kun on vauva tulossa, niin hyvähän se ois jos isompi sairastaisi sen rokon nyt alta pois, ettei saisi tartuntaa jostain silloin kun vauva on ihan pikkuinen...

Paranemisia pienelle!

Meillä kuopus on sitä sorttia, että kun kuume nousee, se todella nousee eli voi pyöriä siellä 39:ssä ja ylikin monta päivää. Ensimmäisellä kerralla vein lääkäriin, mutta sitten olen todennut, että hän vain on sitä sorttia!

Yhteistyössä